/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
spy axe
Fra : niller59
Vist : 655 gange
200 point
Dato : 16-12-05 21:55

Der er tilsyneladende en rest " ævl" tilbage , nemlig http://www.needupdate.com/ , min startside kommer op for omgående at blive erstattet af denne side , der også bringer en advarsel.
Hvordan får jeg den til at forsvinde ?

Kommentar
Fra : clou

Dato : 16-12-05 21:59

Installer ad aware godt program - kan hentes her www.lavasoft.com, der kan endda hentes dansk fil dertil.

Kør programmet igennem efter installationen og jeg tror den går væk.

Ellers prøv i første omgang at få slettet dine filer og cookies.

Clou

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-12-05 22:02

Prøv at spørge her:
www.arlet.dk
eller her:
www.spywarefri.dk
De ved ret meget om den slags.

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 16-12-05 22:31

Kør dette program.. så forsvinder problemet sikkert..
http://www.xblock.com/download/xclean_micro.exe
->Brommi

Kommentar
Fra : severino

Dato : 16-12-05 22:32

Jeps! Hos ARLET kan du hente Spyboot and Destroy. Den kan du i avanceret bl.a. sikre din opstartsside i at blive kapret. Men dette udemærkede program kan en masse andre ting.
Det kan vise menuerne på dansk, så se lidt nærmere på det.
Jeg ville nødig undvære dette program i dag!

Accepteret svar
Fra : arlet

Modtaget 210 point
Dato : 16-12-05 22:36

Ingen af de nævnte programmer fjerner spyAxe.

Lad os se en hijackthis: www.arlet.dk/hjt.htm

Så tager vi den derfra

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 16-12-05 22:37

Brommi -> Lad vær med at komme med sådan en påstand, når du ikke ved noget om det..

For selvfølgelig fjerner X-clean ikke SpyAxe

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-12-05 22:38

såååååååådan så er du i gode hænder hos arlet

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 16-12-05 22:43

Miritdk -> Tak for opbakningen(som sævanlig)

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 16-12-05 22:44

Og nu kan jeg slet ikke stave(sædvanlig) *S*

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-12-05 22:46

nåååå det der sevanilie ggggg - man kan da heller ikke stole på tastaturet mere

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 16-12-05 22:56

Jeg har lige fjernet den hos en kammi her til aften...

Husker ikke hvad programmet hed, men jeg startede maskinen op i fejlsikret tilstand og brugte et program der slettede alle cache og temp filer....Så har jeg installeret SpyBot og AdAware. Det ser ud til at hans maskine kører nu uden problemer... Startsiden er ikke kabret mere og den kommer ikke med falske advarsler mere... Skønno....

Søg lidt google, så finder du svaret....

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 16-12-05 22:56

http://www.spywareguide.com/product_show.php?id=2361

Citat
Spy axe
Removal tools: List of products that detect/remove/protect against Spyaxe:
X-Cleaner
RegBlock
RTGuardian

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 16-12-05 23:03

Brommi -> Ja, X-clean kan godt finde SpyAxe, men den kan ikke slette den fuldstændigt og den kan ikke beskytte mod den(da det kun er en scanner)
Ad-aware finder den også og sletter noget af infektionen, men ikke det hele, og efter et stykke tid er infektionen der igen..

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 17-12-05 09:55

Så vidt jeg husker gjorde jeg følgende:

* Stoppede ApyAxe på ikonet nede i højre hjørne.
* Trykkede CRTL+ALT+DEL og stoppede processen der hvis nu den kørte.
* Gik ned i START og søgte på SpyAxe og slettede alt hvad den fandt.
* Scannede maskinen med AdAware og SpySweeper og slettede alt hvad de fandt.
* Derefter genstartede jeg maskinen i fejsikret tilstand, og kørte det her program der slettede alle cachede filer... Den fjernede ca 300 mb.
* Så genstartede jeg maskinen og alt ser nu ud til at virke perfekt...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-12-05 11:20

Det kan godt være at man kan være lidt heldig, men med grimme ting og sager ville jeg nu nok følge Arlets veje................

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-12-05 11:23

Eyvind - arlets advarsel om at x-clean ikke fjerne spyaxe helt kræver at man ved så meget om det at man kan gennemskue resten - det må være advarsel nok - så ja også her

Kommentar
Fra : niller59

Dato : 17-12-05 18:55

Tak til alle der har deltaget - via arlet er problemet løst !
mvh
Niller59

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-12-05 19:00

YES -

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 17-12-05 19:08

Hvordan????

Kommentar
Fra : niller59

Dato : 17-12-05 20:30

Via mail til arlet@arlet.dk - anbefalet også af en gammel kammerat
mvh
Niels
niller59

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-12-05 20:37

hvis problemet er løst via arlet så vær god ved kommende brugere og accepter spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre osv - det hjælper dem der søger hjælp fremover

dejligt du fik problemet løst

Godkendelse af svar
Fra : niller59

Dato : 18-12-05 00:09

Tak for svaret arlet.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 18-12-05 00:18

Øhh, kan man godt få point for løsninger som ikke er lagt her ind, så de er tilgængelige ?