/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
julegave til mig
Fra : vombatsi
Vist : 380 gange
200 point
Dato : 16-12-05 20:59

Hvad skal jeg give til mig i julegave? (eller skal jeg give andre i stedet? mere end jeg allerede gør)
Er travl, stresset absolut ikke i julehumør (og derudover Q i 50 erne)
gode forslag modtages med tak
vh vombatsi

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 16-12-05 21:20

Julen er tiden hvor man gør andre folk glade..så man burde måske tænke på andre fremfor sig selv..... men... vi trænger altså alle til at blive forkælet i ny og næ.
Jeg synes bestemt at du skal huske at tænke på dig selv!
->Brommi

ps.
Min julegave fra mig til mig er pakket op og er i brug.. en splinterny logitech mus

Kommentar
Fra : vombatsi

Dato : 16-12-05 21:27

Takker for musegaven

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-12-05 21:34

Køb den nye bog du gerne vil ha' , ta noget chokolade, drikkevarer eller hvad du nu bryder dig om, meld dig syg fra arbejde, lås dig inde og sig du trænger til at forære dig selv en hyggedag.

mvh dova

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 16-12-05 21:42

Hvad med en hyggetur til frisøren? eller måske et muderbad?

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 17-12-05 00:18

Ja, eller måske 'evig' ungdom...forhandles hos Matas bl.a.

Accepteret svar
Fra : vil.du

Modtaget 200 point
Dato : 17-12-05 00:22

Hej vombatsi.

Jeg var i nøjagtig samme situation som dig!

Med fare for at lyde 'frelst' vil jeg foreslå dig at gøre som jeg gjorde. jeg kunne slet ikke finde min indre nisse i år (jeg kan love dig for at jeg plejer at være familiens julemoAr).

Mit humør var på nulpunktet - nissen var og forblev forsvundet...
Jeg fik dog, med møje og besvær, de voksne ungers og vores svigerdrengs julekalendere færdiggjort - de stod og ventede på aflevering da jeg fik besøg af en veninde...
- så sagde hun de magiske ord: 'flot at du gider blive ved med at lave julekalendere til dine børn, nu hvor de er voksne - sådan en har jeg sq aldrig fået, ikke engang da jeg var barn.'

OK så - en ide var født! Jeg gik i gang med at fabrikere adventkalendere til nogle af de gode venner - meget voksne, er de Selvfølgelig fik omtalte veninde den første.
Der var såmænd ikke noget særligt dyrt i pakkerne - men pakkerne var der

HOLD DA FEST en succes!! jamen jeg siger dig - at se deres overraskelse gav mig nærmest et 'kick' - pludselig var jeg selv glad igen

Min indre nisse er arriveret og nu er her pyntet op og jeg glæder mig til julen

Ergo må jeg konstatere - at gøre de andre glade var til gavn for mig selv og mit hedengangne humør.
Nu er det jo for sent med julekalendere i år (prøv det til næste år - det vil jeg gøre!). MEN - du kan evt. lave nogle små æsker med hjemmegjort konfekt, pakke dem fint ind og forære dem til nogen du kan lide. Eller - find tid til at bage nogle lækre boller, put dem i poser, bind med en rød sløjfe og giv dem væk med et 'dem skal du ha' fordi du er dig'. Sådan en pose boller vil være velkommen i denne tid. Eller - hvis du kender en der ikke har bil eller kørekort, så tilbyd en indkøbstur i din bil. Mulighederne for at glæde en anden, er mange.
Jeg ved godt at du er travl, stresset og meget mere - men du vil få helt ny energi af dette

En julegave til dig selv? Tjae...jeg giver mand og unger gaver fra både kattene og bilen Hvorfor så ikke osse give sig selv en julegave? Det gør jeg næsten hvert år, i år giver jeg mig selv Jane Aamunds nye bog - den bliver jeg glad for

Du skulle forresten prøve at gå på apoteket og købe en af deres Gløggblandinger - en pose med diverse krydderier til denne herlige drik. Put hele posen i en kasserolle og lad det småkoge i nogle minutter - si det og kom det i en gryde sammen med rødvin, smag til med sukker og måske en lillebitte cognac. Fremgangsmåden er en helt andet, hvis du læser på selve posen - men sådan gør jeg
DUFTEN af gløggmixet mens det koger....ren magisk juleduft!

Jeg håber at du finder julehumøret frem og ønsker dig og dine en
Rigtig Gog Jul!

Venlige julehilsener fra Dorthe.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 17-12-05 00:23

jaja...du skal jo ikke have en 'gog' jul vel? Det var selvfølgelig en GOD jul

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-12-05 00:25

Giv dig selv TID, alle er så stressede op til jul, julehandel, gavekøb, gæster, julefrokoster, rengøring og så videre, gør noget lignende som dova foreslår, eller Brommi, så når du har oplevet at slappe af, kommer julestemningen nok lige så stille, en ting er sikkert, det bliver jul uanset om du er afslappet (og medgørlig) eller stresset (og -------------)

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 17-12-05 10:42

Hejsa....

Jeg køber altid mine julegaver i MEGET god tid... for så har jeg nemlig råd og tid til at hygge ekstra meget om min forlovede og jeg selv. Julen kan være en kostelig affære men har man ordnet de dyre indkøb inden december, kan man jo bruge sin tid og sine penge på at hygge, i stedet for at fare rundt for at nå at købe alle julegaverne

vh fluffy ( Der iøvrigt lige har smidt 512Mb ram mere i maskinen)

Kommentar
Fra : upyoursmate

Dato : 17-12-05 11:04

En vibrator. Sølvfarvet.

Kommentar
Fra : vombatsi

Dato : 17-12-05 12:07

Tak for alle de gode svar
Jeg fik en masse julehumør udaf at læse dem og er der noget der er helt sikkert så er det at jeg vil følge et par stykker af dem - vil skrive julekort (i stedet for adventsgaver) til nogle som jeg ved vil sætte pris på det, vil tage en fridag i den kommende uge - og vil tænke på alle de rare fridage der også hænger sammen med julen.
Glædelig jul alle

Godkendelse af svar
Fra : vombatsi

Dato : 17-12-05 12:08

Tak for svaret vil.du.
Du løftede mig humør med mange grader