/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
kan ikke åbne mappen
Fra : vaxen
Vist : 502 gange
200 point
Dato : 11-12-05 19:24

Hej Kloge Hoveder

Har brug for hjælp!
Jeg har to harddiske, som begge er fyldt rigtig godt og grundigt op. Nu er mit problem, at jeg ikke kan få lov til at åbne et par af mapperne på den ene. Jeg kan godt få lov at åbne selve disken, men når jeg skal åbne de par mapper, siger den, at "drev F er ikke formateret, skal den formateres nu?". Når jeg forsøger at åbne mappen via andre programmer får jeg en fejlmelding: "cykliks redundanschek". Trykker jeg på egenskaber på denne mappe, siger den, at der ikke er noget i - 0kb.
Den har gjort det periodisk i et stykke tid, men nu kan jeg slet ikke åbne.
Nogen forslag?

Vaxen

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 210 point
Dato : 11-12-05 19:33

Højreklik på drevet og gå ind under Egenskaber > Funktioner og Undersøg nu! Lyder som en fejl på disken!

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 11-12-05 19:38

Det prøver jeg lige....

Vaxen

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 11-12-05 19:47

Hej
Mener ikke du gøre noget. Du har sikkert ingen adgang til drevet, før du formaterer det.
Kommer ofte efter at have "leget" med partitionerne, og den eneste måde, at få adgang til drevet, er at formatere det.
Du kan muligvis komme ind/åbne mapperne, gennem kommandopromt, eller fejlsikret tilstand.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 11-12-05 20:04

forklaring på cyklisk redundancecheck http://www.hcma.dk/tips71to80.htm#no72

Godkendelse af svar
Fra : vaxen

Dato : 11-12-05 21:51

Tak for svaret tedd. Det var lige, hvad der skulle til. Jeg satte den til at fixe problemerne med det samme, og nu kører det som det skal.
Det tog et par timer, men var værd at vente på!
En sidste ting - kan jeg nu forvente at alt er i orden. Eller kan jeg risikere, at det er hardwaren, den er gal med og det så bare er et spørgsmål om tid?

Vaxen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-12-05 21:57

Tjah det jo 1000 kr spørgsmålet Jeg vil tro problemet mest lå i en næsten fuld harddisk der ikke har været defragmenteret længe! Men hvis der blev fundet mange fejl clusters som blev markeret som dårlige er det på tide at skifte harddisk for det bliver kun værre!

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 11-12-05 22:29

Det er længe siden, den har været defragmenteret, så det vil jeg lige gøre - men det er sådan set bare opbevaring af filer, der foregår på den harddisk, så det helt store bør ikke være sket.
Men fuld var den. Der var 470 mb tilbage ud af 120 Gb, så den har da også gjort det godt. Jeg har sorteret en anelse ud i det, så der er blevet lidt mere at bevæge sig på

Tak for hjælpen

Vaxen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-12-05 00:03

Hvis den ikke er partitioneret vil det tage evigheder at defragmentere den, bare så du ved det!