/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Kan man ændre farven på den gramatiske s~
Fra : W3rzax
Vist : 433 gange
50 point
Dato : 16-12-05 19:12

Som spørgsmålet lyder, kan man ændre den farve? Til f.eks. det kunne være nice for man må ikk bruge den gramatiske ting til 10 klasse skriftlige prøver....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-12-05 19:42

??????????????

Kommentar
Fra : W3rzax

Dato : 16-12-05 21:14

"F.eks Ved varme processen dannes 2 nye kemiske forbindelser, vand H2O og carbondioxid, CO2."
hvis man skriver det i WORD så sætter den en grøn streg under og den streg v jeg gerne have alvet om så den bliver rød.. Kan man d?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-12-05 22:53

uuuuh ikke noget jeg har forstand på - håber der kommer en forbi der ved noget om det

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 16-12-05 23:23

Åben dit dokument...
Marker det du ønsker at ændre understregningen/farve/formatering på, og højreklik...
Der kommer en boks frem...
Vælg skrifttype...
Her kan du vælge, skriftfarve, understregninsfarve og hvilken
form for understregning du vil have...
Det hele bliver vist, "prewiew"...
Håber du kan bruge det.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 16-12-05 23:24

Du kan også bare markere hele dokumentet og gøre som ovenstående.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 17-12-05 02:38

Halløjsa
Undskyld til dem der tidligere har svaret. jeg tror ikke det er almindelig understregning W3rzax efterlyser. Når auotkorrektur er slået til i Word vises der en rød bølget streg under stavefejl og en grøn bølget streg under grammatiske fejl når grammatikkontrol er slået til.
Åben Word. klik på 'Funktioner', klik på 'Stave og grammatikkontrol', klik på knappen indstillinger, her kan du så slå de forskellige kontroller til og fra, men jeg tror ikke du kan ændre farven på henholdsvis stavekontrol (rød), og grammatikkontrol (grøn).

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 17-12-05 02:43

Undskyld sofus.dk, jeg har lige tjekket din metode, og så få´r man faktisk samme muligheder frem, blot kun for det man har markeret. Hvis det gøres som jeg tidligere skrev gælder fra at rettelserne foretages og indtil, man ændrer indstillingerne igen.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 17-12-05 07:08

Brassovitski,,,helt i orden. Tror bare ikke, at lige den farve kan ændres.
--------------------------
Men tror du ikke farven er underordnet, hvis det ikke må bruges.
Du kan flytte musen til ordet med understregning, så kommer der et blåt mærke, du kan trykke på, for flere indstillinger.
---------------------------
Ellers skal du gå til funktioner.
indstillinger/stave og grammatikkontrol
sæt flueben ved "skjul stavefejl" i dette dokument, så bliver understregningen ikke vist.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 17-12-05 08:10

Hej sofus.dk, så er vi vel enige om både metoden, og at farverne nok ikke kan ændres?

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 17-12-05 09:14

Brassovitski,,,nemlig 1-1------ mener man samme, men at få det ned på skrift, he/he

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 17-12-05 22:43

Nu ku' det faktisk være rart at få lidt response fra W3rzax.

Kommentar
Fra : W3rzax

Dato : 21-12-05 12:22

hehe Tak for svarende! hee :P Tja fik ikk så meget ud af det så dhhhh