/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
CS - Hva betyder det?
Fra : epidedymittis
Vist : 533 gange
69 point
Dato : 15-12-05 19:01

Hva betyder de "navne" der er i starten af hver bane? F.eks.: de_dust betyder defuse, men hvad betyder "fy", "aim", "surf"?

Tak

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 79 point
Dato : 15-12-05 19:13

fy er en slags funmap
aim er beregnet til at træne dit aim (sigte)
surf er en anden form for funmap hvor det bare går ud på at "stå på ski"

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 15-12-05 19:16

Spiller nu ikke, men ordene skal nok tages som noget gadeslang.
dedust ~ afstøvning ,udrense.
fy ?? fylfot betyder hagekors.
aim ~ sigte, mål, foremål.
surf ~ se dig omkring , undersøg omgivelserne, komme videre.

defuse ~ afmontere, slukke, fjerne lunte, defus, forvirret.

ff</bang-bang>

Kommentar
Fra : Hannabanana

Dato : 15-12-05 19:19

Ja, jeg betegner alle tre som funmaps, men hvorfor hedder det fy? Hvorfor så ikke fu?

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 15-12-05 19:23

fylfot... det lyder lidt voldsomt Natmaden!

Det lyder meget fornuftigt Nordsted1! Thumbs up!

Godkendelse af svar
Fra : epidedymittis

Dato : 15-12-05 19:24

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-12-05 19:28

Selv tak

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 15-12-05 19:38

det var det nærmeste ordbogen gav

er det da ikke et krigsspil

som jeg skrev, 'Spiller nu ikke, men ordene skal nok tages som noget gadeslang'

ff</bang-bom>

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-12-05 19:43

Hey natmaden, enden på tandpinen blev en rodbehandling, bare sådan til orientering. Jeg fortalte tandlægen den om nelliken, den kendte han skam godt, han bruger selv olien i sin klinik

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 15-12-05 19:53

Nordsted1 -> sådan noget rod, men så har tandlægen da fået råd til sin juleferie

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 15-12-05 19:56

rodbehandling,, lyder det ikke lidt som inkassoservice, ,,, måske i CS

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-12-05 20:18

Jeg har sq da snart sponsoreret hele hans klinik, juleferie og nye båd. Inkassoservice