/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
skruemaskine
Fra : snusi
Vist : 556 gange
100 point
Dato : 16-12-05 15:35

Der er flere forskellige skruemaskiner i de reklamer vi får ind af døren lige nu. Hvis jeg bare skal bruge den istedet for en skruetrækker, hvilken er så bedst? Der er bla. Bosch 3,6 V og Manpower 4.8 V. Jeg har ikke en dyt forstand på værktøj, har derfor brug for et godt råd. Det skal ikke være en boremaskine.

snusi

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-12-05 15:51

Min bedre halvdel siger, at lige præcis disse maksiner, ikke har kraft, du skal op på min. 12V med to gear.Bl.a. Bosch

har dette

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 16-12-05 16:20

Hvis du blot skal bruge skruemaskinen i en almindelig husholdning, så behøver du ikke købe en dyr mærkevare. Du har ikke behov for en kraftig motor eller flere gear. Køb en i et supermarked på tilbud til 100 kr. eller i harald Nyborg. Det er en udemærket maskine, når man ikke bruger den så meget.

Brug lidt flere penge på bit i stedet. Det er nemlig rigtig træls, at de bliver ødelagt med det samme, fordi de er fremstillet i for dårligt stål.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-12-05 16:35

følger lige med

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 16-12-05 16:39

Det er jo sådan at hvis du køber en lille skruemaskine og skal skrue en stor skrue i så er du nødt til at bore for først med et bor, ellers kan maskinen ikke trække det.
Det er dit behov der afgør hvor stor maskinen skal være, bruger du den ikke meget, kan en billig gøre det, men få en med lidt kraft i.

Kommentar
Fra : snusi

Dato : 16-12-05 16:42

stig54 vil det sige at jeg skal se efter en der har mere volt end dem jeg beskriver?

snusi

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 16-12-05 16:43

Det er nu altid en god ide at bore for især i hårdt træ, ellers flækker det.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-12-05 16:52

Det er rigtig at flere volt giver højere moment, se denne 14.4V: http://www.blackanddecker.dk/products.asp?catno=CD14CA&hierarchyID1=365&hierarchyID2=369&hierarchyID3=374&lid=7&mktid=7&bucketID=3&range=1 der har 9.4Nm sammenlignet med den lille smarte sag: http://www.blackanddecker.dk/products.asp?catno=KC9036KA&hierarchyID1=365&hierarchyID2=369&hierarchyID3=381&lid=7&mktid=7&bucketID=3&range=1 den er en 3,6V men kun 3,4Nm, den store er altså ca. 3 gange så stærk

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 100 point
Dato : 16-12-05 17:23

Vi bruger en bosch 3,6 V i arbejdet og den
er forbavsende kraftig, plus at batterierne
lades hurtigt.
PS Denne elskruetrækker er i brug hele dagen.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 16-12-05 17:32

3,6

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 16-12-05 17:34

ixo

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 16-12-05 17:37

hvis du skal bruge den til skruer over 25 mm længde, skal du købe en 12 volt maskine. de små maskiner der averteres med er intet værd. der er absolut ingen kraft i dem. du kan købe en fornuftig 12 v. maskine for under 1000 kr. jeg har set flere hula-hula modeller til omkring 300 kr, men kvalitgeten er nok også tvivlsom

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 16-12-05 20:12

Det er rigtigt at hvis man er i nærheden af endetræ er man nødt til at bore for hvis træet ikke skal flække, ellers ikke.
Det jeg ville illustrere var at det hjælper ikke noget at man bruger en lille maskine til tungt arbejde. En elektriker kan sikkert skrue en masse små skruer i med en lille maskine, den er jo også let og handy, men skal du skrue flere store skruer i skal du længere op i volt og Ah.
Igen find ud af dit behov og køb ikke for lille. Bosch eller Black & Decker har nogen udmærkede til under en tusse på tilbud mener jeg.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-12-05 20:20

Tja så var den bedre halvdel nok ikke helt forkert på den (kl. 15.51)

Godkendelse af svar
Fra : snusi

Dato : 16-12-05 20:47

Tak for svaret Teil.

Det var bestemt ikke nemt dette her, men hvis en Bosch 3.6 V kan bruges på arbejde, kan jeg også nøjes med den. Jeg skal kun bruge den som skruetrækker og ikke boremaskine.

Mange tak for alle svar og go weekend

snusi

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-12-05 07:32

Velbekomme