/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Topcom trådløs net
Fra : amc
Vist : 526 gange
250 point
Dato : 15-12-05 12:14

Jeg har fået et trådløs set der hedder Topcom Skylanr@cer 500...Men jeg kan ik krypter det...Være gang jeg prøver som der står i bogen kommer der bare det her frem IP adress is illegal, unexcepted zero value...Hvad kan jeg gøre for at krypter min line?????

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 15-12-05 15:06

Hvad står der i bogen at du skal gøre ?
Når du skal sætte kryptering op så skal det foregå med kabelforbindelse til til dit Topcom... Gør du det nu?
->Brommi

Kommentar
Fra : severino

Dato : 15-12-05 17:01

Jeg bruger selv TopCom WBR654 me AP
Hvilken kryptering bruger du WEP eller WPA - 64 eller 128 bit???
Hvordan gør du når du skal indtaste krypteringskoden?

Hvordan spiller IP adressen ind i krypteringen, den har ikke direkte noget at gøre med krypteringen?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 15-12-05 17:04

Slet dit spørgsmål http://www.kandu.dk/dk/spg/79615 som er indentisk med dette!
Du spilder blot dine point!

Kommentar
Fra : amc

Dato : 15-12-05 17:23

der står jeg skal gå ind i programmet Access Point Configuration Utility og dobbelklik på nave..Når jeg så gør det kan jeg ikke komme vider...Den siger bare IP adress is illegal, unexcepted zero value

Kommentar
Fra : amc

Dato : 15-12-05 17:23

der står jeg skal gå ind i programmet Access Point Configuration Utility og dobbelklik på nave..Når jeg så gør det kan jeg ikke komme vider...Den siger bare IP adress is illegal, unexcepted zero value

Kommentar
Fra : amc

Dato : 15-12-05 17:23

der står jeg skal gå ind i programmet Access Point Configuration Utility og dobbelklik på nave..Når jeg så gør det kan jeg ikke komme vider...Den siger bare IP adress is illegal, unexcepted zero value

Kommentar
Fra : amc

Dato : 15-12-05 17:23

Det går da bare godt GG

Kommentar
Fra : severino

Dato : 15-12-05 19:57

Ja du har nu også haft tre forsøg

Den almindelige kryptering er en nøgle du indtaster, og som skal være den samme i alle enheder, der skal bruges på den trådløse del.
Man kan så indtaste den i klartekst eller hexdecimal. Det hele oversættes til sidst i hexdecimal, når koden gemmes i routeren.
Ved 64 bit skal der indtastes 5 karakterer i ASCII eller 10 HEX karakterer.
Ved 128 bit skal der indtastes 13 karakterer i ASCII eller 26 HEX karakterer.

Der er normalt 4 nøgler, men du kan kun bruge den ene ad gangen. - Man kan således have en nøgle som man bruger når der er en gæste pc, koblet på netværket. Når gæsten er taget hjem, kan man skifte tilbage til ens private nøgle.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 15-12-05 20:07

Har du den sidste opdatering til din skylanr@cer 500?
http://www.topcom.net/downloads.php?cat=&catsub=10
ver: 1.7.4.3h til Windows 98,2000,Me,XP UTILITY 2089 kb

Kommentar
Fra : amc

Dato : 16-12-05 09:32

Så har jeg prøvet det og det er det samme...Kan det være fordi jeg har adsl og ikke fast ip adresse

Kommentar
Fra : severino

Dato : 16-12-05 16:08

Hvis den kan køre DHCP så skulle den overtage styringen, så det burde ikke være noget problem. Men det kan være noget med en bestemt port som ikke er åben???
Hvad står der om det i manus? (manualen / vildledningen)

Kommentar
Fra : amc

Dato : 18-12-05 20:53

Jeg kan bare ikke få det til at virke...Er det kun den pc der er på trådløs net der er åben eller er det alle pc'er der er åben for(der er 5)

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 250 point
Dato : 18-12-05 22:12

Det burde ikke have indflydelse. Hvis du køre DHCP på lokalnettet, så skal ALLE maskiner være sat op til at modtage IP fra routeren.
Slå alt sikkerhed fra og se om det kan fungere. - Gør det det, kan du starte med at øge sikkerheden igen. Så længe det går godt kan du fortsætte.
En opdatering af firmwaren har ofte vist sig at løse problemet, især på AP siden, hvor det oftest går galt.

For hver gang du har lavet en indstilling, og det går godt, så anbefaler jeg dig, at lave en backup af indstillingerne. Så kan du altid resette routeren, hvis det bliver nødvendigt, og indlæse den seneste backup, hvor det gik godt.
På den måde kommer du hurtigt tilbage til der hvor det stadig fungerede.

Kommentar
Fra : amc

Dato : 18-12-05 22:53

Hvad er DHCP..

Kommentar
Fra : severino

Dato : 19-12-05 00:41

DHCP er den dynamiske IP tildeling som routeren fortager for dig. - I modsat fald køre du med statisk IP tildeling som er en fast adresse for hver maskine, som du selv skal sætte op.
DHCP er det nemmeste at arbejde med. - Det har ikke nogen indflydelse på, om du har fast eller tildelt DHCP fra din udbyder, da disse to er adskilt med routeren.

Kommentar
Fra : amc

Dato : 19-12-05 12:44

Jeg kan bare ikke få det til at virke....Er der ikke en anden måde man kan lukke af på så der ikke er nogen der kan komme ind på ens net......Hjælper det med PeerGuardian...Lige en gang til er det alle pc'er der er åbent for eller kun den der er på Topcom (Eller skal jeg ud og købe noget nyt) :-/

Kommentar
Fra : severino

Dato : 19-12-05 14:52

Jeg formoder at du kan komme ind i opsætningen på din "500" - Hvordan gør du helt nøjagtigt?

Kommentar
Fra : amc

Dato : 19-12-05 20:08

Når jeg går i opsætningen så kommer der connect to access point så står der i bogen man skal dobble kligge på den adresse der står i Available access points men så kommer der bare det her op access point not found... Jeg kan også få noget frem med Mac Adresse men lige meget hvad jeg gør så kan jeg ikke komme vider ØV ØV

Kommentar
Fra : amc

Dato : 19-12-05 20:10

Spør nok lidt dumt men det er da kun på min pc der skal installers det program der hedder Access Point Configuration Utility

Kommentar
Fra : severino

Dato : 20-12-05 22:20

Det skal lægges på den/de maskiner, hvorfra du ønsker at kunne styre det. Men en maskine er nok.

Godkendelse af svar
Fra : amc

Dato : 29-01-07 08:43

Tak for svaret severino.