/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Tapet i vådrum?!
Fra : mel2005
Vist : 998 gange
20 point
Dato : 11-12-05 18:18

Jeg står og skal til at flytte ind i en lejlighed, på badeværelset har tapetet løsnet sig ved bruse"kabinen"... Jeg ved at det er et vedvarende problem som før er blevet løst ved at der er kommet nyt tapet og maling..
Jeg ved at den nederste del af badeværelset er malet med vådrumsmaling men ikke den øverste del hvor tapetet har løsnet sig.. Nu har jeg købt rigelig vådrumsmaling men hvad gør jeg med tapetet???? Da det er en leje-lejlighed skal jeg ikke ud i den store renovering MEN blot finde en løsning som er hurtig, funktionel, billig og pæn at se på

Hvad gør jeg??

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-12-05 18:25

Ryk tapetet af, giv væggen noget vådrumslim og glasvæv, og mal med vådrumsmaling, det er ikke vanvittigt dyrt, og vil spare dig for mange ærgrelser.

mvh dova

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-12-05 21:13

Jeg kan kun give dova ret. Al tale om tapet i et vådrum er dumt. Det KAN lade sig gøre, men er absolut kun for eksperter. Så gør som dova siger.

P.S.: Sørg for at rummet er meget grundigt tørt før du starter på opsætningen. Gør det ved at opsætte en varmluftsblæser eller en El-ovn først. Så du er HELT sikker på at rummer er tørt. SÅ kan du begynde at påføre vådrumslim o.s.v. Starter du i et småfugtigt rum, er du lige vidt. Så er det næsten spild at både tid og kræfter. Hilsen

Accepteret svar
Fra : bublebee

Modtaget 20 point
Dato : 11-12-05 22:54

Jeg ville nok dampe alt tapetet af og så (hvis det er nødvendigt) lige pudse væggen op og male hele rummet med vådrumsmaling. dette skal man altid gøre i et badeværelse.

Godkendelse af svar
Fra : mel2005

Dato : 11-12-05 23:12

Tak for svaret bublebee.