/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Microsoft Exchange
Fra : Franksp
Vist : 498 gange
120 point
Dato : 10-11-02 07:32

I forbindelse med udskrivning af kuverter i Word 2000 er der mulighed for at have en database med både modtageradresser og afsenderadresser. Når jeg klikker på ikonet får jeg følgende meddelelse:
Logon lykkedes ikke. Du skal logge på Microsoft Exchange for at benyte dit adressekartotek.
Fejlkode:"ukendt fejl".

Mit styresystem er Windows ME.

Hvad er Microsoft Exchange? Hvor får jeg fat i det? og hvordan bruger jeg det?
Jeg har spurgt flere steder. Ingen har kunnet hjælpe mig.

Med venlig hilsen - Franksp

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-11-02 09:00

Se mit svar til "Dinamoe" tidligere i denne gruppe.

--

mvh
© pre 2002

"Franksp" <Franksp.news@kandu.dk> wrote in message
news:NVmz9.14820$oC3.1286407@news010.worldonline.dk...
> I forbindelse med udskrivning af kuverter i Word 2000 er der mulighed
> for at have en database med både modtageradresser og afsenderadresser.
> Når jeg klikker på ikonet får jeg følgende meddelelse:
> Logon lykkedes ikke. Du skal logge på Microsoft Exchange for at benyte
> dit adressekartotek.
> Fejlkode:"ukendt fejl".
>
> Mit styresystem er Windows ME.
>
> Hvad er Microsoft Exchange? Hvor får jeg fat i det? og hvordan bruger
> jeg det?
> Jeg har spurgt flere steder. Ingen har kunnet hjælpe mig.
>
> Med venlig hilsen - Franksp
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 10-11-02 11:58

Til pre

Tak for din hurtige reaktion. Desværre kan jeg ikke finde din henvisning. Måske fordi jeg ikke gør det rigtigt. Iøvrigt kører kandu utroligt langsomt lige nu. Det tager flere minutter at skifte side selvom jeg har kabel-modem 512

Jeg håber på et svar jeg kan finde ud af

M.v.h. - franksp

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 10-11-02 22:05

Jeg lukker spørgsmålet. Ikke flere svar TAK!!!!
Jeg fik ikke noget svar jeg kan bruge til noget, så jeg har brugt det meste af dagen i dag til selv at finde ud af det.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-11-02 09:29

Meget fint men jeg kan ikke finde dit tidligere indlæg. Vil du ikke være
venlig at bringe det igen.

mvh
Smidt

"pre" <skrivtil@gruppen.dk> skrev i en meddelelse
news:3dce1b02$1$35900$edfadb0f@dread13.news.tele.dk...
> Se mit svar til "Dinamoe" tidligere i denne gruppe.
>
> --
>
> mvh
> © pre 2002
>
> "Franksp" <Franksp.news@kandu.dk> wrote in message
> news:NVmz9.14820$oC3.1286407@news010.worldonline.dk...
> > I forbindelse med udskrivning af kuverter i Word 2000 er der mulighed
> > for at have en database med både modtageradresser og afsenderadresser.
> > Når jeg klikker på ikonet får jeg følgende meddelelse:
> > Logon lykkedes ikke. Du skal logge på Microsoft Exchange for at benyte
> > dit adressekartotek.
> > Fejlkode:"ukendt fejl".
> >
> > Mit styresystem er Windows ME.
> >
> > Hvad er Microsoft Exchange? Hvor får jeg fat i det? og hvordan bruger
> > jeg det?
> > Jeg har spurgt flere steder. Ingen har kunnet hjælpe mig.
> >
> > Med venlig hilsen - Franksp
> >
> > --
> > Leveret af:
> > http://www.kandu.dk/
> > "Vejen til en hurtig løsning"
> >
>

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 120 point
Dato : 14-11-02 22:20

Hej Frank,

ang. nyhedsbrugerne, ska' du trykke på "skriv til nyhedsbruger" før din besked bliver sendt derud... du ka' læse lidt mere om det i dette tip... "Kontakt til nyhedsgrupperne"... -->
http://www.kandu.dk/dk/tip/2218

Win ME understøtter ikke MicroSoft Exchange, men du ka' godt logge på en Exchange server fra f.eks. WinME... ang. Microsoft Exchange, tja... så er det en slags supplement til en Windows server a la NT/2000/XP, det er faktisk en slags server i sig selv... den understøtter bl.a. Mail så din server ka' komme til at fungere som en MailServer osv. du ka' bl.a. få lidt mere information her... "Microsoft Exchange Server Exchange Server Home"... -->
http://www.microsoft.com/exchange/default.asp
lidt på dansk... -->
http://www.microsoft.com/danmark/mspress/subjects/subjectcx_p1.htm

men hvorfor du lige får den fejl... må det skyldes at den må være sat til at logge på en Exchange Server et eller andet sted, jeg ka' dog ikke helt greje hvorfor du ellers sku' få den fejlmeddelse i forbindelse med adresse kartoteket...

bruger du evt. Outlook Express eller Outlook som Mail program, og hvis du gør, funker adresse kartoteket så fint nok der?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 17-11-02 08:02

Hej Strarup

Jeg bruger Outlook Express som mail-system. Jeg har dog løst mit manglende adressekartotek til brug for udskrivning af bl.a. kuverter i Word, ved at installere Microsoft Outlook. Så virker del hele fint.

M.vh. franksp

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 17-11-02 08:04

"SS@TM" skrev d. 14-11-02 09:29 dette indlæg :
> Meget fint men jeg kan ikke finde dit tidligere indlæg. Vil du ikke være
> venlig at bringe det igen.
>
> mvh
> Smidt
>
> "pre" <skrivtil@gruppen.dk> skrev i en meddelelse
> news:3dce1b02$1$35900$edfadb0f@dread13.news.tele.dk...
> > Se mit svar til "Dinamoe" tidligere i denne gruppe.
> >
> > --
> >
> > mvh
> > © pre 2002
> >
> > "Franksp" <Franksp.news@kandu.dk> wrote in message
> > news:NVmz9.14820$oC3.1286407@news010.worldonline.dk...
> > > I forbindelse med udskrivning af kuverter i Word 2000 er der mulighed
> > > for at have en database med både modtageradresser og afsenderadresser.
> > > Når jeg klikker på ikonet får jeg følgende meddelelse:
> > > Logon lykkedes ikke. Du skal logge på Microsoft Exchange for at benyte
> > > dit adressekartotek.
> > > Fejlkode:"ukendt fejl".
> > >
> > > Mit styresystem er Windows ME.
> > >
> > > Hvad er Microsoft Exchange? Hvor får jeg fat i det? og hvordan bruger
> > > jeg det?
> > > Jeg har spurgt flere steder. Ingen har kunnet hjælpe mig.
> > >
> > > Med venlig hilsen - Franksp
> > >
> > > --
> > > Leveret af:
> > > http://www.kandu.dk/
> > > "Vejen til en hurtig løsning"
> > >
> >
> >Jeg kan heller ikke finde PRE's indlæg. M.v.h. franksp
>

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 17-11-02 09:48

Hej frank,

oki doki... så er det jo fint...

ang. Pre er hans kommentar denne til Dinamoe, hvor han henviser til "nfrahm"... -->
http://www.kandu.dk/dk/spg/7909
eller
http://www.kandu.dk/dk/news/232808/groupid/30403

hvor han igen overfor "nfrahm" henviser til DenPete... -->
http://www.kandu.dk/dk/spg/7891
eller
http://www.kandu.dk/dk/news/232528/groupid/30403

hvor han spøjstnok overfor DenPete, henviser til "nfrahm"...
http://www.kandu.dk/dk/spg/7997
eller
http://www.kandu.dk/dk/news/234192/groupid/30403

men i den sidste ene, går jeg udfra det er hans standard udtalelse a la denne her... fra dette indlæg... -->
http://www.kandu.dk/dk/spg/7463
eller
http://www.kandu.dk/dk/news/226255/groupid/30403

men hans råd er mere eller mindre et standardsvar der ser således ud... jeg selv stødt på det en del gange i forskellige kategorier og indlæg herinde på kandu, hvor han er kommet med denne kommentar... -->
---------------------------------------------------------------------------------
Mit allerbedste råd til dig er at du henvender dig direkte til en eller
flere nyhedsgrupper med dit problem. Derved får du kontakt
med en stor gruppe af brugere, som alle hylder det gode gamle "Peer to
Peer" princip hvor man gratis og uforpligtende hjælper
hinanden med at løse diverse problemer.
Det fine i ordningen er både mangfoldigheden og den gensidige kontrol
med at løsningerne er korrekte - utrolig mange øjne følger
med - utrolig mange er parate til at komme frem med erfaringer/viden.

Men ingen er interesserede i at "guldkornene" havner i en eller anden
database, med risiko for en merkantil udnyttelse. Ingen er
interesserede i at arbejde anonymt udenfor grupperne.
Så hvis du savner respons, så er det forklaringen. Der kan selvsagt være
en der har en voldsom skrivekløe - så er spørgsmålet bare
om indholdet er mere værd end kløen.

--

mvh
© pre 2002
---------------------------------------------------------------------------------

nu er han så åbenbart bare blevet træt af at skrive det, og henviser således fra den ene til den anden, til den tredje indtil man så ka' finde hans "guldkorns"-udtalelse... så det er nu ikke fordi der er meget hjælp at hente lige med hensyn til det specifikke problem...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-11-02 09:48

Den 17 nov 2002 skrev Franksp i dk.edb.programpakker.ms-office:

>Jeg kan heller ikke finde PRE's indlæg. M.v.h. franksp
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"

Mange ønsker ikke at svare på indlæg sendt via kandu, da vi ikke mener
kandu respekterer ophavsretten.

Vejen til en hurtig løsning for dig vil være, at finde dig en
nyhedslæser (fx. Outlook Express), finde dig en nyhedsserver (fx.
sunsite.dk), og stille dine spørgsmål ad denne vej.

Dette er budskabet i pre´s indlæg, og vi er mange, der er enige med
ham.

--
Mvh
LarsK

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 17-11-02 18:38

Uha, da da. Det lyder næsten som jeg har gjort noget slemt når jeg læser PREE's og LARSK's indlæg. Der var sør'me ikke meningen. Åbenbart har jeg misforstået det hele. Jeg har hele tiden troet at KanDu var sådan en slags database som alle der var interesseret i at hjælpe hinanden kunne melde sig til, og at KUN de der var interesseret i at hjælpe svarede. Jeg har selv samlet mange point ved at hjælpe andre.
Ja, det er ikke let at være "den lille nyankomne".
Med venlig hilsen - Franksp

Godkendelse af svar
Fra : Franksp

Dato : 14-01-03 17:57

Tak for svaret strarup.
Det var godt Uffe skrev at vi skulle tjekke. Denne havde jeg glemt.

M.v.h. franksp