/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Hvor køber man envejsskruer?
Fra : fk2001
Vist : 7468 gange
100 point
Dato : 14-12-05 11:34

Er der nogle der ved hvor man kan købe envejsskruer? Jeg har tjekket byggemarkeder og den lokale låsesmed, uden resultat. Internetsøgninger har kun givet links til engrosfirmaer som jo ikke sælger til private.

Der er ellers nok af sikringsforslag på internettet der anbefaler envejsskruer til vinduer, beslag osv. til sikring af huset, så et eller andet sted må de jo kunne købes.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 14-12-05 11:36

Carl F. og de sælger vistnok også til private!

Check www.carlf.dk

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 14-12-05 11:39

Søg på sikringsskruer

Kommentar
Fra : slemmert

Dato : 14-12-05 11:41

hos en låsesmed!!!

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 14-12-05 11:46

Jeg har købt dem i byggemarkedet Råd & Dåd

mvh
Franksp

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 14-12-05 11:55

Hej
Mener også de sælges i www.biltema.dk

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 14-12-05 12:52

Jeg har købt mine i Byggekram

Accepteret svar
Fra : halvdum

Modtaget 100 point
Dato : 14-12-05 15:33

Hej fk2001
Envejsskruer er rigtig smarte, hvis man da kan få dem skruet helt ind, uden at smadre den halve kærv.
For så er de ganske umulige at få ud igen.
Brug derfor ganske almindelige stjerneskruer eller lignende.
Når de så er monteret, tager du et passende bor og fjerner kærven.
Din helt egen envejsskrue.
mvh halvdum

Godkendelse af svar
Fra : fk2001

Dato : 19-12-05 12:31

Det med at fjerne kærven er faktisk ok. Jeg fandt nogle skruer med torx 15 kærv. Her kunne kærven fjernes helt med et lille bor (3,5mm). Herved er skruen kun svækket minimalt.

Tak for svaret halvdum

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 19-12-05 12:38

Mærkeligt "accepteret svar" troede du ville vide, hvor man kunne købe skruerne...

halvdum,,,bare helt fint tip,

Kommentar
Fra : fk2001

Dato : 19-12-05 15:42

Jeg ville vide hvor man kunne købe dem, men ingen af de anbefalede firmaer kunne hjælpe mig i mit område. Your mileage may vary.