/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hardware-fejl 720
Fra : finvej
Vist : 516 gange
100 point
Dato : 16-12-05 14:38

Når jeg starter min pc får jeg følgende fejl:
"720 hardware detects imminant failure."
Så får jeg valget F1 for Boot eller F10 for Setup. Vælger jeg F1 kører maskinen fint op.
Har jeg for lidt plads på min harddisk eller er der mon noget, som er ved at "stå af". Og har noget et forslag til,
hvad jeg kan gøre?

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 16-12-05 14:55

Prøv KOTROLPANEL/ADMINISTRATION/LOGBOG vælg den over system.
Er der bemærkninger der, dobbelklik på fejlen, og brug eventuelt webhjælp

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 16-12-05 15:03

Det er som om der skal rettes i bios (F10)
Passer tiden/dato på dit ur nede til højre.
Kommer samme fejl hvis du lukker comp helt ned og starter igen lige efter.

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 16-12-05 15:17

Hvordan ser din puter ud netværksmæssigt??

Har du 56K modem OG netkort??

Vh fluffy

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 16-12-05 16:05

Har du pillet ved noget inden fejlen begyndte at komme? har du tjekket at alle blæsere kører og at den finder alle de hardware der er i maskinen?
->Brommi

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 100 point
Dato : 16-12-05 16:37

Prøv at gå ind i bios og tag SMART fra! Hvis fejlen ikke kommer, så er det en meddellelse om at din harddisk er ved at fejle! Så er det en god ting at tage back up!

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 16-12-05 16:56

Error 720 er da en software fejl, er det ikke???

TCP/IP protokollen er skadet, hvis jeg ej husker helt forkert.... vist nok i forbindelse med Dial-up connections....

Hvilket styresystem har du??

Vh fluffy

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-12-05 17:11

Det er bios der melder om hardwarefejl, lang tid før computeren begynder at indlæse programmer, så vidt jeg har forstået?

Kommentar
Fra : finvej

Dato : 16-12-05 17:56

Svaret fra sofus.dk gi´r en retninglinje. og tedd.! Du har forstået det korrekt.
SÅ vidt jeg kan se, er jeg nødt til at udskifte harddisken ....

Kommentar
Fra : finvej

Dato : 16-12-05 17:57

DET er jo juletid, så jeg får nok ikke lejlighed til at tjekke mere i aften!

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 16-12-05 21:51

F1 = vil du køre videre med den ændring der er foretaget
F10 = gå ind i bios og check at alt står som det skal eller ret det til

Det gør den hvis:
HD ændres
Ram ændres
Cd eller andet ændres.
Er det en fejl der bør rettes kommer den hver gang ved opstart.

sådan har jeg oplevet nogle IBM comp opføre sig.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 16-12-05 22:30

Alt andet til side, så kunne det være, det bare er dit Bios batteri, der er gået fladt.
Så plejer man altid at få meldinger om et eller andet, ved opstart, da pc´en ikke kan huske mere.
Ned på tanken og køb et batteri, det koster ikke meget.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 17-12-05 11:13

Yes Sofus...........derfor spørger jeg også om tiden passer og om den kan holde til en genstart.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 17-12-05 11:30

e.c,,,,jeps, 2 sjæle, en tanke.

Godkendelse af svar
Fra : finvej

Dato : 04-02-07 16:47

Tak for svaret tedd.