/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Nu må det snart være nok!
Fra : vixendk
Vist : 884 gange
50 point
Dato : 12-12-05 12:07

Hvad fanden er det for en verden vi lever i snart!? Jeg kan slet ikke have at der bliver mishandlet så mange dyr og der slet ikke er nogle konsekvenser ved at gøre det.

http://www.tv2east.dk/nyhed_vis.php?crypt=HVYOa00PQAU=&id=15947

Stakkels hund, hvis jeg nogensinde får fat i en der mishandler sit dyr så ved jeg simpelthen ikke hvad jeg vil gøre ved personen
Jeg kan blive så gal og ked af det af at se sådan noget

Accepteret svar
Fra : Nakita

Modtaget 60 point
Dato : 12-12-05 12:16

Hvor har du dog evig ret.
Jeg kan heller ikke fordrage dyremishandlere og jeg kan ikke få ind i mit hoved, at nogle kan finde på den slags.

Vi har selv adopteret en græsk hund gennem foreningen www.graeskehunde.dk
Jeg hørte om grækernes mishandling af hunde og gik på nettet og fandt vores dejlige Oliver, der var kommet til Danmark og var i en plejefamilie.

Inden da havde vi undersøgt om der evt. var en hund i passende størrelse til vores familie i et dansk internat, men fandt ingen.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 12-12-05 12:17

Ja, det er godt nok forfærdeligt - jeg vil håbe at vedkommende møder dig vixendk.

//bentjuul

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 12-12-05 12:20

stakkels hund.
Ja tænk på hvor nemt det er at få lov at holde dyr....der er ikke rigtig nogle krav hvis du kører ud og køber en hund eller kat.
Se bare på det program Operation X om hvor de solgte bl.a. små tigerunger. Ham dyrehandleren her i DK som var med til det fik en bøde og frataget retten til at have med dyr at gøre i 2 år. Hva F..... er det for en latterlig straf ?!
Hader folk der ikke kan behandle dyr ordentligt, så skal man virkelig lade være med at anskaffe sig et.

Vi tog i sensommeren en hjemløs kat til os, også den må have været udsat for en form for mishandling. Han var simpelthen så nervøs og bange. Han for sammen ved en pludselig bevægelse eller lyd. Stakkels ham, men nu er han en rigtig dejlig lille kælepot :)

Kommentar
Fra : Nakita

Dato : 12-12-05 12:28

Der har også lige været en forfærdelig sag om en mand der havde skåret halsen over
på sin hund og den havde lidt i flere dage.

N

Kommentar
Fra : vixendk

Dato : 12-12-05 12:55

Ja det så jeg godt, man bliver helt underlig inden i når man læser sådan noget. Det er virkelig ikke til at forstå at nogen kan få sig selv til at gøre sådan noget.

Jeg gav min hund et klap bagi fordi han blev ved med at bide i mig (han er 1 1/2 år og er ikke helt over sin "nævre-periode) og det fik jeg vildt dårlig samvittighed bagefter og lovede mig selv at det ville jeg aldrig gøre mere.

Bentjuul, jeg håber også at jeg møder ham, så skal han nok komme til at lære det. Spørgsmålet er bare hvor meget sådan en fatter og hvad han evt kunne gøre ved én selv.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 12-12-05 13:06

Ja, du har nok ret vixen.dk - i Helsingør er der fornylig blevet fundet en hund med afskåret hoved og nu er der også fundet en kat med afskåret hoved i samme område - simpelthen skrækkelige og afstumpet handlinger.

//bentjuul

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 12-12-05 13:27

Hej
Husk at hvis I selv har mistanke om at nogen mishandler eller ikke tager ordentlig vare på deres dyr, så kan der gives en politianmeldelse om overgreb og/eller kontakte dyrenes beskyttelse hér.

Jeg var selv I en sådan situation fornylig og der var meget forståelse og konkret hjælpsomhed, så hold jer ikke tilbage.
At prøve at snakke overgrebs personen tilrette hjælper ikke dyret, derfor er det bedst at fjerne det til et sikkert sted og et nyt godt hjem.
Ofte er vanrøgterne misbrugere af en art, der selv trænger til hjælp og det tager jo tid, hvis det overhoved lykkedes at gøre dem clean og i al den tid er de ikke i stand til at tage sig af deres dyr.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 12-12-05 13:28
Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 12-12-05 13:33

Der er jo også hjælp at hente andre steder, der formidler dyr,internater eller dyrlæger, det er bare at sætte sig lidt ind sit lokalområde.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 12-12-05 13:36

Jeg var engang i byen og shoppe med min far, den sommer hvor det var så afsindig varmt. der gik vi også forbi en bil med total lukkede vinduer lige midt i solen. Inden i den lå en hund. FLOt - det stakkels kræ var ved at omkomme af varme og den så ikke særlig godt ud. Og da vi ikke kunne se nogle mennesker i nærheden som kunne være ejeren af bilen slog min far en rude ind, så hunden kunne komme ud i skygge og få noget vand. Da ejeren så kom tilbage gik han jo amok over vinduet, men han fik en flad fordi han var sådan en idiot. Så kom politiet, og gæt hvem der fik skideballen og bøden :) Det gjorde bilejeren selv, for misrøgt af hunden. HEHE

Kommentar
Fra : vixendk

Dato : 12-12-05 13:47

Det var en god historie, sådan nogle kan vi lide

Jeg har også selv haft ringet til politiet engang da der var nogle indvandrere med en kamphund der opfordrede andre til hundekampe. Politiet kunne dog ikke gøre noget da vi ikke vidste hvor de boede (de kom kørende i bil), men så tog de store gutter fra området selv hånd om situationen, og de er ikke set siden. Man kan dog stadig tænke tilbage på deres hund og tænke på hvor den er og om den stadig får bank

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 12-12-05 13:49

ja de hunde kampe er total dyreplageri. Helt ærligt. Så det godt i operation X engang. ej hvor er det synd

Kommentar
Fra : The_Evil_Bong

Dato : 12-12-05 14:06

Jah, det er forfærdeligt..

Jeg fik en mail idag, med en underskrifts indsamling, mod noget endnu værer:
<citat>
> > >Hejsa søde!!!! > > > > > >GI LIGE DET HER EN CHANCE OG LÆS DET !!!!!!!
> > > > > >En hjemmeside som vi klarede at få lukket for ca. et år siden,
er nu > > >tydeligvis tilbage igen. Vi SKAL få fjernet denne side endnu en
gang! > > > > > >En japaner i New York avler og sælger katte som kaldes for
BONSAI CATS. >Det > > >lyder jo i og for sig >fint, hvis det ikke havde
været fordi at disse katte, > > >får et muskelafslappende middel, puttes i
en flaske, og blir lukket >inde i > > >flasken hele livet!! > > > > >
>Kattene

bliver madet gennem et rør og har en lille slange til
afføring. > > >Kattens benstruktur former sig efter flasken efterhånden
som den >vokser, og > > >former sig efter flaskens form. Kattene får aldrig
en chance til at >strække > > >sig. > > > > > >De bliver brugt som originale
og eksklusive pyntegenstande. Disse > > > > > >umenneskeligheder er sidste
trend i New York, Kina, Indonesien og New > > >Zealand. > > > > > >Hvis du
kan klare det, så kan du tage et kig på > >
>http://bonsaikitten.com/bkmethod.html og se metoder som bruges for at > >
>trykke > > >kattekillinger ned i flasker. >

> > > > >Protestlisten MÅ opnå 500 så vær sød!!!! > > > > > > > > >Kopier
>(lav altså en ny mail, kopier denne tekst ind og skriv dit navn > > >længst
>nede på siden) og send den til ALLE du kender. > > > > > >
</citat>

Dét er forfærdeligt..

Skriv jeres mail, og jeg sender jer en kopi sådan i også kan skrive under..

Mvh Simon

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 12-12-05 14:18

Ja den side har jeg set. den er til at græde over.....hvordan kan folk være så frygtelige mod dyr.

Jane@knudsenfyn.dk

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 12-12-05 15:28

Nej nej, hold nu, de der bonsai -katte er fup....og det er altså sandt.

men alt det andet er desværre sandt..ja føj siger jeg bare..stakkels dyr.

Kommentar
Fra : vixendk

Dato : 12-12-05 15:30

Jeg har også set den mail før, men jeg fik af vide at det er en "falsk" hjemmeside, så der ikke findes bonsai-katte i virkeligheden?

Kommentar
Fra : The_Evil_Bong

Dato : 12-12-05 15:32

Det var da rart at høre

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 12-12-05 15:36

Hvad med en egnethedsprøve til at holde husdyr/kæledyr, en slags kørekort til eksempelvis hundehold, eller hvilket dyr én ønsker at være noget for?

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 12-12-05 15:40

Ja. Tænk hvor svært det er når man skal adoptere et barn altså ?

Kommentar
Fra : vixendk

Dato : 13-12-05 11:13

Ja, det burde man faktisk indføre, så kan det da være at der er nogle der får sat sig lidt bedre ind i hvad det vil sige at have dyr

Kommentar
Fra : bil24

Dato : 14-12-05 07:34

Hm, nogen køber en hvalp til deres børn - så de har noget at "lege" med. Glemmer helt, at det slet ikke er derfor man skal holde hund. Og pludselig en dag er hunden voksen - og absolut ikke noget legetøj for barnet - her går det også galt mange gange.

bil24

Godkendelse af svar
Fra : vixendk

Dato : 14-12-05 11:55

Tak for svaret Nakita

Kommentar
Fra : vixendk

Dato : 14-12-05 15:18

Jeg vidste ikke lige hvem jeg skulle give point, så det blev Nakita fordi hun svarede først

Kommentar
Fra : Nakita

Dato : 14-12-05 15:30

Tak for pointene

Kommentar
Fra : vixendk

Dato : 20-12-05 08:40

Her er "lidt" opklaring af sagen, jeg håber virkelig de mennesker bliver straffet så det batter!

http://www.tv2east.dk/nyhed_vis.php?id=16024

Jeg hørte i regionalnyhederne i går at ægteparet havde forklaret at de syntes at hunden var blevet bidsk efter den var blevet halekuperet, og at de så havde skudt den. Ifølge dyrlægen var den blevet banket ihjel med en økse eller en hammer.

Jeg bliver bare så gal! Hvad sker der inden i hovedet på sådan nogle mennesker. Gid de må rådne op i fængslet eller møde en stor rocker der elsker hunde derinde. Men de får jo selvfølgelig bare et "fyfy" og en bøde....Man bliver lidt magtesløs når man læser sådan noget for man vil jo gerne hjælpe