/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Notifier til Email's
Fra : arne.jakobsen
Vist : 708 gange
100 point
Dato : 16-12-05 22:17

Findes der ikke et smart lille program, der kan fortælle mig med lyd at jeg har modtaget en email?

Jeg vil ikke skifte mit email-program. Jeg bruger MS-Office-Outlook. Har tidligere brugt Incredimail's add-on, men den er YT nu.

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 16-12-05 22:23
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-12-05 22:28
Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 16-12-05 22:34

OK. Nu har jeg downloaded og installeret PopTray. Så den skal lige testes først. Virker den ikke til min tilfredshed, vil jeg da prøve Poppeeper.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-12-05 22:57

Jeps miritdk, du har læst tippet: http://www.kandu.dk/dk/tip/12958

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-12-05 23:01

nemlig og det var et godt tip der var værd at huske på

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-12-05 23:02

ps... huskede nu ikke lige hvor jeg havde det fra men det lå så nydeligt og gemte sig i foretrukne

kredit til o.v.n

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 17-12-05 00:04

Jeg bad om et smart LILLE program. Ingen af de nævnte programmer er ligefrem LILLE. De er muligvis smarte og kan en hel masse smarte ting, men de kræver en hel masse indtastninger af brugernavne, passwords o.s.v. Iøvrigt var det KUN en notifier jeg havde brug for og ikke alle de smarte ting programmerne kan.

Findes der ikke et mindre krævende program, der bare kan advisere mig når jeg modtager en email?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-12-05 00:16

Jeg ved ikke hvor lille et program du forventer? men skal programmet holder øje med din mailserver, ja så kræves der selvfølgelig e-mail adresse og password, hvad havde du ventet?

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 17-12-05 00:20

Jeg ved nu ikke hvor store programmerne er... Men ellers er dette en mulighed: http://www.poppeeper.com/

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 17-12-05 00:21

Jeg havde faktisk ikke forventet et program der kunne holde øje med min mailserver. Det gør MS Office Outlook jo i forvejen. Et program der kender MS Office Outlook og bare sladrer når der kommer mail, ville være nok. Det gjorde IncrediMail Add-On. Så findes der vel også andre programmer der kan finde ud af det. Eller hvad?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 17-12-05 00:23

ostemanden -> Læs lige tråden

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 17-12-05 00:28

hehe min fejl
Jeg ved ikke om der findes andre programmer som du omtaler... Men jeg bruger poptray og det fungerer fint hos mig... Jeg åbner kun min email når der er behov for det...

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 17-12-05 00:29

Når jeg har afskediget IncrediMail, er det fordi den fylder mine udgående mail's med ting som mange modtageres servere ikke accepterer, og nu er min udgående server også begyndt at nægte afsendelse af mine mail's. Så MED Incredimail kan jeg ikke sende mail's. Men der må da findes et andet program, der kan nøjes med at overvåge MS Office Outlook og IKKE behøver at overvåge selve den indgående mailserver?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-12-05 00:39

Du siger jo selv MS Office Oulook holder øje med om der kommer mail, jeg kender ikke programmet, men Oulook Express kan da sættes til at give lyd, når der er mail, det kan Office Oulook sandsynligvis også, så har du jo ikke noget problem.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-12-05 01:08

Netscape comunicater! Find det på nettet. Så længe siden at man ikke får virus!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-12-05 01:12

du kunne jo bruge mobilen - og få besked via den når du har en e-mail

http://kundeservice.tdc.dk/privat/mobil/faq.php?id=74730

andre udbydere har vel også sådan e tjeneste

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 17-12-05 01:17

Hej tedd - Kan du ikke forklare den der med Netscape communicator lidt nærmere? Hvad er det og hvad kan den?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 17-12-05 01:55

Speakonia kan fortælle dig med en stemme at der er mail - du bestemmer selv hvad der skal siges, men det er udviklet til engesk. Det kan dog tale dansk med accent

Direkte link til download http://www.cfs-technologies.com/home/download.phtml?id=4 og til hjemmesiden http://www.cfs-technologies.com/home/

//bentjuul

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 17-12-05 09:40

Bentjuul. Tak for det program. Det er jo et tale program. Hvordan får jeg det til at overvåge min Outlook?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 17-12-05 10:18

åh, det kan det ikke - bare glem linket, det kan kun lave tale i wave format som tages ind i email programmet og hvis email programmet er aktiveret og der modtages post så kommer stemmen og gør opmærksom på det.

//bentjuul

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 17-12-05 10:23

Ved du hvordan jeg får Outlook til at afspille en wawe-fil når der modtages post? For så er mit problem jo løst.

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 100 point
Dato : 17-12-05 10:47

hm, jeg har selv gjort følgende: I kontolpanel > Lyde og lydenheder > fanebladet Lyde > her finder jeg "Ny postmeddelelse" og tildeler denne den tale jeg har lavet i Speakonia, men nu bruger jeg også Outlook Express.

I Outlook Express går jeg så i Funktioner > Indstillinger > På fanebladet Generelt sættes flueben ud for "Afspil lyd, når post modtages".

Noget lignende må kunne gøres i Microsoft Outlook.

//bentjuul

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 17-12-05 10:54

OK. Bent prøv lige at svare her igen så jeg kan høre om det fungerer.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 17-12-05 10:58

Yes

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 17-12-05 11:02

Nu fjerner jeg lige fluebenet i hakket "Ja tak, send mig en mail..." Min notifier går amok

Og jeg har ikke så meget at tilføje!

Go jul

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 17-12-05 11:02

Nu fjerner jeg lige fluebenet i hakket "Ja tak, send mig en mail..." Min notifier går amok

Og jeg har ikke så meget at tilføje!

Go jul

Godkendelse af svar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 17-12-05 11:04

Tak for svaret bentjuul. Nu virker det som jeg havde ønsket mig. Jeg fandt det sted under indstillinger i Outlook hvor jeg kunne vælge hvorledes jeg ville adviseres om indkommet mail, så nu får jeg den lyd jeg har lavet med Speakonia OG samtidig et pop-up der fortæller hvad emnet er. Skide smart.

God Jul og Godt Nytår til jer alle og TAK for hjælp og gode forslag.