/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
opslag i Ancetry samt Rootsweb.
Fra : musse2
Vist : 633 gange
400 point
Dato : 14-12-05 21:26

Er der en eller anden, som vil hjælpe mig med at slå min oldemor op, i en af disse søgemaskiner ?
Hun hed Emma Emilie Jørgensen-født Hansen. Hun blev gift med Jørgen Peter ? Peder Jørgensen og sammen fik de 5 børn-hvad jeg ved af.
Hun døede ca 1957/58 og jeg har regnet mig frem til at hun muligvis er født i 1914 +/- 2 år. Jeg søger oplysningerne da jeg ikke helt ved hvor jeg ellers skal starte. Min mormor lever ikke længere så hende kan jeg ikke spørge, og med hensyn til hendes barndom ved jeg stort set intet. Min mor mener at min mormor var fra Bredstrup egnen, da hun var lille.
Men det er nu min oldemors oplysninger jeg søger.

Kommentar
Fra : keysersoce

Dato : 15-12-05 07:25

Var hun bosiddende i Danmark, jeg kan kun finde "Recidents of the us", bosiddende eller tidligere bosiddende i usa i de to baser du henviser til.

Når jeg tjekker navnene Emma Emilie Joergensen, jorgensen, jørgensen, hansen finder jeg ingen med de oplysninger du giver de er alle fra tidligere årstal.

Accepteret svar
Fra : keysersoce

Modtaget 400 point
Dato : 15-12-05 07:35

Hvis du har amt, sogn eller herred hun var født i kan det søges igennem kirkebøgerne.

Kommentar
Fra : musse2

Dato : 15-12-05 09:42

Tak for jeres forsøg, mht til baserne kan man-hvis man er medlem og betaler, finde massere af oplysninger på danskere bosiddende i danmark.

Ja hun var bosiddende i danmark og døede også i danmark.
Nej jeg har ingen oplysninger om amt ,herred eller andet-kun deres navne. End ikke hendes præcise fødselsår. Så jeg ved godt det er lidt af et puslespil at gå igang med, da jeg jo på det nærmeste kan gå samtlige kirkebøger i nørrejylland igennem.
Men såvidt jeg er blevet orienteret på Rigsarkivet skal jeg til viborg/vejle for at søge i disse når de ikke er ældre.? Jeg har fået tilladelse til at søge i folketællinger fra 1930/1940, på Rigsarkivet... men men men ,det er jo oseaner af lister der skal gennemgåes

Godkendelse af svar
Fra : musse2

Dato : 16-12-05 20:22

Tak for svaret keysersoce. Jeg vælger at lukke spørgsmålet og herved give dig pointene. Jeg er ikke kommet videre-endnu, men jeg ved at du gjorde hvad du kunne