/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
hvad er forklaringen på dette ???
Fra : miritdk
Vist : 704 gange
100 point
Dato : 14-12-05 22:59

har lige i telefonen haft en veninde der pludselig ikke kunne stille noget op overfor:

når hun ville skrive blev alle bogstaverne store og tallene blev til tegnene ovenfor - når man så klikkede capslock til blev det hele blot omvendt - bortset fra at tallene stadig beholdt tegnene - vi forsøgte det bedste vi kunne - endte med en systemgendannelse der heldigvis rettede fejlen - men HVAD er årsagen ???????????
Ingen bud uden link - tak

(nosy me)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-12-05 23:01

ps.... hun kører xp pro ! det er en stationær pc med trådløst tastatur og trådløs mus.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 14-12-05 23:09

Der har vel være en inde i kontrolpanel under tastatur og "Drille"
Mvh sune

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 50 point
Dato : 14-12-05 23:12

Aha det er en nisse *ss*

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-12-05 23:21

tror ikke hun piller ved noget som helst hvis jeg kender hende ret , damen er en ualmindelig forsigtig pc bruger - men lad os se om nogen kender til det

hjælper det jeg fortæller at det skete fra hun havde lukket ned og efter flere timer tændte igen ???

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 14-12-05 23:36

Hmm det er en nisse Hi hi God jul

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-12-05 00:42

På en commodore havde man en knap der hed shift lock der kunne få tastaturet til at gøre det du beskriver! Med mindre hun har sådan en knap vil jeg osse tro det er nisser. Det er jo jul

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 15-12-05 01:47

Jeg har været ude for det en gang før.. men det viste sig at være en lille stump plastic der havde sat sig i klemme såen at shift var nede konstant mega træls fejl! men det er det jo ikke ved din veninde siden der skulle en systemgendannelse til før den blev normal
Drillenisserne var ellers et godt bud
->Brommi

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 15-12-05 02:21

Hej miritdk. Har du tænkt på at hun muligvis har fået rodet lidt med Handicap-hjælp?

Uanset hvor forsigtig man er, bliver man jo tæppe-bombet med IKKE at være så bange. Måske har hun alligevel været inde at rode med noget, som hun ikke har lyst til at fortælle dig om?? Det er meget normalt blandt brugere. Netop en systemgendannelse vil rette op på det. Hilsen

P.S.: Din beskrivelse af hendes problem stammer sikkert fra hende selv, og er derfor ikke specielt troværdig. Havde du selv oplevet hendes skærm og tastatur, tror jeg ikke du ville have beskrevet problemet helt på samme måde. Jeg kender dig efterånden. Har jeg ret?

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 15-12-05 05:43

Prøv at fjerne tastaturet i enhedshåndtering.
Genstart, søg efter ny hardware, hvis den ikke selv finder det.
Ellers prøv at kigge i aministration/logbog, hvis der er røde/gule bemærkninger, dobbelklik på dem, og prøv webhjælp.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 15-12-05 09:02

windows kan ikke finde tastaturet, tryk F1 for at forsætte.

Med trådløse dimser er der mange underlige ting der kan ske,
måske mobilen ikke lige lå der hvor den plejer,
måske naboen har fået et trådløst magen til.
måske en fejlopdatering.
måske som AJ foreslår, handikaphjælp er blevet slået til.

eller som jeg selv har oplevet, en hjemmeside der ændrede keyboard-layoutet(efter brug af en koreaiansk side).
den fejl drillede i lang tid, og kun på visse sider med rammer, og så hele windows hjælpefunktion.

men det mest sandsynlige er det trådløse og forstyrrelser, jo svagere batterierne er, jo nemmere er det at forstyrer.!
mange kender det sikkert mere med den trådløse mus, der selv betemmer retning, når at den bliver strømsvag!

Ellers er det sq den nisse

Kommentar
Fra : Coliniiii

Dato : 15-12-05 10:40

Det kan vær printer. Jeg fik det samme resultat på en billig printer når blikket var ved at vær brugt!!

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 15-12-05 11:45

Jooo... manglende strøm - men hvordan kan det så være, at problemet blev løst ved systemgendannelse???

Nisser...Ingen tvivl!

Gad vide, om man kan købe en anti-nisse-program? Eller opfinde et - og blive rig????

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 15-12-05 12:31
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-12-05 13:20

viviborgen

til jer andre - grunden til at jeg spørger er at jeg oplever en del der kommer ud for det - nogen erkender at de vistnok har pillet blablabla - andre gør ikke ved noget og lige i det her tilfælde er jeg temmelig sikker på at der ikke er hverken pillet - snavs på pc eller lign. Så der MÅ være en eller anden grund.

Natmadens indlæg virker sandsynligt - kunne man dog bare finde noget på nettet - eneste jeg har kunnet finde er i forbindelse med graph 2000 etc ?????????

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 15-12-05 21:28

Jeg kender godt det, at man holder sig til de ting, som man kender.
her er dit forklarende link http://ding-dong.net/kandu/_pic/102673.jpg

Har ikke hjælp til handikap indlæst, men er sikker på at jeg der har set en mulighed for at låse/vende funktionen af visse taster.

ti-fingersystemet er nemt, et-fingersystemet er det sværeste.
Prøv feks. at trykke Ctrl+Alt+Del med én finger.

at nogen indstillinger pluseligt har ændret sig, kan sagtens skyldes opdateringer.

Jeg ser det jævnligt med mediaplayer, den overskriver mine indstillinger, når den bliver opdateret , møg iriterende

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-12-05 10:47

natmaden - indstillinger der forandrer sig efter opdateringer ???? Jo den med mediaplayer kan genkendes men som i dette spørgsmål ?????? Jeg har på et tidspunkt personligt oplevet en meget kort fejl på bogstaver - hvorfor ??? ingen anelse - det rettede sig selv. (blev sur og gad ikke puteren - lukkede og nul problemer da jeg åbnede senere - lol)

Nisserne kan vi godt glemme - det kender jeg både veninden og hendes puter for godt til :)

manglende opdateringer til office - word osv måske ????????????????????????

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 17-12-05 07:05

På XP.
Prøv at holde højre shifttast nede i ca. 10 sec. !!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-12-05 11:16

ØHHH ????? er det ikke bare at slå filtertaster til ???????? Skulle det lave om på små og store bogstaver ????????

Har lige prøvet her - der kom blot en advarsel og den ville hun vel også have fået - men et godt bud - for eks hvis tasten er ramt ved rengøring eller lign.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 17-12-05 11:32

på min helt nyinstallerede XP Media Center, laver den dybt underlige filterting, bla. låser musetasterne og bytter om på stort og småt.
men læg mærke til at der i taskbaren kommer et icon , som kan ændre handicapfilteret til næsten hvad som helst.
også det som du beskriver.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-12-05 14:44

hmmm natmaden - der tror jeg du er inde på noget - men hverken hos mig eller lige nu afprøvet på en bærbar kommer ikonet - men advarslen om at filtertasterne vil blive slået til med mulighed for at sige ok - anullere eller gå ind i indstillingerne.
nu venter jeg lige til veninden er til af fange og se om det kunne være lige præcis det - jeg er ved at tror det

Godkendelse af svar
Fra : miritdk

Dato : 02-01-06 17:21

Tak for svaret Sunowich. Hælder personligt til natmadens indlæg - men har ikke kunnet finde nogen grund - så nisserne får skylden