/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Undgå login siden
Fra : anetteogjesper
Vist : 616 gange
25 point
Dato : 12-12-05 00:20

Hej

Hvordan får jeg fjernet den der åndsvage login side der kommer når jeg tænder computeren eller når den har været i dvale?

mvh
Anette

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 35 point
Dato : 12-12-05 00:37

På Windows XP kan man skrive: control userpasswords2 i kør Vælg Brugere og fjern markering i Brugere skal anvende Brugernavn og Password (noget lignende)

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-12-05 00:38

Glemte lige at du skal klikke OK for at aktivere kommandoen i Kør.

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 12-12-05 01:16

Hej BjarneD.
Det råd du gav Anette, kunne jeg lige præsic bruge, så jeg åbnede "Kør" og skrev: control userpasswords2 og fjernede markeringen, som du skrev. I et nyt lille vindue skulle jeg skrive min adgangskode og gentage den.
Jeg afsluttede med OK og genstartede for at se om det virkede - det gjorde det desværre ikke. En meddelelse sagde, at jeg ikke kunne åbne, før jeg havde opgivet min adg,k.
Er der andre måder, man kan opnå det som Anette efterspørger i toppen af denne tråd og som jeg tillader mig at "nasse" med på?
Jeg er både bruger og administartor og ingen andre har adg. til min pc.
max h

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 12-12-05 02:18

Hej
Kontrolpanel/brugerkonti.
Slet alle kontoer, og sæt kryds ved brug velkomsthilsen eller omvendt???

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-12-05 08:48

Du kan du slå den fra ved at fjerne markeringen "slå til"... altså fjerne markeringen for velkomstskærmen.

du kan også: (god ide at lige lave backup først)

Klik på Start, klik på Kør, skriv regedt32, og klik på OK.
Gå til følgende registreringsnøgle:

HKEY_USERS\DEFAULT\Control Panel\Desktop
Dobbeltklik på strengværdielementet SCREENSAVETIMEOUT i detaljeruden (i højre side).
Udskift tallet 1 med tallet 0 i Værdidata, og klik derefter på OK.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-12-05 08:51

eller:

Gå ind i kontrolpanel - brugerkonti - net kontoen-slet den men behold filerne på pc'en -genstart.
Så har du filerne på pc'en og de programmer der benytter dem vil fungere upåklageligt og kontoen vil være fjernet fra din velkomst side.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-12-05 10:38

maxhankat det virkede for mig og mange andre

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 12-12-05 12:21

http://www.hcma.dk/tips41to50.htm#no48 (virker også hos mig og er næsten det samme som BjarneD skrev)

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 12-12-05 12:50

BjarneD

jeg prøvede at gentage processen OG DENNE GANG VIRKEDE DET!
så jeg må ha' klokket i det første gang - pardon

Tak miritdk for dit svar, som jeg har noteret mig.

Men hvor blev Anette af?

max h

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-12-05 13:00

maxhankat: Der er ingen pardon her. Kun gratis og velment hjælp.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 12-12-05 13:46

det var s.. godt det virkede, da jeg ellers skulle til at rette på min side

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-12-05 13:56

Rolig hcma, det meste af det du har med er jo afprøvede ting, men er dejlig samling og jeg nyder at kigge ind selv om jeg kender en del af de tips og tricks i forvejen for du skriver det enkelt og præcist.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 12-12-05 14:37

jeg er også helt rolig.
hvis I/du falder over nogle "normale" XP-problemer/løsninger, som I/du synes mangler på min lille side, er I/du meget velkommen til at skrive til mig, hvorefter jeg vil vurdere relevansen og temmelig sikkert lægge dem ind.

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 12-12-05 16:08

hcma
Den røg lige ind i "Foretrukne" - tak

BjarnD
Det er sådan en bemærkning der gør Kandu til et godt sted at "færdes".

Godkendelse af svar
Fra : anetteogjesper

Dato : 12-12-05 21:38

Tak for svaret BjarneD.