/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Hvordan får man naboens træ til at gå ud~
Fra : flexscan
Vist : 15179 gange
40 point
Dato : 14-12-05 17:40

Hvordan får man naboen træ til at gå uden at han opdager det,
den med kobber søm den er ikke god nok ,det kan jo ses, vi er en del der snakker om det, det skal være hurtige og nemt

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 14-12-05 17:44

grav rødderne fri og bor nogle huller i dem. så kan du hælde rent round up i hullerne. det burde virke i løbet af et par uger.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 14-12-05 17:48

Det GØR man bare ikke. Det er ulovligt.

Hvis naboens træ står på hans egen jord, ER det hans træ. Så må i prøve at gå rettens vej hvis I føler at træet er til meget stor gene for I andre. Det du/I har gang I hedder selvtægt og er som sagt ulovligt.

Kommentar
Fra : vombatsi

Dato : 14-12-05 17:53

synes også det lyder lidt strengt. Kandu skal vel ikke bruges til at dele ulovligheder på

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-12-05 17:57

Hvorfor skal det gå ud. Der må da lidt mere forklaring til.
Du må da kunne snakke lidt med den nabo og ikke tyde til selvtægt som det første

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 14-12-05 18:09

trimare46 -> Hvis man bruger dit råd, er det jo lige så afslørende som at banke kobbersøm i. Så det du'er heller ikke.

flexscan -> Jeg har fortalt hvad jeg mener om sagen. Der findes ikke en metode som den du efterlyser. Opgiv det der selvtægt og gør tingene ordentligt. Hilsen

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-12-05 18:13

At forsøge sig med den slags er, at "kaste den første sten" og som regel kommer der en større retur.
Det er ikke tilrådeligt, at starte en nabokrig for der er kun tabere.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 14-12-05 18:14

Tag nu lige og læs spørgsmålet rigtigt----der er ikke tale om at det skal gå ud--kun at det skal gå
Problemet er så--hvordan lærer man et træ at gå??--det er for pokker da ikke ulovligt

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-12-05 18:14

åbn lågen og bed det pænt om at gå ud

Hvis det ikke kommer nogen regler/vedtægter er det selvtægt og det kan koste dig dyrt - så ville ikke anbefale dig at gøre noget ved det selv.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-12-05 18:15

kommer ind under nogen regler/vedtægter - skulle der stå

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-12-05 18:18

Nå ja det kunne jo også være det der mentes.
Det leder mig hen på det næste spørgsmål
Hvor går lyset hen når det går ud?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-12-05 18:18

Kom så med nogle forslag

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-12-05 18:26

Jeg mener at et træ, går under hegnsloven

Hvis man ønsker en højere hæk, siger hegnsloven følgende:
Hvis afstanden fra skel til den højere hæk eller planter er 3 m. målt fra midte til midte - må højden være 1,80 m. + 0,5 x 3 = 3,30 m., det vil sige plantes der en ny hæk 3 m. fra skellet, må den få en færdig højde på 3,30 m.

fra dette link http://www.kan-lir.dk/hegnsloven

hvis træet er højere, skal i henvende jer til kommunen, som så kan pålægge naboen at beskærer træet

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-12-05 18:29

fijala - den må du over i en anden kategori med - lyset altså

ihhh gid det var mit træ nogen havde set sig gal på -

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-12-05 18:46

Træer , enkeltstående træer går ikke under hegnsloven, på den måde at der er begrænsninger på hvor høje de må være.

Men hvis et træ rager ind over ens skel, har man lov at beskære til skellet.

Og der er ingen hurtige og nemme løsninger...ud over en motorsav, og uanset hvilken metode er det ulovligt, og medfører let en bøde på 5000,-

Så tal med naboen, og hvis det ikke hjælper, kan du henvende dig i kommunens tekniske forvaltning, hvor du kan få oplyst hvordan det fungerer såfremt su ønsker at indgive en klage over naboens træ.

mvh dova

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 14-12-05 19:07

Du må ikke forsøge på at "dræbe" naboens træ det får du bare spektakel ud af ,,,Som det er foreslået her kan du prøve den lidt diplomatiske måde og snakke fornuftigt med ham...Men...........hvis du graver inde hos dig selv heeellltt op til skellet kunne du jo nemt komme til at grave et par af de store rødder over ...HHMMM er det ulovligt????? Dette ville nok hæmme træet en del og måske tilmed få det til at gå lidt ud så det bliver så grimt at det må fældes....Det kunne jo også være at det mistede så mange rødder at det ville falde i den næste store storm...Men men er det vejen at gå??? måske -måske ikke???

mvh sverola

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-12-05 19:11

ja mirit det ved jeg godt, men hvis man skal til at lære et træ at gå

Nå spøg til side. Tag nu og tal med den nabo først, inden du gør andet. Det bedste er jo altid at løse en strid på fredelig vis.

Kommentar
Fra : KimOtto

Dato : 14-12-05 19:15

Ja snak med ham....eller slå det kobbersøm ordentlig i så kan det ikke ses...ikke at jeg vil anbefale dig at gøre dette. Det er meget forkert!!!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 14-12-05 19:22

Det kan jo være, at naboen er med i arrangementet og ikke ved, hvordan man fælder et træ

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 14-12-05 19:26

Hvis det er beplantning der ikke kommer ind under hegnsloven, så er der kun tilbage at anlægge en en civilretlig sag mod naboen. Medmindre der er nogle servitutter der kan hjælpe.
Så som flere har skrevet - tal med naboen - det bliver det billigste.

//bentjuul

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 14-12-05 19:43

hvor stort er det

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-12-05 19:55

Her er reglerne godt beskrevet, selv om det meste har været nævnt
http://www.ret-raad.dk/neobuilder.php?id=20031204105427978000001534575436

Kommentar
Fra : Moggi

Dato : 14-12-05 20:28

Bor et hul i stammen.. en stang dynamit eller en håndgranat og vupti..

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 14-12-05 22:02

Øhh Sverola hvilken vej mon det vælter hvis man skærer rødderne over på sin side af træet hi hi . Snak med ham så kan i måske finde ud af noget tag et par bajere med over til ham så plejer det at gå.
Jeg vil da ellers lige fortælle om mine store træer de er vel mellem 100 og 130 år Ligger i Markskellet mellem min grund og en kommunal brakmark som er blevet delvis bebygget på et stykke og så har man bygget ca 7 meter fra skellet hvilket jo gør at de nye indflyttere dels får det lidt mørkt i deres køkkener samt at der stikker temmelig store grene over tagene på den række der er nærmest:vi har da gået med til at særer en enkelt kænpegren af for at berolige et ældre ægtepar men som grundregel er der ingen der skal bestemme om mine træer skal ned udover mig familien og selvfølgelig Naturen*ss*
Venligst Sune

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 15-12-05 00:27

Man kan da heller ikke bygge et hus ved siden af dit og så bagefter brokke sig over dine træer........ Der er nok en lille chance for, at træerne stod der, da de byggede/købte huset

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 15-12-05 13:20

Mine forældre havde engang en kæmpe have med et birketræ i den ene ende ind mod naboen. En dag var birketræet der pludselig ikke mere og det viste sig at naboen havde fældet det (hvilket han kun kunne gøre ved at gå ind i vores have), skåret det op og båret det ned i sin kælder.

Ja, han måtte pænt ned og hente det op og give far det igen til vores egen brændeovn

Hvor fræk har man lov at være? Skøre skid

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 15-12-05 13:50

Plantede naboen så et nyt træ i din fars have?

For det manglede da bare!

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 15-12-05 13:56

Nej det gjorde han nu ikke men der var ligesom deres forhold kølnede lidt af

Kommentar
Fra : flexscan

Dato : 15-12-05 19:16

hmm jeg skulle hvis have spurgt hvordan får jeg et stort træ til at gå

Kommentar
Fra : flexscan

Dato : 15-12-05 19:18

hmm jeg skulle hvis have spurgt hvordan får jeg et stort træ til at gå UD glemte ud

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 15-12-05 19:34

Jeg tænkte, at træet skulle gå uden............ krykker

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 16-12-05 01:32

Citat
Det GØR man bare ikke. Det er ulovligt.

Sjovt at se en kriminel belære en anden om hvad der er ulovligt. LOOL

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 16-12-05 12:01

Klumme

Kommentar
Fra : lark

Dato : 09-01-06 14:20

Brug nu den med et par bajere,og køb et lille træ til naboen (dværggran), gå derover og få striden overstået.

Jeg varselv uenig med naboen om noget andet, men tog konflikten og fik problemet overstået.

I dag er vi venner.

Kommentar
Fra : flexscan

Dato : 15-01-06 17:19

Det er væk, hans kone blev også træt af træet

Accepteret svar
Fra : Camillasmoster

Modtaget 20 point
Dato : 15-01-06 18:20

Fedest!

Tillykke mæ'et

Godkendelse af svar
Fra : flexscan

Dato : 18-01-06 15:16

Tak for svaret Camillasmoster.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 18-01-06 16:37

Jam, jeg siger da welbekomme!