/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Himmel til kurvevugge
Fra : jysch
Vist : 1311 gange
300 point
Dato : 15-12-05 12:11

Hvor er jeg glad for at Kandu findes - tak skal i have for alle jeres gode råd.

For 30 år siden fik jeg lavet en kurvevugge med himmel til min søn. Jeg har haft den lånt ud og den sidste har desværre smidt de 2 metalholdere til at sætte i vuggekanten og de 3 bambusstænger væk.

Nu står jeg for at skal flytte og vil gerne sælge den, men mangler jo himlen.

Er der nogen som kan hjælpe - jeg har forhørt ved forskellige som laver kurve, men har ikke fundet en som kunne hjælpe mig.

Det er et stykke metal, formet nederst som en 3-kant og øverst som 3 rør hvor bambusstængerne sættes i.

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 15-12-05 14:09

Hvis det i det hele tageter noget som kan fås, uden det skal specialfremstilles, - så prøv hos Carl F, som har beslag til alverdens møbler. Her fandt vi manglende beslag, da en babyseng (min bedstefar lavede den til mig da jeg blev født for 60 år siden) - skulle gå i arv til mine børnebørn.
Held og lykke.
Ammitz

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-12-05 18:22

På den vugge vi havde til vores babyer, var det to stivere, et fra hvert hjørne i hovedgærdet, der gik op og sluttede af
i et stort O,over hovedet, en slagt betrukket kraftigt ståltråd, jeg ville prøve at forhører mig i en hobbyforretning???

Kommentar
Fra : jysch

Dato : 22-01-06 17:08

Beslaget kan jeg nok få lavet i noget blødt metal og det jeg nu mangler er èn som kan forme bambusstænger?

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 22-01-06 17:22

Bambus er vanskeligt at forme ....det vil altid gå tilbage til den oprindelige facon....
Men hvad med de fiber stænger som bruges til de der billige iglo telte som fåes til næsten ingen penge ??? Kunne ikke de bruges??

Mvh sverola

Kommentar
Fra : jysch

Dato : 22-01-06 18:12

Hej Sverola!

Det er da meget muligt - hvor køber man dem henne og hvordan bøjer man dem?

Accepteret svar
Fra : sverola

Modtaget 300 point
Dato : 22-01-06 19:48

Nu ser det ud til at jeg har "tisset på trompet mundstykket" at jeg kom med det forslag var jo lidt utilgiveligt på denne årstid
Det er bare at om sommeren ser man disse telte hos jem og fix m m til 100 kr ..Men selvfølgelig er det ikke en salgsbar vare nu...
Jeg kom i tanker om et andet alternativ...
Jeg var inde på nette for at læse før jeg svarede første gang og der stod der at bambus ikke var til at bøje ...Men det jeg så kom i tanker om var om frisk ..altså have bambus ikke kan bøjes mens den ar grøn???
Du har jo ikke behov for noget kraftigt -bare noget som kan holde dugen på plads ..
Det kan være at du kender nogle som har i haven og kan få et par stykker for at prøve???
Jeg tænker at du evt binder en snor fra den ene ende til den anden og laver en slags flitsbue i den radius du har brug for som du lader tørre ...og så senere bruger når du har fået lavet beslagene???

Mvh sverola

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 23-01-06 15:36

Det er selvfølgelig sjovest hvis du får genskabt den 'gamle' himmel - MEN hvis det ikke lader sig gøre, så kan du forhøre dig hos IKEA, der har vi, for få år tilbage, købt en almindelig sengehimmel, altså ikke en vuggehimmel men til vores store datter. Jeg vil tro at de osse forhandler til vugger.

Kommentar
Fra : jysch

Dato : 23-01-06 16:30

Betrækket er jo lavet som en kaleche, så det er kun 3 buer, og de 2 holdere som jeg mangler - jeg mener at have hørt at man kan få runde stænger i en form for plexiglas og at det kan formes ved varmebehandling, så måske det var noget at overveje

Godkendelse af svar
Fra : jysch

Dato : 11-04-06 09:57

Tak for svaret sverola.