/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
BentJuul .......... tak for hjælp
Fra : e.c
Vist : 543 gange
500 point
Dato : 15-12-05 19:37

Du fik mig lige til at kigge nærmere på web10.dk - som ser interessant ud.
Så tak for det.

Ps. til oplysning er det dette spørgsmål:
http://www.kandu.dk/dk/spg/79618#875542

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-12-05 20:00

Øeh... hos web10.dk ..hvad vil det sige at :

Citat
Den allokerede diskplads er beregnet til websider, e-mail og database. Web10 tillader ikke anvendelse af diskplads til lagring af større filer til download, streaming media eller opmagasinering af materiale, der ikke er tiltænkt brug i forbindelse med websider, e-mail eller database. Web10 tilbyder fri trafik på abonnementet, såfremt indholdet stemmer overens med ovenstående, og såfremt trafikken ikke belaster maskiner og netværk i urimelig grad.
Det er ikke tilladt at bruge diskpladsen til materiale af ulovlig eller anstødelig karaktér, herunder ulovligt kopieret software, musik, tekst, billedmateriale og ligndende samt pornografisk, racistisk eller diskriminerende materiale. Sker dette, vil abonnementet uden varsel blive lukket, og kunden vil blive faktureret for den mængde trafik, der har været anvendt til at overføre materialet.

i urimelig grad ???

faktureret for trafikken ???

..til hvilken pris ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-12-05 20:01

..og; større filer ???

Hvilken størrelse ?

FF </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 15-12-05 20:07

Hmm - hvor skal jeg nu lægge mine nøgne damer og store smiley's.
Nå så må jeg nok stadig ha' en server kørende hvor ................jeg bestemmer.
{stor smiley}
Men tak alligevel bentJuul

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-12-05 20:07

Hvad koster det f.eks. hvis man bliver taget med bukserne nede efter lige at have uploadet 200Mb. fra mormors bryllup juleaften, men endnu ikke har fået lagt linket ud på hjemmesiden 1 januar?

..altså bortset fra, at alt bli'r slettet og man modtager en 'faktura' for 'trafik'.

??? </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-12-05 20:11

e.c. -> Jeg tror nu intensionen er go'nok hos web10.dk

..men de 'unge' veluddannede dataloger formulerer sig lidt vagt. Hvad er f.eks 'anstødeligt materiale' ? Anstødelig på hvem? Mormors fraskilte ekskæreste?

FF </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-12-05 20:16

Næeh... henvisninger til sanktioner i forbindelse med overtrædelser af love, forordninger og retningslinjer og trussel om brug af advokaturen burde være nævnt under : 'Betingelser'

SÅ KA' DE LÆRE DET ...KA' DE !!!

FF </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-12-05 20:18

..og slet du bare : http://www.kandu.dk/dk/spg/79655

FF </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 15-12-05 20:25

Ok - done.
Men påængernø her er altså til BentJuul.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-12-05 20:32

Det var bare at jeg så denne 'faktura' for mit indre øje :

Udgifter vedr. 200Mb. anstødelig trafik:
1.) Trafikomkostninger beregnet på filstørrelse : 1,25 kr.
1.) Hosting services hos externe partnere (Webpartner og Seas-NVE) = 10.25 kr.
2.) Kommunikation og synkronisering med disse = 1000.25 kr.
3.) Udgift til indkaldelse af tekniske assistance i forbindelse med sletning af website; 1t. a 1650.24 kr. = 1650,25 kr.
4.) Administrationsgebyr = 500.25 kr.

At betale : 2262,25

FF </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 15-12-05 20:35

Nå men jeg har jo ikke meldt mig til endnu.

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 500 point
Dato : 15-12-05 21:29

Jeg tror nu ikke du skal være så bange for Molokyle's skrækscenarie, stort set har de nogenlunde ens betingelser alle de der billige webhoteller - !! og endnu har jeg da ikke hørt om et sådan scenarie - tror næsten vi ville have hørt om det på kandu.

Jeg har da masser af f.eks billeder liggende på Web10 som jeg ikke umiddelbart bruger og også på surftown.dk.

På surftown kan man kun ha' et domæne, men derudover kan man have 3 subdomæner, og som jeg skrev tidligere har jeg webhotel begge steder.

God fornøjelse med dit projekt

//bentjuul

Godkendelse af svar
Fra : e.c

Dato : 15-12-05 22:57

Tak for svaret bentjuul.
Det lunede med lidt positive strømninger.
Så det ende måske med en hjemmeside ude og en ftp hjemme (kun lejlighedsvis)