/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Hjemmesideproblemer hos TDC
Fra : cccf
Vist : 415 gange
50 point
Dato : 15-12-05 11:58

Jeg har oprettet en hjemmeside hos TDC og lagt mine billeder ind.
Mit problem er at når jeg sætter kryds i (tilpas billede til siden) så gør den det kun i tilfeldige billeder, andre bliver alt for store ? alle mine billeder har cirka samme format når de hentes ind.
Jeg har kontaktet TDC men de har ikke support på hjemmesider siger de.
Prøv og se fejlen på min side :
www.sitecenter.dk/tandberg

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 15-12-05 12:21

Umiddelbart får jeg ikke samme oplevelse som du beskriver - derimod er der et af dine billeder, der ikke vises (Åkander 50x60), som også er umådelig lang tid om at blive indlæst.

Jeg vil anbefale dig, at du tilpasser dine billeder inden du sætter dem på hjemmesiden.
Ellers bliver din side utroligt langsom at hente for folk, der ikke har hurtig intetnet - og så gider folk ikke se på din side.
Hvis folk derimod ønsker at se et billede i større format, kan du gøre det ved, at linke til det enkelte billede i større opløsning.

Mvh
Ivan

Accepteret svar
Fra : IBM760

Modtaget 60 point
Dato : 15-12-05 12:30

Hej cccf,

nu kunne jeg se dit problem, når jeg valgte "vis alle", så blev solopgang vist i mindre størrelse end de andre.
Hvis man kigger på koden fremgår det, at det skal vises i formatet 50x60:
src="/tandberg/nss-folder/scrapbog/si_UEw400_solopgang%20pa%20Jave%2050x60%20acgyl.jpg" width="50" height="60"

Hvorimod andre vises i større format eks. Valmuer i 399x276:
src="/tandberg/nss-folder/scrapbog/si_UEw400_VALMUER%201HAVEN140X50%20ACRYL.jpg" width="399" height="276"

Men jeg vil fortsat anbefale dig, at du tilretter billedstørrelsen inden du indsætter dem på hjemmesiden.

Mvh
Ivan

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 15-12-05 12:37

Hvilken størrelse skal de så tilpasses til inden jeg overfører dem ?
,

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 15-12-05 13:43

Du bør tilpasse til den størrelse, du ønsker at vise dem.
Hvis de er større end nødvendigt, giver det kun ekstra load tid.

Så vidt jeg kan se benytter du ca. 50x60 for de små billeder, så hvis det er den størrelse der også skal vise - laver du dem i den størrelse.

Mvh
Ivan

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 15-12-05 13:57

Jeg har taget dem med mit digitalcamera og de er ikke større end 10x15 cm, og jeg har gemt dem i lav opløsning , der er ikke nogen af billederne der fylder mere end 100kb.
Den størrelse du ser, er størrelsen på mit maleri som jeg har skrevet på filenavnet.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 15-12-05 14:05

Det du skal se på, er hvilken opløsning dine billeder har - hvis du højre klikker på billedet kan du vælge "Egenskaber/properties" som viser størrelsen på billedet.
Hvis du eks. har taget billedet i 1024x768 kan du evt. ændre størrelsen til 512x384 - derved vil billedet max. fylde 1/4 at den oprindelige størrelse.
Og til de små oversigts billeder kan du evt. sætte dem ned til 64x48 - så vil de evt. kun fylde 1/256 del.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 15-12-05 14:37

Noget er i hvert fald underligt, for hvis man klikker på "næste billede", så forventer jeg at se næste billede i fuld størrelse. Sådan er det på min egen TDC-hjemmeside.
På din side bliver nogen af billederne vist i fuld størrelse, -andre skal man først klikke på for at se i fuld størrelse.
Jeg tror nu også, at du skal tage dig tiden til at indsætte billederne i den størrelse, der ser bedst ud. Også fordi "tilpas til side" størrelsen ofte er ret lille, synes jeg.

Og jeg har da kun 10Mb plads på siden, -du har nok det samme- så det er da nok klogt at spare lidt.

Men prøv som IBM foreslår med størrelsen 512 i bredden.. Det vil jeg i hvert fald selv prøve. Jeg har også nogle problemer med billedstørrelser. (Jeg er meget nybegynder.... )

IBM, jeg tror ikke, man kan ændre på størrelsen af de små billeder......

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 15-12-05 15:28

Hej
Hent dette program PIXresizer, det laver flere tusinde billeder !!! om til andre "i samme" størrelse
Normalt er billede størelsen ca: 600x800 pixel, for at få det vist ordentlig.
Eller mindre, du kan selv se hvor store de bliver, og lave dem om med det samme.
Prøv det, temmelig simpelt program, bare vælg den mappe med billeder, du skal lave om, alle bliver lavet i samme størrelse, og gem dem i en ny mappe.

http://bluefive.pair.com/downloads.htm

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 15-12-05 15:29
Kommentar
Fra : cccf

Dato : 15-12-05 17:56

Så tror jeg det lykkedes.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 15-12-05 18:14

Det begynder at ligne noget.
Meget bedre,,,

Godkendelse af svar
Fra : cccf

Dato : 05-08-06 12:47

Tak for svaret IBM760.