/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Folkeskole / Spørgsmål
10  viviborgen 630
den kroniske uskyld
Fra : lystfiskerfyren
Vist : 729 gange
100 point
Dato : 16-12-05 06:02

jeg har netop læst den kroniske uskyld og lavet en 8 sidet afhandling om den, men mangler moralen. Er der nogen som har et bud på den???

Accepteret svar
Fra : viviborgen

Modtaget 110 point
Dato : 16-12-05 07:37

Der er ikke nogen morale...moraler hører hjemme i eventyr og nogle noveller.

Romanen er et forsøg på at kaste lys over datidens borgerskabs moral eller ´mere præcis dobbelt moral og ungdommens modreaktion på samme.

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 16-12-05 09:54

Du kan se nogle kommentarer til romanen her, som måske kan inspirere dig til at skrive det du har brug for.
http://www.litteratursiden.dk/sw4893.asp
mvh
qfha

Kommentar
Fra : lystfiskerfyren

Dato : 20-12-05 06:03

i skal begge to have mange tak, jeg er glad for begge besvarelser men da jeg jo kun må give point til en, bliver det til den første som svarede Jeg har skrevet stort set som dig, det er bare ikke så let når ens lærer beder om en morale

Godkendelse af svar
Fra : lystfiskerfyren

Dato : 20-12-05 06:04

Tak for svaret viviborgen.

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 20-12-05 09:00

Kig ind på textanalyse.dk. Det er en fantastisk side, som gennemgår tekstanalyse af alle slags tekster ud fra genrer. Den fås også i bogform.