/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
katten har orm.
Fra : buska
Vist : 503 gange
100 point
Dato : 14-12-05 21:31

JA ER DET IKKE DET ENE SÅ ER DET DET ANDET!
har lige opdaget i min kattebakke at en af misserne har orm. Sådanne nogle lange gennemsigtige nogle. spoleorm eller sådan noget?er der nogen der ved hva de kommer af?
mine katte er 100 % indekatte, så jeg kan ikke rigtig forstå det.
Den yngste (som jeg lige haf haft ved dyrlægen med en underlud bule på maven - se evt mit andet spørgsmål herinde) har før haft orm. det havde hun lige da jeg fik hende. men der havde hun boet i en lade, så der kan jeg bedre forstå at det kan lade sig gøre.

Nogle idéer til hvordan de er kommet igen -. (hvis det er er hende. Det kan jo lige så godt være min anden kat.)

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 14-12-05 21:42

De kommer som regel af mus og andet kryb måske noget mindre som fluer og lignende som jo findes indendøre .Du må igang med en ny kur
Mvh Sune

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 110 point
Dato : 14-12-05 21:44

Der er ikke noget unormalt i, at indekatte får orm, nøjagtig som alle andre katte.
Det med at katte ikke får orm, lopper eller diverse sygdomme fordi de ikke kommer ud, det holder slet ikke.

Og det er ikke til at sige hvad de er kommet af, måske råt kød el.lign.

Men en god ide vil det være, at få fat i en ormekur til dem begge to for en sikkerheds skyld.
En af dem der udrydder alle slags orm.

mvh dova

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-12-05 21:46

En ny ormekur, men forklar lige dyrlægen, at du har haft den ene at kattene til konsultation fornylig.

Her kan du læse om spolorm

http://www.netdyredoktor.dk/sw17995.asp

fra denne side http://www.netdyredoktor.dk/sw18189.asp

Da du bragte din kat til dyrlæge, var det så i egen transportkasse?

Kommentar
Fra : buska

Dato : 14-12-05 21:49

ja det var i min egen transport kasse.
begge katte spiser kun tørkost, så det kan ikke være fra råt kød de har fået orm.
men jeg kan da ikke sige at der aldrig er en flue eller en edderkop de kan have spist - kan det virkelig komme af det?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-12-05 21:54

Hvor har du din transportkasse stående, når den ikke er i brug?

Men en ting er sikkert, du må kontakte dyrlægen og det er begge katte, der skal på ormekur.

Kommentar
Fra : buska

Dato : 14-12-05 22:04

transportkassen står i et skab i min entre. ja jeg tager fat i dyrlægen imorgen.

Godkendelse af svar
Fra : buska

Dato : 14-12-05 22:27

Tak for svaret dova.