/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Problem med Ghost (Norton) til extern HD~
Fra : marcussen1
Vist : 357 gange
200 point
Dato : 15-12-05 18:36

Jeg har en extern HDD og har ingen problemer med at instal. noget som helst på den. Dog kan jeg ikke lave en Ghost af C:\drevet. Det nægter den simpelt hen. På min slave HDD går det fint. Er der nogen, der kender til en løsning?
Niels

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-12-05 18:49

Når du laver en Ghost-fil eks. C: skal den ligge et andet sted end det drev (C:) som skal ghostes.
En Ghost-fil af skal ligge på D: eller extern HD
Lav altid en mappe til filen.

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 15-12-05 19:42

Eyvind.......
den er jeg helt med på, og som jeg skrev, går det fint med at lægge den på D:drevet. Hvorfor kan jeg ikke lægge den på den externe HD, når alt andet kan lægges der?

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 210 point
Dato : 15-12-05 19:51

Jeg bruger mest et lignende program (Drive Image) som går i en doslignende tilstand og kan så ikke se et USB-drev.
Jeg mener også at Ghost hopper ud i et doslignende program og derfor ikke kan se et USB drev.
En Idé er at flytte det ud på USB-drevet bagefter.
Der er jo fordi du står på det drev som skal kopieres.
(jeg har to styresystemer på samme harddisk og hopper over på det andet når der skal laves backup)

Godkendelse af svar
Fra : marcussen1

Dato : 15-12-05 19:59

Tak for svaret Eyvind.

Den virkede... jeg kopierede filen fra D:drevet og over på den externe HDD. Tak for hurtigt og let forståeligt svar.
Niels

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-12-05 20:15

Selv tak.
Men hvis filen ikke er større end ca. 4 GB, så kan den ligge på en DVD,
og jeg mener bestemt at den kan hentes med Ghost disketterne.
For du har vel lavet rescue disketterne til at starte Ghost fra A: drevet.