/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Lampe ophæng
Fra : exploit
Vist : 2295 gange
250 point
Dato : 14-12-05 20:15

Hej. Jeg har lige været ude og købe en rislampe. Problemet er at der ikke må bores i loftet, jeg ville høre om der var en mulighed for at der var en anden måde at hænge lampen op, eventuelt noget meget stærkt tape eller en anden løsning? Håber i kan hjælpe ;)

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 14-12-05 20:16

hvilken type loft er det

Kommentar
Fra : Moggi

Dato : 14-12-05 20:17

En krog med gevind.. Den skrues ganske simpelt op i loftet

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-12-05 20:37

3M har nogle kroge, hvor der er lim på bagsiden, så de simpelhen bliver limet på loftet. De kan købes i byggemarkeder

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 14-12-05 23:46

- "klisterkroge" - så er det da godt det ikke er en solid keramiklampe der skal hænges op

Bortset fra det - så skal der nok ikke være maling på loftet, da det så reelt kun er malingens vedhæftning der holder lampen fast.

Alternativt kan du jo spænde en tynd stålwire op mellem væggene som du så kan hænge lampen op på. Bare en idé, når du nu ikke må lave huller i loftet...

mvh berpox

Kommentar
Fra : huntermis

Dato : 15-12-05 01:31

bor du bare for det kan du da rep igen med polyfylle , for det er da ikke sjovt at hænge noget op med lim hvor der er skiftende temp,
men ellers kan du 2 komp lim feks. araldit
eller noget gummi fugemasse som du limer på en træklods og så limer du træklodsen op i loftet

her er lige et link:
http://www.olt.dk/Katalog/lim/limbostik.htm

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 15-12-05 10:34

Hvem er det, der bestemmer, at der ikke må bores i loftet - ubådskaptajnen? Eller she who must be obeyed? Jeg mener ikke at en udlejer kan sætte bom for den slags, men nok sætte grænser for hvor tunge ting, der kommer op. Der er jo masser af steder hvor man i stedet for at sætte loftet i stand har lavet noget futlihut med stativer og nedhængte wirer og gibsplader. Den slags kan sagtens bære en rislampe, men ikke en storslået keramiklampe eller en lysekrone fra 1930erne. Find altså ud af, om det er et reelt veto (fruen) eller et vilkårligt (udlejeren) og tag stilling derfra.
mvh
pbp

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-12-05 12:05

Ehm.... Jeg skrev altså også kun om 3M krogene fordi, det var en let rislampe, og ikke en tungere "sag"