/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
find mailadresse
Fra : mariakk
Vist : 1376 gange
70 point
Dato : 14-12-05 19:30

En ven har modtaget en yderst væmmelig og truende hilsen på en gæstebog. Han har fået oplyst IP-adresse og mail-adresse. Har vi mulighed for at finde navnet på afsenderen via email-adresse uden at kontakte politiet eller anmelde sagen?
Mvh MK

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-12-05 19:34

Du kan være heldig, at kunne finde personens email adresse hos TDC, men kommer jo selvfølgelig an på hvilken udbyder vedkommende har, men hvis den er så væmmelig, ville jeg muligvis henvende mig til politiet

Kommentar
Fra : mariakk

Dato : 14-12-05 19:42

Vi har tjekket tdc, men det er en mailadresse fra tele2. Politiet haroplyst ip-adresse samt mailadresse, men der skal en anmeldelse til, for at få navn på. Ville gerne vide, hvem han anmelder!

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 80 point
Dato : 14-12-05 19:44

Jeg tror ikke du kan finde ud af hvem det er uden politiets hjælp - så hvis det er noget truende, så anmeld det så vil politiet være i stand til at finde frem til slynglen.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-12-05 19:46

Hvis din ven anmelder sagen så vedkommer det ikke dig.
Skal du bare snage og bruge navnet til en sladder?

Kommentar
Fra : mariakk

Dato : 14-12-05 19:49

Sladder....nej, tag det bare roligt, det er vist ikke lige det første man tænker på, når man kender indholdet af den mail!!!!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-12-05 19:53

Næh men hvad så, du er vel ikke truet, bland dig udenom.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-12-05 19:55

Sikkert drenge som morer sig.

Kommentar
Fra : mariakk

Dato : 14-12-05 19:57

Prøver kun at hjælpe en ven der ikke ved om det har konsekvenser at anmelde. Du lyder sgu som om du selv har skrevet noget der ikke skal findes frem til ?Du må virkelig kede dig, når du gider sidde og skrive sure opstød her til et spørgsmål der er ment seriøst. Men bare du hygger dig.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-12-05 20:00

Tag det ikke så seriøst i bliver til grin.
Ligesom med felefonfis.

Kommentar
Fra : mariakk

Dato : 14-12-05 20:01

Det der er problemet er at det ikke kun kan være drengestreger, da der er nogle ret personlige ting i den "hilsen" sóm man ikke kan vide uden at kende vedkommende der har modtaget den "hilsen"

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-12-05 20:04

Så er det jo en i vennekredsen der truer,
måske er det dig.
Find noget andet at more dig med.

Kommentar
Fra : mariakk

Dato : 14-12-05 20:09

Mmmmmm, sikkert!!!! Tak for hjælpen. Du har gjort humøret en del bedre end der var, du skulle belønnes for din rare og hjælpsomme måde at være på, du er da i dit rette forum, her på sådan en "hjælpeside". Håber der vil være mange, der modtager dine vise ord fremover. Glædelig jul!!!!!!

Godkendelse af svar
Fra : mariakk

Dato : 14-12-05 20:16

Tak for svaret bentjuul.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 14-12-05 20:59

Maria, du skal ikke lade dig gå på, af et par dumme bemærkninger..

Tag dig en griner i stedet - og forestil dig Teil siddende på lokummet med tynd mave - og af den grund har det lidt svært angående almindelig høflighed

Mavekneb kan være særdeles plagsom...You know *G*

Kommentar
Fra : me67

Dato : 15-12-05 12:30

Endnu en grund til at det skulle være muligt at kunne blokere for personer som kun er her på kandu
for at ha en god grund til at komme af med sin galle i stedet for at svare seriøst på folks indlæg.

Hvis muligheden fandtes ville de hurtigt komme til at kede sig da ingen så gad beskæftige sig med dem.

Hvis ikke man har noget fornuftigt at svare så ta dog og find en debat hvor det var muligt i stedet for
disse elendige sure opstød eksempelvis fra GEIL sorry jeg mente TEIL..

Glædelig jul Maria.