/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
JAVA/Byteverify-virus
Fra : Jens43
Vist : 529 gange
50 point
Dato : 14-12-05 15:26

Kære venner...
AVG finder i c:/documentandsettings/applicationdata virus kaldet Java/byteverify.
AVG kan ikke heale eller flytte filerne til virusvaulten (...some of the items are located inside the archive and cannot be healed...)

Hvad gør jeg for at slippe af med udyret???

Mange hilsner Jens43

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 14-12-05 15:49

Hvis ikke arlet kommer forbi, så kan du finde ham her www.arlet.dk under hvem er jeg der er hans mail.
Ellers kan du gå på www.spywarefri/forum opret dig som bruger - det er gratis - så hjælper de dig af med dyret.

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 14-12-05 15:51
Kommentar
Fra : severino

Dato : 14-12-05 16:11

Medens du venter, kan du jo scanne for virus'en i fejlsikret tilstand. For noget tyder på at virus'en er aktiv. Det skulle den så ikke være i fejlsikret tilstand.
Prøv det, medens du alligevel venter!

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 14-12-05 16:34

Scan med "Spybot Search And Destroy" hent her: http://www.download.com/3000-8022-10122137.html?tag=pao

Fjern hvad den finder...

Hent Mwav her : http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Gem den i en mappe på C-drevet..

Slå din systemgendannelse fra, og genstart i fejlsikret tilstand...

Find folderen du lagde Mwav i, pak den ud. Marker følgene :
"Memory", "Startup-Folders", "Drive", "Registry", "System-Folders", "Services", "All Local Drives" og "Scan All Files".

Tryk: Scan Clean

Vh fluffy

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 14-12-05 16:38

husk også at gå i "internetegenskaber" -> Slet cookies, Slet Filer (marker : slet alt offline indhold)...

Vh fluffy

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 60 point
Dato : 14-12-05 16:39

Luk din browser>Gå så ned i disse mapper>

C:\Documents and Settings\R.A.Bxxxxx\Application Data\Sun\Java\Deployment\cache\javapi\v1.0\jar

C:\Documents and Settings\R.A.Bxxxxx\Application Data\Sun\Java\Deployment\cache\javapi\v1.0\tmp

Gå op i toppen af explorer>rediger>marker alt,gå over (i toppen)filer Slet.

Altså slet alt i (jar,det er java cache)og i tmp(vis der er noget i denne)

Gå så ind i >kontrolpanel>system>systemgendannelse>Sæt flueben i Deaktiver
systemgendannelse på alle drev>genstart pc'en og slå systemgendannelse til
igen.

Gå så ind på>
VERIFY YOUR JAVA SOFTWARE INSTALLATION

http://www.java.com/en/download/installed.jsp
og tjek om du har den sidste nye Java software,vis du ikke har der,så
gå ind i kontrolpanel>java<dobbelt klik på samme>update>update now.
Når du er færdig så kør AVG igen,så skulle problemet være løst.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 14-12-05 16:42

C:\Documents and Settings\ditnavn\Application Data\Sun\Java\Deployment\cache\javapi\v1.0\jar

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 14-12-05 16:44

java>dobbelt klik på samme>update>update now

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-12-05 17:20

[hør] Hør nu :

Når AVG (Grisoft) viser at der er fundet til eksempel 6 entries med BYTEVER A, så sætter du blot de (2) filer der ender med fil-endelsen .jar i karantæne (Virus Vault), resten lader du være.

Derefter afslutter du ...REBOOTER (genstarter) og kører AVG igen.

HEUREKA ..og skidtet er væk

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-12-05 17:24

Ps. Husk at opdatere til JRE 1.5.0_06 hos sun.com først : http://jdl.sun.com/webapps/download/AutoDL?BundleId=10342

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 14-12-05 17:42

hehe rigtigt Molo

Spybot rykker den rundt uden problemer, og fjerner en masse andet snavs i samme snuptag..... ( har selv AVG er ved af bitre erfaringer at det ikke er nok)

Mwav var egentligt bare for at få maskinen tjekket grundigt igennem

Vh fluffy (med skjult agenda)

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 15-12-05 00:15

Java byteverify kan slet gøre skade, hvis du bruger Sun Java. Dit antivirus kan ikke slette noget i dit Java. Det må du gøre manuelt, på denne måde http://www.java.com/en/download/help/5000020300.xml
Så er virus væk, og du behøver ikke spekulere på det mere.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 15-12-05 00:17

Java byteverify kan slet IKKE gøre skade......

Kommentar
Fra : Jens43

Dato : 15-12-05 08:49

Tusind tak allesammen.... I er bare guld værd... Altid hurtige og effektive..

Takket være Jer er mine sorger igen løst

Ærbødigst Jens43

Godkendelse af svar
Fra : Jens43

Dato : 15-12-05 08:51

Tak for svaret Manse9933.