/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Grundrens
Fra : binky
Vist : 2739 gange
300 point
Dato : 16-12-05 21:56

Jeg arbejder med grundrens ca. 30 timer om ugen. Jeg bruger ikke handsker af eget valg. Det har ikke givet mig hudproblemer. Jeg ville gerne vide, om der er nogen, der har erfaring med det at indånde grundrens, for det er en kradser. Jeg er udstyret med rygerlunger. Kan det være skadeligt at arbejde så meget med grundrens?
mvh
binky

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 16-12-05 22:30

LOOOL

Nej det kan godt være dine hænder ikke har taget skade, men.....

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 16-12-05 22:36

Tag handsker på, du optager kemikalier gennem huden. Det er totalt plim ikke at brug hansker.

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 300 point
Dato : 16-12-05 23:18

http://www.alfix.dk/dk/dk_sdb/sdb_4503_grundrens.htm

der er god dokumentation - handsker og pas på lungerne

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 16-12-05 23:51

Ja, så ved du at produktet giver skader på centralnervesystemet og at det optages gennem huden. Sådanne skader kan man ikke gøre noget ved, når de først er sket.

Anvisningerne om brugen på produkterne er der jo ikke for sjov. På med handskerne og det kan kun gå for langsomt.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-12-05 00:39

Kom med et seriøst spørgsmål næste gang! Jeg tror du kan!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-12-05 00:40

Lidt ligesom "Er det sundt at ryge"?

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 17-12-05 01:28

Det må være en joke!

Grundrens er ikke smalltalk - det er derimod farligt*G*

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-12-05 05:23

Ja du har ret Creamygirl - Smalltalk er farligt... ikke grundrens. Det vasker man da hænder i og sniffer, så man får rene hænder og lunger

Kommentar
Fra : binky

Dato : 17-12-05 19:36

Ja, problemet er , at der overhovedet ikke er anvisninger på dunken med grundrens.
Ingen advarsler eller noget som helst. Produktet hedder WE grundrenser og er produceret af ECOLAB. Jeg har forgæves prøvet at få informationer fra dette firma. De svarer ikke tilbage.
Og jeg kan garantere for, at mit spørgsmål ikke er en joke. Det er fuldstændig seriøst ment.
mvh.
binky

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 18-12-05 14:43

Så skal du seriøst passe på og huske at bruge handsker, vaske hænder FØR toiletbesøg og inden du spiser.

Hvis du ikke er selvstændig har din arbejdsgiver pligt til at oplyse dig om de produkter du anvender.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-12-05 20:07

Jeg bruger nu 3-dobbelt Salmiak-spiritus ( = Ammoniak [..og NEJ : Det er ik' Grønlandsk ]) + lunkent vand
...når jeg ska' grundrense !

Det er miljøvenligt, men 'river' i næsen og ska' bruges med skånsomhed

FF </MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : binky

Dato : 19-12-05 18:32

Tak for svaret miritdk.