/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
PDF-konverteringsprogram - anbefaling?
Fra : ampere
Vist : 875 gange
200 point
Dato : 16-12-05 10:01

Vi er en mindre virksomhed der gerne vil kunne konvertere vores word-dokumenter til pdf. Jeg har hørt/læst at man skal bruge et PDF-konverteringsprogram og at det skulle fås både som betalingsprogram og gratisprogram.

Håber at der er nogle af Jer der har nogle erfaringer og kan hjælpe med hvor jeg kan anskaf mig det PDF-konverteringsprogram der passer bedst og er mest brugervenligt (gerne på dansk eller med dansk instruktion).

På forhånd tak!

AMP

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 16-12-05 10:27

http://www.pdf995.com/

Den er nem, programmet installeres og optræder som en printer, så når du har skrevet dit dokument går du i udskriftsmenuen og vælger pdf995 som printer, og så laver den det om til pdf og gemmer det på din computer

Kommentar
Fra : keysersoce

Dato : 16-12-05 10:28

Det letteste og billigste er feks. PDF4U som installeres og så optræder som en Printer. Når man så printer til den laves der et pdf dokument og det kan man så gøre med som man vil.

Der er ikke de samme konfigurations muligheder som der er i feks. adobe's programmer men de koster jo så også en bondegård.

http://www.pdf4u.com/

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 16-12-05 10:33

Hejsa
Jeg bruger adope 60 på mit arbejdejde, den er god hurtig og meget bruger venlig, da jeg udskriver meget fra AUTOCAD, MS-Word og Excel. Det jeg syntes er det bedste er at man kan samle flere PDF filer i en. Så man for et produkt kan samle både tegninger tabeller og tekstdokumenter i en fil... Uanset hvilken platform de er fremstillet på.

Her under er link til en gratis fra PDF writer som jeg ikke har prøvet at anvende....
http://www.docudesk.com/deskPDF_PDF_Creator_select_your_version.shtml?PARTNER=ads2?source=google&campaign=main&gclid=CNON_cDsgIICFRpeMAodYHuW9Q

Et ar problemerne med gratis programmer er at mange kommer med en reklameside når man udskriver - eller også tilføjer de en cerator oplysning i bunden eller toppen af udskriftet. Det er vildt irriterende.

Hvis du vil kende priser kan du ringe til den danske importør og få adresser.

http://www.adobe.dk/main.html
Adobe Systems Danmark A/S
Gydevang 39-41
3450 Allerød
København
Danmark
Tlf.: + 45 48 13 13 13
Fax: + 45 48 13 13 12

Mvh Benjamin Hansen

Kommentar
Fra : nuber2

Dato : 16-12-05 10:44

Den nemme måde (bruger den selv til jobansøgninger etc) er at installere openoffice, den læser worddokumenter næsten lisså godt som word selv - og den laver dokumenterne til pdf'er ved et tryk på en knap.

Selvfølgelig skal du lige holde øje med at den gør sit arbejde ok.

www.openoffice.org (finddes på dansk).

En anden løsning er at købe Adobe Acrobat.

Den installerer en pdf-knap i word.

...det koster sefølig lidt. Og giver flere muligheder.

Kommentar
Fra : zakia1964

Dato : 16-12-05 10:46

www.pdf995.com kan du finde et gratis program der er ret godt - ligesom Backtee skrev. Hvis du vil benytte programmet i den gratis udgave må du dog finde dig i nogle reklame pop-ups. Du skal dog huske både at downloade PDF995 men også PDFedit995. Signature995 er også et godt program, hvis du/i vil beskytte jeres PDF-filer med f.eks. digitale signature. PDF995 kan konvertere både Worddokumenter, billedfiler og meget andet til PDF-format.
Et andet godt program findes på www.omniformat.com Dette program kan konvertere PDF filer til f.eks. Word, JPG og mange flere.

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 16-12-05 11:26

Tak for de hurtige tilbagemeldinger!

De pop-ups der vil komme ved indstallering af gratis-programmerne, vil de ikke blive "fanget" af vores Norton Internet Security 2006? - Jeg vil helst undgå disse pop-ups da vi er flere der skal have programmet installeret.

AMP

Kommentar
Fra : bne

Dato : 16-12-05 11:30

Du kan jo også prøve at hente CutePDF - en 'printer' der laver et PDF-dokument, der gemmes på harddisken. Kig her http://www.cutepdf.com/download.htm
Du vælger simpelthen bare at udskrive på 'printerne' der hedder CutePDF - så har du filen som PDF.

Kommentar
Fra : zakia1964

Dato : 16-12-05 12:21

De reklamer der popper op kommer kun når programmet bruges (ikke under installationen). Det er almindelige internetsider der lukker op, med reklamer for programmer i samme serie. De skader ingen steder - men kan sikkert stoppes med Norton.

Kommentar
Fra : bne

Dato : 16-12-05 12:35

CutePDF åbner INGEN sider, og gør i det hele taget ikke noget 'væsen af sig'.

Accepteret svar
Fra : hcma

Modtaget 200 point
Dato : 16-12-05 12:52

kan også tilslutte mig bne's anbefaling af CutePDF (benytter det selv). Det er gratis og der er ingen reklamer.
http://www.cutepdf.com/Products/CutePDF/writer.asp
du skal downloade og installere de 2 filer som ligger ude til venstre. Den ene er converteren og den anden er skriveren (printeren)
Lægger sig ind som en fiktiv printer, så når du skal have lavet en pdf, går du op i menuen Filer -> Print -> og vælger CutePDFprinter hvorefter der sker en konvertering til *.pdf, som du så kan gemmer hvor du ønsker.

Kommentar
Fra : iah

Dato : 16-12-05 13:43

Et program der er uden dikkedarer det absolut bedste er Open office http://da.openoffice.org/
Det er simpelthen et suverænt program.

Venlig hilsen IAH

Godkendelse af svar
Fra : ampere

Dato : 19-12-05 12:43

Tak for svaret hcma. Nu er programmet installeret og efterprøvet - uden reklamer.

Tusind tak for alle besarelserne/hjælpen.

God jul

AMP

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 19-12-05 12:45

UPS! BNE var vist først med svaret - laver lige et spørgsmål du (BNE) kan få point for

AMP

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 19-12-05 12:51

ampere >> jeg opretter selv et pointspørgsmål til bne, da jeg åbenbart ikke skulle have pointene.
http://www.kandu.dk/dk/spg/79857

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 19-12-05 13:06

hcma - jeg kunne sagtens bruge din besvarelse - bne kom bare først med programmet.

AMP

Kommentar
Fra : bne

Dato : 19-12-05 13:08

Ja - ja, det er nu ikke på grund af pointene jeg er her i foraet.... det er mere for selv at få hjælp....

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 19-12-05 13:10

Jep - derfor håber jeg også at du tager imod pointene i den anden tråd - så har du selv point at bruge af!

AMP

Kommentar
Fra : bne

Dato : 19-12-05 13:10

Så skynd jer at lukke jeres 'ekstra-point-uddelings-spørgsmål', før der kommer indlæg.