/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Computer Infected
Fra : KingSix
Vist : 401 gange
250 point
Dato : 14-12-05 18:55

Jeg får en boks frem fra processlinien i højre hjørne af min skærm der siger;

"Your Computer Is Infected !

Windows has detected spyware infection!
It is recommended that you use anti-spyware tools to prevent data loss. Windows will now download and install the mostup-to-date anti-spyware for you!

Click here to protect your computer from spyware!"

Men når jeg klikker på boksen sker der ingenting!
Samtidig kommer windows update og råder mig til at installere Windows Service Pack 2.
Jeg har i forvejen tjecket min computer med; Spybot Search & Destroy, Norton Antivirus 2003, lige opdateret med LiveUpdate og med XoftSpy, ingen af dem fjernede det !

Hva kan jeg gøre nu ?

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 14-12-05 19:00

Først og fremmest så skal du installere service pack 2.... det kan du gøre igennem en windows update.. eller automatisk opdatering

Kommentar
Fra : KingSix

Dato : 14-12-05 19:04

Brommi>
Jeg kan ikke installere Service Pack 2 da min registrerings-nøgle er brugt før..
Så skal ha fundet en måde at gøre det på først !

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 14-12-05 19:06

Hvis ikke arlet kommer forbi, så kan du finde ham her www.arlet.dk under hvem er jeg der er hans mailadresse.
Ellers kan du gå på www.spywarefri/forum opret dig som bruger - det er gratis - så hjælper de dig af med det evt snavs der er.

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 14-12-05 19:09

Glemte at skrive, at det kan sagtens gøres uden SP2. Vi stadig mange der endnu ikke har haft lyst til at installere den.

//bentjuul

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 260 point
Dato : 14-12-05 19:16

Hvis du vil af med den påmindelse om SP2 så gå i "start" højreklik på "Denne computer" og vælg "egenskaber" nu vælger du fanebladet "Automatiske opdateringer" her markerer du "Slå automatiske opdateringer fra", men gør ligesom jeg - jeg er på windowsupdate hver uge for at få de seneste opdateringer uden SP".

//bentjuul

Kommentar
Fra : KimOtto

Dato : 14-12-05 19:17

Skift til mac! Så slipper du for alle de problemer der altid er med windows incl. spyware og virus

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-12-05 19:22

Det er jo for sent at sige det nu - men hold dig væk fra venlige pupups og mail som tilbyder sig.
Hvis du ikke har automatisk/halvautomatisk opdatering, så kommer der aldrig noget fra Microsoft eller andre af de store firmaer om at du skal klikke [ HER ] for at hente eller teste noget.

Godkendelse af svar
Fra : KingSix

Dato : 14-12-05 19:28

Tak for svaret bentjuul.
Det har hjulpet mig på vej :)

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 14-12-05 19:39

Jamen hvorfor lukker du spørgsmålet ???? Du har jo ikke fået løst dit egentlige problem !!!!

//bentjuul