/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
bmp og jpg i explorer
Fra : Brommi
Vist : 435 gange
50 point
Dato : 12-12-05 19:41

En af mine venner har lige skrevet til mig.. han kan ikke gemme billeder fra internet explorer i andet end .bmp format.. normalt plejer man at kunne vælge imellem nogle forskellige feks. .jpg
Hvorfor kan han ikke vælge .jpg? Hvordan laver vi det om?
Jeg har luret noget inde i registreringsdatabasen, men synes ikke jeg kunne finde noget. Det problem har jeg set før. men kan ikke huske løsningen
Han kører windowsxp..
->Brommi

Accepteret svar
Fra : BertelBrander

Modtaget 60 point
Dato : 12-12-05 20:01

Han skal tømme sin mappe med "midlertidige internet filer" og sætte max størrelse ned, for at undgå at det sker igen.

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 12-12-05 20:23

Hvorfor skulle det hjælpe ?

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 12-12-05 20:26

Fordi der er en gammel bug i IE, der har været kendt i mange år, men Bill har aldrig gidet fixe det.
Søg på google og du vil finde MANGE der har det samme problem.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 12-12-05 20:32

Læs f.ex:
http://www.eksperten.dk/spm/69991

Det er mere end 4 år siden!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-12-05 22:04

Du skal have tømt "Temporary Internet Files" mappen.
Det gøres inde fra indstillingerne i IE. Din IE er sikkert
sat til bare at fylde i mappen så længe der er plads på
harddisken og det er skyld i problemet. Sæt max størrelsen
ned til et eller andet fornuftigt, f.eks. 25 MB.

Når du har ryddet op i "Temporary Internet files" genstarter
du maskinen og så burde problemet være løst.

problemer er netop kendt over lang tid men mest fra IE 5 og op

Godkendelse af svar
Fra : Brommi

Dato : 13-12-05 10:28

Tak for svaret BertelBrander.