/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
spyaxe
Fra : fh1dk
Vist : 652 gange
200 point
Dato : 13-12-05 19:42

På en computer på arbejdet har vi fået en vild ad-aware/virus den hedder spyaxe - jeg har været inde på spywarefris forum ( http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?whichpage=1&TOPIC_ID=20378�� ) og læst lidt om hvordan den kan behandles, problemet er at filen spyaxefix.exe ikke kan findes fra den adresse de angiver - har i andre forslag til hvordan jeg får bekæmpet det l..t?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-12-05 19:50

prøv at se hvilke forslag der er her www.arlet.dk

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 13-12-05 20:05

hvorfor får du ikke spywarefri.dk til at fjerne den ? Da det er en firma-pc, tager de et mindre beløb for det.
Kan da heller ikke forestille mig at Arlet vil påtage sig at rense den helt gratis

Kommentar
Fra : hotpop

Dato : 13-12-05 20:35

well...
http://www.arlet.dk/hjt.exe - smid loggen fra Hijackthis herind, så kigger vi da bare på det!

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 13-12-05 20:36

Ligesom hcma forstår jeg ikke at du ikke lader dem guide dig igennem en fjernelse som her http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=20673 her kan du se hvordan de hjælper med at fjerne den, spørgsmålet er godt nok ikke færdigt endnu, men du får alligevel en fornemmelse af det og der er mange andre tråde derinde om spyaxe.

//bentjuul

Kommentar
Fra : hotpop

Dato : 13-12-05 22:56

bentjuul> hvis ham vidste hvordan man fjernede spyaxe, ville han nok gøre det selv.
Hvis han ikke er bekendt med Hijackthis er det en dårlig ide at begynde at bruge det, i det man kan være uheldig at ens maskine ikke kan starte op bagefter - hvis gjort korrekt.

Kommentar
Fra : hotpop

Dato : 13-12-05 22:56

bentjuul> hvis han vidste hvordan man fjernede spyaxe, ville han nok gøre det selv.
Hvis han ikke er bekendt med Hijackthis er det en dårlig ide at begynde at bruge det, i det man kan være uheldig at ens maskine ikke kan starte op bagefter - hvis gjort korrekt.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 14-12-05 04:14

hotpop >Prøv lige at læs igen hvad jeg skrev, jeg henviser ham ikke til at bruge HiJachThis, men tværtimod til at lade spywarefri guide sig, når han alligevel var derinde, og mit link viser hvordan de guider den enkelte, så jeg forstår ikke helt hvad du mener ???

Er det ikke dig der beder ham om at hente HiJackThis direkte uden at fortælle at han ikke må fixe noget selv ???? Giv ham dog linket til hvordan han gør inden han han henter det som her http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#hijackthis fremfor at gå i rette med os andre.

//bentjuul

Kommentar
Fra : fh1dk

Dato : 14-12-05 07:40

Sådan ser hijack filen ud

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Compaq\Compaq Management Agents\cpqalert.exe
C:\PROGRA~1\Compaq\COMPAQ~1\CPQWEB~1\WebDmi.exe
C:\Programmer\Sophos\Sophos Anti-Virus\SAVAdminService.exe
C:\Programmer\Sophos\Remote Management System\ManagementAgentNT.exe
C:\Programmer\Sophos\Remote Management System\AutoUpdateAgentNT.exe
C:\Programmer\Sophos\AutoUpdate\ALsvc.exe
C:\Programmer\Sophos\Remote Management System\RouterNT.exe
C:\Programmer\Webroot\Spy Sweeper\WRSSSDK.exe
C:\Programmer\Compaq\Compaq Management Agents\Dmi\Win32\bin\Win32sl.exe
C:\PROGRA~1\Compaq\COMPAQ~1\cpqdmi.exe
C:\WINDOWS\System32\msiexec.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\Compaq\COMPAQ~1\CHKADMIN.EXE
C:\Programmer\Adobe\Photoshop Album Starter Edition\3.0\Apps\apdproxy.exe
C:\Programmer\Webroot\Spy Sweeper\SpySweeper.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\Programmer\Sophos\AutoUpdate\ALMon.exe
C:\Programmer\Citrix\ICA Client\Wfcrun32.exe
C:\PROGRA~1\Citrix\ICACLI~1\WFICA32.EXE
C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware SE Personal\Ad-Aware.exe
C:\Documents and Settings\xpttos\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\RSNW8HKR\hjt[1].exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://intraa
O2 - BHO: HomepageBHO - {1ca480cd-c0e5-4548-874e-b85b17905b3a} - C:\WINDOWS\System32\hp8C61.tmp
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\WINDOWS\System32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ChkAdmin] C:\PROGRA~1\Compaq\COMPAQ~1\CHKADMIN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Photo Downloader] "C:\Programmer\Adobe\Photoshop Album Starter Edition\3.0\Apps\apdproxy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SpySweeper] "C:\Programmer\Webroot\Spy Sweeper\SpySweeper.exe" /startintray
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [H/PC Connection Agent] "C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE"
O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: AutoUpdate Monitor.lnk = C:\Programmer\Sophos\AutoUpdate\ALMon.exe
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://intraa
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1110887515303
O16 - DPF: {644E432F-49D3-41A1-8DD5-E099162EEEC5} (Symantec RuFSI Utility Class) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/common/bin/cabsa.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\Parameters: Domain = ads.hur.dk
O17 - HKLM\Software\..\Telephony: DomainName = ads.hur.dk
O17 - HKLM\System\CS1\Services\Tcpip\Parameters: Domain = ads.hur.dk
O17 - HKLM\System\CS2\Services\Tcpip\Parameters: Domain = ads.hur.dk
O20 - Winlogon Notify: WRNotifier - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WRLogonNTF.dll
O23 - Service: Compaq Local Alerter (CPQALERT) - Hewlett-Packard Company - C:\Programmer\Compaq\Compaq Management Agents\cpqalert.exe
O23 - Service: cpqdmi - Compaq Computer Corporation - C:\PROGRA~1\Compaq\COMPAQ~1\cpqdmi.exe
O23 - Service: Compaq DMI Web Agent (cpqWebDmi) - Compaq Computer Corporation - C:\PROGRA~1\Compaq\COMPAQ~1\CPQWEB~1\WebDmi.exe
O23 - Service: Sophos Anti-Virus status reporter (SAVAdminService) - Sophos plc - C:\Programmer\Sophos\Sophos Anti-Virus\SAVAdminService.exe
O23 - Service: Sophos Anti-Virus (SAVService) - Sophos plc - C:\Programmer\Sophos\Sophos Anti-Virus\SavService.exe
O23 - Service: Sophos Agent - Unknown owner - C:\Programmer\Sophos\Remote Management System\ManagementAgentNT.exe" -service -name Agent (file missing)
O23 - Service: Sophos AutoUpdate Agent - Unknown owner - C:\Programmer\Sophos\Remote Management System\AutoUpdateAgentNT.exe" -service -name ALC (file missing)
O23 - Service: Sophos AutoUpdate Service - Sophos plc - C:\Programmer\Sophos\AutoUpdate\ALsvc.exe
O23 - Service: Sophos Message Router - Unknown owner - C:\Programmer\Sophos\Remote Management System\RouterNT.exe" -service -name Router -ORBListenEndpoints iiop://:8193/ssl_port=8194 (file missing)
O23 - Service: Webroot Spy Sweeper Engine (svcWRSSSDK) - Webroot Software, Inc. - C:\Programmer\Webroot\Spy Sweeper\WRSSSDK.exe
O23 - Service: Win32Sl (WIN32SL) - Intel - C:\Programmer\Compaq\Compaq Management Agents\Dmi\Win32\bin\Win32sl.exe

Kommentar
Fra : fh1dk

Dato : 14-12-05 07:41

Sådan ser hijack filen ud

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Compaq\Compaq Management Agents\cpqalert.exe
C:\PROGRA~1\Compaq\COMPAQ~1\CPQWEB~1\WebDmi.exe
C:\Programmer\Sophos\Sophos Anti-Virus\SAVAdminService.exe
C:\Programmer\Sophos\Remote Management System\ManagementAgentNT.exe
C:\Programmer\Sophos\Remote Management System\AutoUpdateAgentNT.exe
C:\Programmer\Sophos\AutoUpdate\ALsvc.exe
C:\Programmer\Sophos\Remote Management System\RouterNT.exe
C:\Programmer\Webroot\Spy Sweeper\WRSSSDK.exe
C:\Programmer\Compaq\Compaq Management Agents\Dmi\Win32\bin\Win32sl.exe
C:\PROGRA~1\Compaq\COMPAQ~1\cpqdmi.exe
C:\WINDOWS\System32\msiexec.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\Compaq\COMPAQ~1\CHKADMIN.EXE
C:\Programmer\Adobe\Photoshop Album Starter Edition\3.0\Apps\apdproxy.exe
C:\Programmer\Webroot\Spy Sweeper\SpySweeper.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\Programmer\Sophos\AutoUpdate\ALMon.exe
C:\Programmer\Citrix\ICA Client\Wfcrun32.exe
C:\PROGRA~1\Citrix\ICACLI~1\WFICA32.EXE
C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware SE Personal\Ad-Aware.exe
C:\Documents and Settings\xpttos\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\RSNW8HKR\hjt[1].exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://intraa
O2 - BHO: HomepageBHO - {1ca480cd-c0e5-4548-874e-b85b17905b3a} - C:\WINDOWS\System32\hp8C61.tmp
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\WINDOWS\System32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ChkAdmin] C:\PROGRA~1\Compaq\COMPAQ~1\CHKADMIN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Photo Downloader] "C:\Programmer\Adobe\Photoshop Album Starter Edition\3.0\Apps\apdproxy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SpySweeper] "C:\Programmer\Webroot\Spy Sweeper\SpySweeper.exe" /startintray
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [H/PC Connection Agent] "C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE"
O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: AutoUpdate Monitor.lnk = C:\Programmer\Sophos\AutoUpdate\ALMon.exe
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://intraa
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1110887515303
O16 - DPF: {644E432F-49D3-41A1-8DD5-E099162EEEC5} (Symantec RuFSI Utility Class) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/common/bin/cabsa.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\Parameters: Domain = ads.hur.dk
O17 - HKLM\Software\..\Telephony: DomainName = ads.hur.dk
O17 - HKLM\System\CS1\Services\Tcpip\Parameters: Domain = ads.hur.dk
O17 - HKLM\System\CS2\Services\Tcpip\Parameters: Domain = ads.hur.dk
O20 - Winlogon Notify: WRNotifier - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WRLogonNTF.dll
O23 - Service: Compaq Local Alerter (CPQALERT) - Hewlett-Packard Company - C:\Programmer\Compaq\Compaq Management Agents\cpqalert.exe
O23 - Service: cpqdmi - Compaq Computer Corporation - C:\PROGRA~1\Compaq\COMPAQ~1\cpqdmi.exe
O23 - Service: Compaq DMI Web Agent (cpqWebDmi) - Compaq Computer Corporation - C:\PROGRA~1\Compaq\COMPAQ~1\CPQWEB~1\WebDmi.exe
O23 - Service: Sophos Anti-Virus status reporter (SAVAdminService) - Sophos plc - C:\Programmer\Sophos\Sophos Anti-Virus\SAVAdminService.exe
O23 - Service: Sophos Anti-Virus (SAVService) - Sophos plc - C:\Programmer\Sophos\Sophos Anti-Virus\SavService.exe
O23 - Service: Sophos Agent - Unknown owner - C:\Programmer\Sophos\Remote Management System\ManagementAgentNT.exe" -service -name Agent (file missing)
O23 - Service: Sophos AutoUpdate Agent - Unknown owner - C:\Programmer\Sophos\Remote Management System\AutoUpdateAgentNT.exe" -service -name ALC (file missing)
O23 - Service: Sophos AutoUpdate Service - Sophos plc - C:\Programmer\Sophos\AutoUpdate\ALsvc.exe
O23 - Service: Sophos Message Router - Unknown owner - C:\Programmer\Sophos\Remote Management System\RouterNT.exe" -service -name Router -ORBListenEndpoints iiop://:8193/ssl_port=8194 (file missing)
O23 - Service: Webroot Spy Sweeper Engine (svcWRSSSDK) - Webroot Software, Inc. - C:\Programmer\Webroot\Spy Sweeper\WRSSSDK.exe
O23 - Service: Win32Sl (WIN32SL) - Intel - C:\Programmer\Compaq\Compaq Management Agents\Dmi\Win32\bin\Win32sl.exe

Kommentar
Fra : fh1dk

Dato : 14-12-05 07:41

Sådan ser hijack filen ud

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Compaq\Compaq Management Agents\cpqalert.exe
C:\PROGRA~1\Compaq\COMPAQ~1\CPQWEB~1\WebDmi.exe
C:\Programmer\Sophos\Sophos Anti-Virus\SAVAdminService.exe
C:\Programmer\Sophos\Remote Management System\ManagementAgentNT.exe
C:\Programmer\Sophos\Remote Management System\AutoUpdateAgentNT.exe
C:\Programmer\Sophos\AutoUpdate\ALsvc.exe
C:\Programmer\Sophos\Remote Management System\RouterNT.exe
C:\Programmer\Webroot\Spy Sweeper\WRSSSDK.exe
C:\Programmer\Compaq\Compaq Management Agents\Dmi\Win32\bin\Win32sl.exe
C:\PROGRA~1\Compaq\COMPAQ~1\cpqdmi.exe
C:\WINDOWS\System32\msiexec.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\Compaq\COMPAQ~1\CHKADMIN.EXE
C:\Programmer\Adobe\Photoshop Album Starter Edition\3.0\Apps\apdproxy.exe
C:\Programmer\Webroot\Spy Sweeper\SpySweeper.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\Programmer\Sophos\AutoUpdate\ALMon.exe
C:\Programmer\Citrix\ICA Client\Wfcrun32.exe
C:\PROGRA~1\Citrix\ICACLI~1\WFICA32.EXE
C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware SE Personal\Ad-Aware.exe
C:\Documents and Settings\xpttos\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\RSNW8HKR\hjt[1].exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://intraa
O2 - BHO: HomepageBHO - {1ca480cd-c0e5-4548-874e-b85b17905b3a} - C:\WINDOWS\System32\hp8C61.tmp
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\WINDOWS\System32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ChkAdmin] C:\PROGRA~1\Compaq\COMPAQ~1\CHKADMIN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Photo Downloader] "C:\Programmer\Adobe\Photoshop Album Starter Edition\3.0\Apps\apdproxy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SpySweeper] "C:\Programmer\Webroot\Spy Sweeper\SpySweeper.exe" /startintray
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [H/PC Connection Agent] "C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE"
O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: AutoUpdate Monitor.lnk = C:\Programmer\Sophos\AutoUpdate\ALMon.exe
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://intraa
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1110887515303
O16 - DPF: {644E432F-49D3-41A1-8DD5-E099162EEEC5} (Symantec RuFSI Utility Class) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/common/bin/cabsa.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\Parameters: Domain = ads.hur.dk
O17 - HKLM\Software\..\Telephony: DomainName = ads.hur.dk
O17 - HKLM\System\CS1\Services\Tcpip\Parameters: Domain = ads.hur.dk
O17 - HKLM\System\CS2\Services\Tcpip\Parameters: Domain = ads.hur.dk
O20 - Winlogon Notify: WRNotifier - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WRLogonNTF.dll
O23 - Service: Compaq Local Alerter (CPQALERT) - Hewlett-Packard Company - C:\Programmer\Compaq\Compaq Management Agents\cpqalert.exe
O23 - Service: cpqdmi - Compaq Computer Corporation - C:\PROGRA~1\Compaq\COMPAQ~1\cpqdmi.exe
O23 - Service: Compaq DMI Web Agent (cpqWebDmi) - Compaq Computer Corporation - C:\PROGRA~1\Compaq\COMPAQ~1\CPQWEB~1\WebDmi.exe
O23 - Service: Sophos Anti-Virus status reporter (SAVAdminService) - Sophos plc - C:\Programmer\Sophos\Sophos Anti-Virus\SAVAdminService.exe
O23 - Service: Sophos Anti-Virus (SAVService) - Sophos plc - C:\Programmer\Sophos\Sophos Anti-Virus\SavService.exe
O23 - Service: Sophos Agent - Unknown owner - C:\Programmer\Sophos\Remote Management System\ManagementAgentNT.exe" -service -name Agent (file missing)
O23 - Service: Sophos AutoUpdate Agent - Unknown owner - C:\Programmer\Sophos\Remote Management System\AutoUpdateAgentNT.exe" -service -name ALC (file missing)
O23 - Service: Sophos AutoUpdate Service - Sophos plc - C:\Programmer\Sophos\AutoUpdate\ALsvc.exe
O23 - Service: Sophos Message Router - Unknown owner - C:\Programmer\Sophos\Remote Management System\RouterNT.exe" -service -name Router -ORBListenEndpoints iiop://:8193/ssl_port=8194 (file missing)
O23 - Service: Webroot Spy Sweeper Engine (svcWRSSSDK) - Webroot Software, Inc. - C:\Programmer\Webroot\Spy Sweeper\WRSSSDK.exe
O23 - Service: Win32Sl (WIN32SL) - Intel - C:\Programmer\Compaq\Compaq Management Agents\Dmi\Win32\bin\Win32sl.exe

Kommentar
Fra : fh1dk

Dato : 14-12-05 07:44

ja som i kan se er det den ramte pc'er jeg sidder ved, sorry den postede det 3 gange

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 14-12-05 11:28

da det er en firma-pc er der ingen gratis hjælp herfra (og så er den jo heller engang opdateret med hotfixes)

Accepteret svar
Fra : billebam

Modtaget 200 point
Dato : 14-12-05 16:41

Via diverse søg fant jeg denne løsningen: http://noahdfear.geekstogo.com/ Last ned smitrem.exe . Dobbelklikk smitrem.exe når du har lasta det ned. Det legger seg i en mappe. Restart i sikkermodus. Finn igjen mappen og kjør RunThis.bat. Jeg har prøvd det på min fars pc, og han ble kvitt spy.axe . Husk å forandre startsiden din når du har restarta i Normalmodus igjen.

Kommentar
Fra : hotpop

Dato : 14-12-05 19:56

Jeg går det altså uanset om det er en firma pc eller ej - det gider jeg ikke tage så tungt.
Manden har et problem, der skal løses.
Procedure kommer om lidt.

Kommentar
Fra : hotpop

Dato : 14-12-05 19:56

går = gør

Kommentar
Fra : hotpop

Dato : 14-12-05 20:05

Hent SpyAxeFix.exe her:

http://noahdfear.geekstogo.com/click%20counter/click.php?id=8

Gem programmet på dit Skrivebord. Luk alle øvrige programmer - programmet vil genstarte din computer om lidt, så gem eventuelt arbejde, som du ikke har gemt endnu.

Dobbeltklik på SpyAxeFix.exe og lad programmet udpakke sig til Skrivebordet. Åben mappen SpyAxeFix (som nu er på dit Skrivebord) og dobbeltklik på SpyAxeFix.bat. Programmer vil nu rense din computer og genstarte den, hvorefter rensningen afsluttes.

For at kunne se alle filer:

Åbn en mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

Dernæst genstart i Fejlsikret tilstand (ved at taste F8 under opstart).

Kør HijackThis, scan og sæt et flueben ud for følgende linier - luk øvrige programvinduer - klik "Fix checked":

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://intraa
O2 - BHO: HomepageBHO - {1ca480cd-c0e5-4548-874e-b85b17905b3a} - C:\WINDOWS\System32\hp8C61.tmp
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://intraa

Gå herefter i Start -> Programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Diskoprydning og slet alt du kan slette.

Genstart til normal tilstand. Efter genstart skal du åbne mappen SpyAxeFix og kopiere indholdet af spyaxe.txt herind sammen med en frisk log fra HijackThis.

Godkendelse af svar
Fra : fh1dk

Dato : 15-12-05 08:26

Tak for svaret billebam.

Hotpop du skal også have point så jeg opretter lige en du skal svare på. iøvrigt fin indstilling du har, med at man godt kan hjælpe selvom det firma pc

Pc'en er ved at blive kogt om af IT-afd.