/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Hvordan afbryder man et netværk
Fra : anetteogjesper
Vist : 534 gange
24 point
Dato : 16-12-05 13:15

Hej
Vi har oprettet et lokalt netværk på en bærbar computer, men det vil vi gerne have slettet nu ugen, men hvordan gør vi det?

mvh
Anette

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 16-12-05 13:18

Kontrolpanel / netværksforbindelser, der kan du hvad du har af forbindelser, og afbryde, eller slette dem.

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 16-12-05 14:21

Der kan jeg altså ikke slette det lokale netværk

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 16-12-05 14:57

Det komme lige an på hvad der er bygget op.

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 12 point
Dato : 16-12-05 15:47

Tag netstikket ud

..eller :

Jeg har ik' den store erfaring med hjemmenetværk, men læs dog i Windows Start->'Hjælp' og søg på; 'lokalt netværk hjemmenetværk opret slet installer'

Citat
Vælge værtscomputer til Deling af Internetforbindelse Du kan vælge en computer, der skal dele en internetforbindelse med resten af computerne i et hjemmenetværk eller et mindre kontornetværk. Denne computer kaldes værtscomputer med Deling af Internetforbindelse.

Hvis du skal beslutte, hvilken computer du ønsker at anvende som værtscomputer, skal du anvende vejledningen herunder:

Computeren skal køre Windows XP.
Denne computer skal være en, du kan lade køre hele tiden, så de andre computere i netværket kan få adgang til internettet. Hvis computeren slukkes, er forbindelsen til Internettet ikke tilgængelig.
Hvis en computer har et DSL- eller et kabelmodem, skal du bruge den som værtscomputer for Deling af Internetforbindelse (ICS).
Hvis du planlægger at bruge en delt printer i netværket, bør den være installeret på værtscomputeren for Deling af Internetforbindelse (ICS).
Bemærk!

Hvis Deling af Internetforbindelse allerede er indstillet på en anden computer, skal du slå Deling af Internetforbindelse (ICS) fra på den pågældende computer, før du slår Deling af Internetforbindelse (ICS) til på den nye værtscomputer.
Hvis du har opgraderet til Microsoft Windows XP Service Pack 2 (SP2), og den delte printer ikke længere fungerer, skal du åbne Windows Firewall i Kontrolpanel og markere Fil- og udskriftsdeling under fanen Undtagelser.
Klik på Start, peg på Indstillinger, klik på Kontrolpanel, og dobbeltklik derefter på Windows Firewall, hvis du vil åbne Windows Firewall.

Der er jo mange måder at oprette et lokalt netværk på en computer, alt afhængigt af operativsystem (XP som jeg går ud fra i dette tilfælde?) ..og netværkstopologi? (LAN/firewire/WIFI/BLUETOOTH(el. anden trådløs)/osv.)

Godkendelse af svar
Fra : anetteogjesper

Dato : 12-01-06 16:12

Tak for svaret molokyle.