/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
bruge pc to steder
Fra : mimimig
Vist : 386 gange
100 point
Dato : 13-12-05 18:16

Vi har internetforbindelse hjemme og i sommerhus, ikke samme udbyder.
Vi har en bærbar pc.
Kan man have to internetforbindelser liggende på pc således vi kan
koble på nettet fra det sted hvor vi nu er, uden den store omstilling.

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 13-12-05 18:27

Hvilke typer internetforbindelser har i de steder?
->Brommi

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 13-12-05 18:32

I Browseren under Fuktioner >Internet indstillinger >Vælg Fanebladet forbindelse og tryk på Tilføj - så kan i konfigurere jeres forbindelse i sommerhuset.

//bentjuul

Kommentar
Fra : mimimig

Dato : 13-12-05 18:54

Der er adsl forbindelser begge steder.
- og bentjuul, jo det kan vi jo godt, men hvad så når vi kommer hjem og skal bruge den der.

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 13-12-05 19:17

hvis det bare kører over lan gør det ingen forskel.

I skal bare sætte den på (hent automatisk)
så giver udbyderen jer automatisk en ip og så er i på internettet

Kommentar
Fra : NOzone

Dato : 13-12-05 21:37

Når du kommer fra sommerhuset og har stoppet netkablet i, skal du bare klikke på det lille computer ikon nede i venstre hørne og sige "reparer" så henter den automatisk det den skal bruge for at logge på den nye forbindelse

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 14-12-05 01:02

Du kan også bare trække en forlængerledning til din forbindelse derhjemme når i er i sommerhus - så kan du bruge den samme forbindelse.

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 100 point
Dato : 14-12-05 10:39

Da jeg kommenterede tidligere vidste jeg ikke i havde ADSL - men så er det jo så simpelt som dayworker24 beskriver.

Dog kan der være et problem med udgående mail, idet udgående mail skal være sat op med din udbyders SMTP server som hovedregel.

Men så skal du bare lave 2 opsætninger af hver mailadresse med hver udbyders SMTP server. POP3 serveren er den samme som nu, for begge udbydere.

Når dette er gjort så gå i Outlook Ekspress under menupunktet "Funktioner" videre til "Konti" vælg fanebladet "Post"

Marker nu de enkelte konti og vælg "Egenskaber" og under fanebladet "Generelt" sættes flueben ud for "Medtag denne konto ved modtagelse af post eller synkronisering" for den udbyder i bruger i sommerhuset og fjern fluebenet samme sted for hjemmeadressen og så selvfølgelig omvendt når i kommer hjem igen. Så vil jeres mail også virke begge steder.

Hvis i bruger Hotmail er der ingen ændringer.

//bentjuul

Godkendelse af svar
Fra : mimimig

Dato : 19-12-05 11:33

Tak for svaret bentjuul, vi har fået det til at virke.
Hilsen mimimig