/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
XP Windows
Fra : johnl
Vist : 554 gange
250 point
Dato : 10-11-02 08:08

Jeg har en PC med XP Proffesinoel de ligge begge to på C-Drevet og så vil jeg gerne hører om der er nogen som kan hjælpe mig med at fortælle om der skulle værer en muglig hed for at slette dem uden at jeg skal formaterer hele min harddisk da det jo kan værer et størrer arbejde da der jo er mange ting som ikke må gå tabt håber ikke jeg spørger for dumt da jeg ikke er så gamle med sådan en pc

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-11-02 09:15

"johnl" <johnl.news@kandu.dk> wrote in message
news:xrnz9.14824$oC3.1288895@news010.worldonline.dk...
> Jeg har en PC med XP Proffesinoel de ligge begge to på C-Drevet og så
> vil jeg gerne hører om der er nogen som kan hjælpe mig med at fortælle
> om der skulle værer en muglig hed for at slette dem uden at jeg skal
> formaterer hele min harddisk da det jo kan værer et størrer arbejde da
> der jo er mange ting som ikke må gå tabt håber ikke jeg spørger for dumt
> da jeg ikke er så gamle med sådan en pc
>

Hej John,

Det er ikke helt nemt at forstå hvad det er du skriver/hvad du vil...

Du må udspecificere lidt mere om, hvad det er du vil, og især hvad dit mål
er - ellers er det ikke til at hjælpe dig.

//MortenC

Kommentar
Fra : johnl

Dato : 10-11-02 10:29

Jeg vil gerne have den ene slettet så der var mugligheder for at den kunne komme til at kører hurtiger det er jo både home edition og proffesinoel som jeg har liggende på c-drevet
mvh John

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-11-02 09:59

> Jeg har en PC med XP Proffesinoel de ligge begge to på C-Drevet

Hvilke begge?

/Thomas

"johnl" <johnl.news@kandu.dk> wrote in message
news:xrnz9.14824$oC3.1288895@news010.worldonline.dk...
> Jeg har en PC med XP Proffesinoel de ligge begge to på C-Drevet og så
> vil jeg gerne hører om der er nogen som kan hjælpe mig med at fortælle
> om der skulle værer en muglig hed for at slette dem uden at jeg skal
> formaterer hele min harddisk da det jo kan værer et størrer arbejde da
> der jo er mange ting som ikke må gå tabt håber ikke jeg spørger for dumt
> da jeg ikke er så gamle med sådan en pc
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : technet

Dato : 10-11-02 12:09

der skal du jo vide hvad høre til hvad
feks.
c:\winnt = xp pro
c:\windows = xp home
c:\programmer\?????
c:\program files\????
og så er der diverse programmer du har lagt ind hvilke programmer referer til hvad ??
det er et kæmpe arbejde at gå igang med

men ellers hent denne bootdisk og så skulle det være en smal sag
http://www.angelfire.com/folk/lsf/progs/nfts/index.html

husk nu at se på din boot.ini som ligger på c: som h_blunk også skrviver

Kommentar
Fra : johnl

Dato : 10-11-02 12:49

Jeg vil gerne af den ene af dem der hvor du mener kan det da passe at der står som nr 1.multi(o)disk(o)rdisk(o)partiton(1)Windows="Microsoft Windows XP Proffesinoal"Fastdetect.
C:\$Win_NT$~BT\Bootsect.Dat="Microsoft XP Proffisional Installttion"

Kommentar
Fra : johnl

Dato : 10-11-02 12:49

Jeg vil gerne af den ene af dem der hvor du mener kan det da passe at der står som nr 1.multi(o)disk(o)rdisk(o)partiton(1)Windows="Microsoft Windows XP Proffesinoal"Fastdetect.
C:\$Win_NT$~BT\Bootsect.Dat="Microsoft XP Proffisional Installttion"

Kommentar
Fra : johnl

Dato : 10-11-02 12:50

Jeg vil gerne af den ene af dem der hvor du mener kan det da passe at der står som nr 1.multi(o)disk(o)rdisk(o)partiton(1)Windows="Microsoft Windows XP Proffesinoal"Fastdetect.
C:\$Win_NT$~BT\Bootsect.Dat="Microsoft XP Proffisional Installttion"

Kommentar
Fra : Random

Dato : 10-11-02 14:28

//off topic -> johnl
Retter lige dit ovenstående til:
Jeg vil gerne af [med] den ene af dem. [D]er hvor du mener, kan det da passe, at der [som nr. 1] står: ...

Please prøv at læse det igennem og lyt til om det umiddelbart er forståeligt. Og husk hellere et par kommaer forkert end ingen kommaer. Korte sætninger er også guld værd.

Venlig hilsen
rnd()

Kommentar
Fra : johnl

Dato : 10-11-02 20:25

Hej Random
Det er jo ikke alle der er lige så klog som dig. Så det må da være dejligt at være fejlfri....

Kommentar
Fra : Random

Dato : 10-11-02 23:04

Ingen er fejlfri. Det ved jeg også fra mig selv Var bare ret sikker på, at du kunne gøre de to første indlæg mere forståelige, og derved få flere og bedre svar. Men så igen... jeg kunne jo tage fejl.
Pøj pøj med at finde en løsning.
Venlig hilsen
rnd()

Kommentar
Fra : johnl

Dato : 11-11-02 17:13

Hej Random
Du må unskylde min opfarende det ireterer mig barer at jeg ikke kan få det til at virke.
Men jeg håber at det lykkes for mig en dag. Ellers må jeg jo formaterer det hele.
mvh John

Accepteret svar
Fra : hryttel

Modtaget 250 point
Dato : 13-11-02 09:17

Hej Johnl,

Hvis jeg forstå dig ret, vil du bevare nogle ting. Der er mulighed for at lave en ny partitie med fx. PartitionMagic Pro 7.0 Hermed kan du dele din Harddisk i to stykker. Det sker uden tab af filer. Her efter kan du kopiere alt hvad du vil bevare til det nye drev. Så er det nemt at formatere C:\ her efter må du installere Windows på ny.
Fordelen herved er at du har mulighed for at få et hurtigt system uden fejl. Bagdele er at du er nødt til at installere alle programmer på ny.

Venlig hilsen,

Henning

Kommentar
Fra : johnl

Dato : 13-11-02 14:49

Hvor finder jeg Partition Magic pro 7

Kommentar
Fra : hryttel

Dato : 13-11-02 20:55

Hej Johnl,

Her har du 2 URLs, det er demo's men de kan bruges. http://xs4all.tucows.com/system/preview/222189.html el http://www.zdnet.nl/downl.cfm?id=12027
Du må også skrive til mig.

vh

Henning

Kommentar
Fra : johnl

Dato : 14-11-02 18:44

Nu har jeg hentet den men jeg kan da ikke dele den i 2 eller er der noget som jeg gør forkert.
mvh John

Kommentar
Fra : johnl

Dato : 14-11-02 19:03

Hej Hryttel
Jeg er nød til at have din adresse så kan det værer vi kan finde ud af det sammen Jeg har kørt en del export i Holland så det kunne da værer spændende.
mvh John

Kommentar
Fra : hryttel

Dato : 14-11-02 19:32

Hej Jhon,
Jge er nødt til at vide noget mer om dit system, bundkort, prosessor osv.
min adresse er henning.ruttel@wanadoo.nl

mvh,

Henning *<

Kommentar
Fra : hryttel

Dato : 14-11-02 19:58

Hej John,
Jeg er nød til at vide noget mere om dit system, bundkort, processor osv.
min adresse er henning.ruttel@wanadoo.nl

mvh,

Henning *<
Jeg hører nok fra dig.

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 05-02-03 13:14

Hov, det var WinXP Pro DK og Win2K Pro UK han havde, men stadig samme fremgangsmåde

Godkendelse af svar
Fra : johnl

Dato : 05-02-03 14:34

Tak for svaret hryttel.