/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Billige bånd til digitalt videokamera?
Fra : cristian2
Vist : 543 gange
20 point
Dato : 12-12-05 18:37

Jeg har til min fortrydelse købt et videokamera, (Panasonic Mini-DV, 24X) som desværre IKKE kan spille en pc-redigeret optagelse tilbage på båndet i kameraet, og da jeg ikke har DVD-brænder, er jeg nødt til at undlade at redigere mine optagelser, da det fylder for meget på CD-R eller/og min harddisk. Jeg er derfor nødt til at lade dem ligge uredigeret på mine digitale kamera-bånd, og jeg synes samtidig at 50 kr. for 1 times videokamerabånd er meget i forhold til hvis jeg havde mulighed for at lægge dem over på DVD.

Er der nogen der ved, hvor man kan købe billige bånd til sit digitale videokamera?

Tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : severino

Dato : 12-12-05 19:00

Du må nok bide en luns af det sure æble.

En DVD brænder er efterhånden kommet så langt ned i pris, at det er til at komme i nærheden af, og så er det jo snart jul!
Bånd til 50 kr, tja det er billigere end da jeg startede med video, men man vender sig jo til at selv det billige er for dyrt.
Måske kan du købe det billigt syd for plankeværket mod tyskland?

Kommentar
Fra : Moggi

Dato : 12-12-05 19:03

På denne side kan du bl.a. se at et samsung 60 min bånd sælges til kr. 25 så der skal købes nogle stykker ad gangen for at dække forsendelsesomkostningerne ind.

Mvh.

Kommentar
Fra : Moggi

Dato : 12-12-05 19:04
Accepteret svar
Fra : helge.t

Modtaget 20 point
Dato : 12-12-05 21:43

Hvis du brænder din digitale video over på en CD-R eller CD-RW kan du have ca. 1 times video på den.

Hvis det kniber med pladsen på harddisken kan du jo overføre ad flere omgange fra kameraet, derefter redigere på pc'en, og så brænde over på video-CD'en. Det ta'r lidt tid, men er nok billigere, end at bruge en masse DV-bånd til lagring af råfilm.

Køb evt. et af de her IDG/Libris hæfter om digital video (kan også lånes på biblioteket).

Mvh
Helge

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 13-12-05 09:31

Hej
Du kan hente Nero 7 her, den kan redigere dine film, gratis en måned.
Derefter kan du brænde dem over på en Cd.
http://www.nero.com/eng/index.html
Ellers kan du hente hjælp og gratis programmer her, Dansk side.
http://www.abmedia.dk/video/dvdguide.htm

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 13-12-05 09:54

Ellers anskaffer du dig en ekstern HD på eks. 200 GB og "lagrer" dine DV-bånd på denne mens du redigerer dem (Movie-Maker er udmærket til dette). Så kan senere brænde dem over på en DVD direkte fra den eksterne HD.
Det koster ganske vist lidt at anskaffe en HD og DVDbrænder, men på sigt vil du blive (RIGTIG) glad for denne løsning...som jeg selv har praktiseret siden jeg for ½ års tid siden anskaffede med disse to ting

Held og Lykke, samt GLÆDELIG JUL!

Mvh
Palle

Godkendelse af svar
Fra : cristian2

Dato : 14-12-05 22:26

Tak for svaret helge.t.