/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Personlig oplysninger og WIN XP sp1 m.v.~
Fra : Humle1000
Vist : 294 gange
22 point
Dato : 10-11-02 08:33

Hej,

Jeg har netop købt en lovlig udgave af WIN XP PRO, og har også downloadet sp1 uden at installere det endnu, fordi jeg lige skal høre noget omkring microsofts registrering af ens system... Jeg har læst hos MS at der ikke indhentes oplysninger der kan identificere en som person, men jeg kan forstå der sker en grundig registrering af ens system, ligesom der genereres en eller en fil på computeren. At natur er jeg paranoid også selvom min software er lovlig, og jeg bryder mig ikke om alt den registrering, hvorfor jeg gerne vil høre om der er nogle der ved om MS med den SP1 registrering i princippet ville kunne 'spore', hvor der opdateres fra, for det synes jeg principielt er en ubehagelig tanke - piratware eller ej... Kan nogle fortælle mig hvordan det hænger sammen? Jeg skal lige sige, at jeg talte med ham i butikken, hvor jeg købte win xp og han sagde, at registreringen ikke var noget problem med mindre det var piratware.... men selvom mit ikke er piratware tænker jeg jo så alligevel: At hvis de kan opspore en pirat (ja, det ved jeg ikke om de kan, men det antydede han dog), ja så kan de jo også modtage personlige oplysninger om os der bruger 'reel' software.??

Med venlig hilsen

Humle

Accepteret svar
Fra : als

Modtaget 32 point
Dato : 10-11-02 09:06

Du kunne måske have glæde af at kigge lidt på denne side. Kan ses på engelsk eller tysk om du vil.
http://www.xp-antispy.de/
mvh als

Godkendelse af svar
Fra : Humle1000

Dato : 11-11-02 15:33

Tak for svaret als.

Kommentar
Fra : als

Dato : 11-11-02 15:58

Tak for points!

Kommentar
Fra : als

Dato : 11-11-02 15:58

Tak for points!

Kommentar
Fra : als

Dato : 11-11-02 15:59

Tak for points!

Kommentar
Fra : als

Dato : 11-11-02 16:01

Jeg klikkede altså kun én gang.

Kommentar
Fra : Humle1000

Dato : 12-11-02 03:04

LOL