/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Cd-kopi beskyttelse
Fra : Gryndahl
Vist : 656 gange
10 point
Dato : 10-11-02 16:57

Nu hvor alle mere eller mindre, proklamerer at de vil ligge kopibeskyttelse på samtlige fremtidige cd udgivelser - kan man så ikke bare hive et stik fra sin normale_stue_cd_afspiller og ind i røven på sit lydkort i pc'en og så optage lyden over på harddisken - hvor efter man nemt kan brænde den ?

Kan de nogensinde stoppe cd-kopiering som de tror hvis man gør ovenstående ... - He he he :)

De har tabt igen !

Gryn

Kommentar
Fra : technet

Dato : 10-11-02 17:28

det har du ganske ret i
men tænk hvis man nu skulle have en dongle på hver cd som så skal kobles til din cd afspiller
så var problemmet løst med piratkopiering for det er ikke så ligetil at lave en kopi af en dongle
men det kan lade sig gøre

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-11-02 18:57

"Gryndahl" <Gryndahl.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:1cvz9.15662$oC3.1379555@news010.worldonline.dk...
> Nu hvor alle mere eller mindre, proklamerer at de vil ligge
> kopibeskyttelse på samtlige fremtidige cd udgivelser - kan man så ikke
> bare hive et stik fra sin normale_stue_cd_afspiller og ind i røven på
> sit lydkort i pc'en og så optage lyden over på harddisken - hvor efter
> man nemt kan brænde den ?
>
> Kan de nogensinde stoppe cd-kopiering som de tror hvis man gør
> ovenstående ... - He he he :)
>
> De har tabt igen !
>
> Gryn
>

Øhhh hvor kommer windows ind i billdet henne?

Hygg

Kommentar
Fra : Gryndahl

Dato : 10-11-02 20:23

Øhhh hvor kommer windows ind i billdet henne?

Hvor vil du ellers poste dette indlæg ? Jeg ledte og fandt ikke bedre !

Kommentar
Fra : dummy1

Dato : 10-11-02 21:16

Musikindustrien (SONY) har nu i længere tid lagt kopi beskyttelse på nogle af deres cd'er bla Celine Dion. Da vi har en DVD i stuen som vi bruger til afspiller, og da den ikke kan afspille dem med mindre de kan afspilles i en PC (det er et pc drev der sidder i) kunne vi ikke købe SONY cd'er. Da vi så i sommer var i USA købte vi ovennævnte CD, vel at mærke uden beskyttelse, så nu kan vi også høre den.

Hvad har SONY så opnået ? Jo vi køber ikke deres musik mere, ikke i protest men fordi vi ikke kan afspille det. Hvad er alternativet så for os nu ? Vi kan downloade musikken på nettet, købe en CD-afspiller (det kun SONY nok godt tænke sig) eller kopiere det med cloney og så strege kopisikringen over. Det er nemlig lovligt at vi kopierer vore egne cd'er men hvor fedt er det at skulle købe en cd for så at kopiere den ?

Jeg tror aldrig de kommer piraterne til livs, ligesom MS ikke kommer dem der kopierer deres produkter til livs. De burde så bare ikke gøre det svært for os der ønsker at købe og anvende derers produkter.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 11-11-02 01:58

Hej Gryndahl,

Søren Christensen \(4200\), er nyhedsbruger og ka' ikke læse din besked... det ka' han først når du har trykket på "skriv til nyhedsbruger" og din besked bliver sendt ud til nyhedsgruppen, du ka' læse mere om det i dette tip... "Kontakt til nyhedsgrupperne"... -->
http://www.kandu.dk/dk/tip/2218

ud over det er det nu ikke altid at kvaliteten af en optaget CD fra anlægget er lige så god som en rippet... men det er nu spøjst de sætter en beskyttelse på noget som de har gjort lovligt herhjemme til eget forbrug...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 11-11-02 01:53

Jo, men med mindre du har digital udgang på din CD afspiller kan du
kun få en analog kopi og ikke en digital.
I øvrigt har jeg lige testet sådan en CD og den virkede fint i min
CD-brænder men ikke i min DVD-brænder.

Regards Jens Peter Karlsen. Microsoft MVP - Frontpage.

On Sun, 10 Nov 2002 15:57:30 GMT, "Gryndahl" <Gryndahl.news@kandu.dk>
wrote:

>Nu hvor alle mere eller mindre, proklamerer at de vil ligge
>kopibeskyttelse på samtlige fremtidige cd udgivelser - kan man så ikke
>bare hive et stik fra sin normale_stue_cd_afspiller og ind i røven på
>sit lydkort i pc'en og så optage lyden over på harddisken - hvor efter
>man nemt kan brænde den ?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 11-11-02 16:45

"Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> wrote in message
news:ghvtsusplt54f7ooobq1gchllctd28sqas@4ax.com...

> I øvrigt har jeg lige testet sådan en CD og den virkede fint i min
> CD-brænder men ikke i min DVD-brænder.

En original kopibeskyttet CD eller en kopi af en kopibeskyttet CD (via
digital out på en CD afspiller) ?

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-11-02 00:19

Original. Celine Dion: A new day has come.

Regards Jens Peter Karlsen. Microsoft MVP - Frontpage.

On Mon, 11 Nov 2002 16:45:10 +0100, "Lars Hedegaard Pedersen"
<hedegaard@FJERNDETTEmail.dk> wrote:

>En original kopibeskyttet CD eller en kopi af en kopibeskyttet CD (via
>digital out på en CD afspiller) ?

Kommentar
Fra : RLT

Dato : 13-11-02 04:55

Brug CloneCD den spiser alt også deres såkaldte kopibeskyttet CD.
http://elby.ch/english/products/clone_cd/

Hilsen Rene

Ps. Det er da selvfølgelig forkert at kopier cd'r tænk dog på de stakles musikere som næsten ingen penge har.

Kommentar
Fra : Gryndahl

Dato : 13-11-02 08:03

Ja så som Michael Jackson... Den fattigrøv !

Hvem kunne da også finde på at brænde musik ulovligt ... ?
Det er da sjovt at de beskytter og beskytter og alligevel kan det lades sig gøre -
hvis du bemærker er mit indlæg heller ikke et spørgsmål om at manglen på software til at bryde den, men kun
en reminder om der er andre måder - og evt. hvad de vil gøre her ?.... Intet.. for det kan de ikke. (lige i det øjemed)

Gryn

Kommentar
Fra : Borsthansen

Dato : 14-11-02 08:43

Det er meget enkelt at fjerne kopibeskyttelse som f.eks. Cactus DATA Shield 200 der bl.a. ligger på mange af EMI´s udgivelser (Hanne Boel, TV2). Programmet der skal bruges hedder Exact Audio Copy der kan downloades fra www.sikkopi.dk. Den bruger man til at rippe de rigtige WAW filer der typisk fylder mellem 40 og 60 Mb. pr stk. og derefter brænde dem på en skive. Den måde Cactus prøver at beskytte på er ved at lave 2 sessions på CD´en, man kan faktisk se det på den fysiske CD. Den er ligesom delt i 2 med et cirka 1 cm. bredt spor yderst på skiven. Et andet tip kunne derfor også være at overstrege det yderste spor med en tusch så det på den måde bliver ulæseligt. Bruger man ikke vandfast tusch kan det jo bare fjernes igen (det virker. Har selv testet).
En pudsig detalje er at der på www.emi-medley.dk i deres debatforum findes en brugsanvisning til hvordan man omgår kopisikringen.