/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
download musik hos tdc
Fra : janik
Vist : 742 gange
50 point
Dato : 11-12-05 23:23

Jeg har downloadet
en cd hos tdc men jeg kan ikke
få den ned på en cd da den siger at beskyttet .
Hvad kan man brænde den med for det var jo det ide`n
var ved at købe den på nettet.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 11-12-05 23:36

Jeg mener du skal hente "tilladelsen" med over på CD'en.

Accepteret svar
Fra : taliskoko

Modtaget 60 point
Dato : 11-12-05 23:39

http://musik.tdconline.dk/servlets/2452306090224Dispatch/19/call?htmltemplate=./misc/article.htm&articleid=66457

Citat
Brænd din musik på cd
Sådan brænder du en cd med din yndlingsmusik
Det er let at brænde din egen skræddersyede cd med din favoritmusik!

Det kræver blot, at du har installeret Windows Media Player 9 eller 10 på din computer.
Desuden skal du have en cd-rombrænder og en tom cd.

Bemærk der skal hentes licens til WMA-filerne, før de kan brændes!
Hvis du tidligere har afspillet musikfilerne, har du automatisk hentet licens. Har du derimod ikke afspillet musikken før, skal du nu dobbeltklikke på hver enkelt fil og afspille et kort øjeblik af hver. I bunden af Windows Media Player vises teksten 'Licens erhvervet', når licensen er hentet. Herefter kan musikfilerne brændes.

Tilføj musikfilerne til mediabiblioteket på din pc
Åbn Windows Media Player
Vælg 'Mediebibliotek'
Tryk på '+ Tilføj' i den øverste menu
Tryk på 'Tilføj fil eller afspilningsliste' i den menu, som nu vises
Åbn den eller de mapper, hvor du har valgt at gemme den downloadede musik
Marker musikfilerne
Tryk 'åbn' (hold Ctrl-tasten nede og klikke på filerne, hvis du vil kopiere flere samtidig)
For at kunne brænde WMA-filerne, skal der være hentet licens til dem. Har du tidligere afspillet musikfilerne, har du allerede automatisk hentet licens. Har du ikke afspillet musikken før, skal du nu dobbeltklikke på hver enkelt fil og afspille et kort øjeblik af hver. I bunden af Windows Media Player vises teksten 'Licens erhvervet', når licensen er hentet.

Vælg de musikfiler, du vil brænde
Marker de filer, du vil brænde (hold Ctrl-tasten nede og klikke på flere filer, så du kan kopiere flere samtidig)
Højreklik på én af de markerede filer og
Vælg 'kopier til cd eller enhed'
Indsæt en tom cd i drevet
Klik på 'cd-drev' i menuen 'Elementer på enhed' øverst til højre
Vælg 'Lyd-cd'
Nu kan du sætte musiknumrene i den rækkefølge, som du ønsker de skal have på cd'en!
Venstreklik på den musikfil, du vil flytte, og flyt den hen, hvor du vil have den placeret.

Tryk 'kopiering' i højre hjørne
Nu vil din musik blive brændt ned på cd'en.
Læs mere om Windows Media Player 9 og Windows Media Player 10 samt hent programmerne gratis hos Microsoft.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 12-12-05 03:08

Du skal lade nummeret spille ud, for at din pc, kan hente codex ned, "det er tilladelsen."

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-12-05 03:51

Licensen hentes på få sekunder, når du første gang afspiller filen, det er ikke nødvendig at høre den helt til ende, men der er nogle enkelte, der ikke tillader brænding, bl.a. har jeg købt et par stykker med Shania Twain som ikke kan brændes, det oplyses på TDC side, men hvem får læst ALLE betingelser, jeg føler mig snydt, og har siden købt CDer og så indspillet dem på computeren som MP3

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 12-12-05 04:09

Mente også bare, at der skal tid til, for lige at hente codex ned, så hvis du spiller hele nummeret, er du sikker.

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 12-12-05 08:41

Når du nu har hentet WMA-filer ned, så brug WMP til at ordne den lille sag med...

Du åbner WindowsMediaPlayer -> "Kopier til CD eller enhed", tilføj dine filer, og vupti, så ligger de på din skive

Men sørg lige for at din media player er indstillet til at brænde "lyd CD"

Virker hver gang, og står iøvrigt også udtrykkeligt på TDC's side... Kopisikringen (DMR) er nemlig lavet specielt til WMP!

Vh fluffy

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-12-05 11:04

Der er stadig nogle få der ikke tillader brænding, du kan se om det gælder noget af musikken du har købt, ved at højreklikke på nummeret og se Egenskaber, der står under fanebladet Licens, hvor mange gange nummeret kan brændes, vent med at se egenskaber til licensen er hentet

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 12-12-05 12:41

du skal brænde med windows media player

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-12-05 12:48

Filen skal afspilles første gang med Windows MediaPlayer, derefter kan et hvilken som helst program, der understøtter WMA filer, benyttes-hvis brænding er tilladt

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 12-12-05 12:54

o.v.n. Det er en halv sandhed....

Man kan stadigvæk kun benytte programmer der understøtter "Digital Rights Management" (DRM).... hvilket Windows Media Player gør til fulde, da DRM er udviklet i samarbejde med Microsoft

Vh fluffy

Godkendelse af svar
Fra : janik

Dato : 12-12-05 21:19

Tak for svaret taliskoko.