/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Jeg er ny med winXP+MSNmessenger !!!
Fra : beckski
Vist : 463 gange
10 point
Dato : 12-12-05 20:46

HEJ!
Citat
Filen, som du forsøgte at sende, er muligvis ikke sikker og blev ikke sendt"

hvordan får jeg win XP/MSN til at sende allivel, selvom det er .exe-filer ???

beck

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 12-12-05 20:58

abc.exe
ændres til:
abc.txt
sendes og ændres hos modtager til:
abc.exe

Kommentar
Fra : birger100

Dato : 12-12-05 21:03

hej,
exe filer kan ikke sendes over msn, men som e.c skriver kan du bare omdøbe den eller pakke den ned.
mvh
Birger

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-12-05 21:04

Det er ikke xp der laver uorden, det er msn, hvis du pakker filen i f.eks zip er der ingen problemer

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 12-12-05 21:23

så er det problemet opstår, fordi folk (der skal modtage filen) ikke fatter at und-zip'e eller omdøbe......

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-12-05 21:35

Så må du jo lærer dem det, hvis de vil modtage noget fra dig

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 12-12-05 21:58

Det er Service pack 2 der driller... microsofts svar på enten at være morsom eller for forsigtig...
du kan løse problemet ved at gemme dette i en .reg fil og køre den

Citat
Windows Registry Editor Version 5.00

;Disable SP2 file publisher checking crap:
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Download]
"CheckExeSignatures"="no"
"RunInvalidSignatures"=dword:00000001
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Attachments]
"SaveZoneInformation"=dword:00000001
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Associations]
"LowRiskFileTypes"=".exe;.bat;.com;.cmd;.reg;.vbs;.inf;.msi;.htm;.html;.swf;.js;.mp3;.mp2;.ape;.apl;.flac;.shn;.mpc;.mp+;.wma;.ogg;.mp4;.aac;.voc;.mid;.mac;.cda;.kar;.midi;.rar;.zip;.wav;.jpg;.gif;.png;.bmp;.jpeg;.doc;.xls;.pls;.pub;.dat;.html;.htm;.avi;mpg;.mpeg;.nfo;.txt;.torrent;.diz;.ppt;.m3u;.sfv;.tar;.htt;.mht;.asp;.aspx;.tiff;.rtf;.ini;.cab;.ico;.icl;.ip;.iptheme;.msstyles;.theme;.dll;.psd;.vbs;.swf;.php;.xaml;.iso;.bin;.cue;.xml;.par;.par2;.ace;.arj;.lzh;.7z;.gz;.bz;.uue;.bz2;.jar;.z;.ade;.adn;.adp;.aia;.img;.date;.aip;.ait;amf;.ani;.aob;.asf;.csv;.fla;.pxr;.wmv;.nrg;.mov;.sav;.xhtml;.php5;.pxr;.m4a;.qxr;.h;.cpp;.pdd;.rle;.dib;.eps;.jpe;.pcx;.pdp;.raw;.pct;.pict;.sct;.tga;.vda;.icd;.vst;.tif;.tpl;.log;.prx;.cdf;.nls;.ax;.msc;.cpl;.EXE;.BAT;.COM;.CMD;.REG;.VBS;.INF;.MSI;.HTM;.HTML;.SWF;.JS;.MP3;.MP2;.APE;.APL;.FLAC;.SHN;.MPC;.MP+;.WMA;.OGG;.MP4;.AAC;.VOC;.MID;.MAC;.CDA;.KAR;.MIDI;.RAR;.ZIP;.WAV;.JPG;.GIF;.PNG;.BMP;.JPEG;.DOC;.XLS;.PLS;.PUB;.DAT;.HTML;.HTM;.AVI;MPG;.MPEG;.NFO;.TXT;.TORRENT;.DIZ;.PPT;.M3U;.SFV;.TAR;.HTT;.MHT;.ASP;.ASPX;.TIFF;.RTF;.INI;.CAB;.ICO;.ICL;.IP;.IPTHEME;.MSSTYLES;.THEME;.DLL;.PSD;.VBS;.SWF;.PHP;.XAML;.ISO;.BIN;.CUE;.XML;.PAR;.PAR2;.ACE;.ARJ;.LZH;.7Z;.GZ;.BZ;.UUE;.BZ2;.JAR;.Z;.ADE;.ADN;.ADP;.AIA;.IMG;.DATE;.AIP;.AIT;AMF;.ANI;.AOB;.ASF;.CSV;.FLA;.PXR;.WMV;.NRG;.MOV;.SAV;.XHTML;.PHP5;.PXR;.M4A;.QXR;.H;.CPP;.PDD;.RLE;.DIB;.EPS;.JPE;.PCX;.PDP;.RAW;.PCT;.PICT;.SCT;.TGA;.VDA;.ICD;.VST;.TIF;.TPL;.LOG;.PRX;.CDF;.NLS;.AX;.MSC;.CPL;"
[HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\Internet Explorer\Download]
"CheckExeSignatures"="no"
"RunInvalidSignatures"=dword:00000001
[HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Attachments]
"SaveZoneInformation"=dword:00000001
[HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Associations]
"LowRiskFileTypes"=".exe;.bat;.com;.cmd;.reg;.vbs;.inf;.msi;.htm;.html;.swf;.js;.mp3;.mp2;.ape;.apl;.flac;.shn;.mpc;.mp+;.wma;.ogg;.mp4;.aac;.voc;.mid;.mac;.cda;.kar;.midi;.rar;.zip;.wav;.jpg;.gif;.png;.bmp;.jpeg;.doc;.xls;.pls;.pub;.dat;.html;.htm;.avi;mpg;.mpeg;.nfo;.txt;.torrent;.diz;.ppt;.m3u;.sfv;.tar;.htt;.mht;.asp;.aspx;.tiff;.rtf;.ini;.cab;.ico;.icl;.ip;.iptheme;.msstyles;.theme;.dll;.psd;.vbs;.swf;.php;.xaml;.iso;.bin;.cue;.xml;.par;.par2;.ace;.arj;.lzh;.7z;.gz;.bz;.uue;.bz2;.jar;.z;.ade;.adn;.adp;.aia;.img;.date;.aip;.ait;amf;.ani;.aob;.asf;.csv;.fla;.pxr;.wmv;.nrg;.mov;.sav;.xhtml;.php5;.pxr;.m4a;.qxr;.h;.cpp;.pdd;.rle;.dib;.eps;.jpe;.pcx;.pdp;.raw;.pct;.pict;.sct;.tga;.vda;.icd;.vst;.tif;.tpl;.log;.prx;.cdf;.nls;.ax;.msc;.cpl;.EXE;.BAT;.COM;.CMD;.REG;.VBS;.INF;.MSI;.HTM;.HTML;.SWF;.JS;.MP3;.MP2;.APE;.APL;.FLAC;.SHN;.MPC;.MP+;.WMA;.OGG;.MP4;.AAC;.VOC;.MID;.MAC;.CDA;.KAR;.MIDI;.RAR;.ZIP;.WAV;.JPG;.GIF;.PNG;.BMP;.JPEG;.DOC;.XLS;.PLS;.PUB;.DAT;.HTML;.HTM;.AVI;MPG;.MPEG;.NFO;.TXT;.TORRENT;.DIZ;.PPT;.M3U;.SFV;.TAR;.HTT;.MHT;.ASP;.ASPX;.TIFF;.RTF;.INI;.CAB;.ICO;.ICL;.IP;.IPTHEME;.MSSTYLES;.THEME;.DLL;.PSD;.VBS;.SWF;.PHP;.XAML;.ISO;.BIN;.CUE;.XML;.PAR;.PAR2;.ACE;.ARJ;.LZH;.7Z;.GZ;.BZ;.UUE;.BZ2;.JAR;.Z;.ADE;.ADN;.ADP;.AIA;.IMG;.DATE;.AIP;.AIT;AMF;.ANI;.AOB;.ASF;.CSV;.FLA;.PXR;.WMV;.NRG;.MOV;.SAV;.XHTML;.PHP5;.PXR;.M4A;.QXR;.H;.CPP;.PDD;.RLE;.DIB;.EPS;.JPE;.PCX;.PDP;.RAW;.PCT;.PICT;.SCT;.TGA;.VDA;.ICD;.VST;.TIF;.TPL;.LOG;.PRX;.CDF;.NLS;.AX;.MSC;.CPL;"

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 12-12-05 22:25

Så er der muligheden, at oploade filen til en server, og så sende et link til filen.
Er det meget og tit, at du skal levere en exe-fil,
kunne du jo selv ha' en server stående til formålet, på en ADSL linie.
Den kan slukkes og tændes efter behov.