/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
ang. tip VoIPbuster
Fra : Brommi
Vist : 1259 gange
50 point
Dato : 11-12-05 14:46

Læste tippet og synes det lød meget spændende..
http://www.kandu.dk/dk/tip/12962

http://www.voipbuster.com/en/index.html

Men forstår bare ikke helt hvordan det kan være gratis.. der står inde på siden at man kun kan ringe 1mins indtil man sætter mindst 10£ ind på ens konto. og så kan man snakke ubegrænset og stadig gratis til fastnet numre.. De 10£ blir ikke brugt ved samtaler til fastnet numre.
Koster det penge for dem man ringer til? hvordan kan det være at jeg kan snakke i langt længere tid end 1mins selvom jeg ikke har overført de penge?
Iøvrigt et rigtig fedt program og virker til at være godt lavet

->Brommi

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-12-05 15:11

følger da spændt med

bortset fra det så kan næsten alle messengere jo snakke pc til pc gratis og med god lyd - såhhh

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-12-05 15:15

bortset fra det så:

denmark (Landline) SuperDeal! free free

står der - så det er nok grunden

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 11-12-05 15:15

hehe. ja. bruger selv messenger.. og skype... men voipbuster kan ringe til fastnet numre gratis.. og det kan skype ikke

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-12-05 15:16

OG et lille ps - det er en betaversion med de fejl og mangler - bugs osv det kan medføre

Kommentar
Fra : akle

Dato : 11-12-05 15:23

Så vidt jeg kan se, er det gratis at ringe til 14 forskellige lande, listet, og alle andre lande har forsk. ct.-pris pr. minut. Jeg har dog ikke selv afprøvet selve programmet.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-12-05 15:31

går også ud fra at de lande der er listet som superdeal er helt gratis (har ikke prøvet programmet endnu)

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 11-12-05 15:47

Det eneste de fik af informationer da jeg registrede mig, var mit navn, min mail, og det username jeg vil bruge... ellers udover det kan man tilføje flere ting meget i stil med skype. men det er frivilligt.. Dvs at de ikke får kontonr osv før man beslutter sig for at smide penge på ens konto.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-12-05 16:03

just like skype

Kommentar
Fra : severino

Dato : 11-12-05 16:20

Det er egentligt utroligt så mange der er født i går!
Alt det pladder med at det er gratis, er en fis i en hornlygte! - Der ER IKKE og der KOMMER IKKE nogen der giver noget gratis væk. Det kan man lige så godt se i øjnene.
Hvis IP telefoni skulle være gratis, så kan det KUN betyde at gratis opkald, gratis minuttakst, gratis abonnement, og at det gælder over hele verdenen.
MEN så godt kommer klaveret aldrig til at spille. Det vil altid koste et eller andet. De penge skal de have ind på den ene eller anden måde.
Men gratsi NEJ, så lang kan man ikke komme ud på landet. Her skal man se realistisk på det. Men du kan få en opkobling der er billigere end normal telefoni. Her skal du gennemse de forskellige udbydere, hvilken takster de har, i forhold til det sted du har behov for at ringe oftest til.

Så god jagt, men lad dig ikke forblænde af ordet gratis!

Kommentar
Fra : akle

Dato : 11-12-05 16:21

mirit>> vil det sige man skal betale minutspris for at ringe til fastnetnumre???

Accepteret svar
Fra : IPM

Modtaget 50 point
Dato : 11-12-05 16:23

Hej
Jeg kan kun sige godt om dette. Har instaleret det hos 12 af mine venner og naboer og de er meget tilfreds med det, lige i starten var der en smule ecco på linien, men det er fjernet nu ved en af de første opdateringer der kom.Jeg var også så heldig at det kun kostede 1 Euro at oprette det var den 10 August og jeg har samlet talt i telefon 28 timer siden (kan følge med i hvilke samtaler der er ført og længden på dem) og det har ikke kostet 1 krone, min konto står stadig på 1 Euro, en af de personer jeg har instaleret programmet bruger den ca. 2 til 3 timer hver dag så der er mange penge at spare.
Nu er det også muligt at ringe fra Computer til Computer altså Ip nummer til Ip nummer
Så spring på i kommer ikke til at fortryde

IPM

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 11-12-05 16:26

severino.. Jeg er skam ikke født i går... men prøv at læse hjemmesiden godt og grundig igennem.. og så igen det jeg har skrevet.....

ingen konto nr eller lign = så kan de ikke hæve penge hos mig

spørgsmålet er så bare om de kan hos dem man ringer til?

er helt enig.. der er intet der er gratis i denne verden.. men hvor er hagen?

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 11-12-05 16:29

IPM. lyder utroligt... hvad med det ene minut som man efter sigende max skal kunne snakke i? jeg snakkede i mindst 10 mins i går i den..

skal lige siges at jeg stadig ikke har overført de 10euro til den konto

Kommentar
Fra : akle

Dato : 11-12-05 16:35

Hej IPM - Jeg kunne godt tænke mig at vide om du har brugt VoIPbuster til at ringe til fastnetnumre også, og ikke kun fra pc til pc (Ip nr. til Ip nr.). Hvorfor jeg spørger er, fordi jeg ikke længere kan få Skype til at fungere, selv om jeg har indbetalt 10 Euro for at ringe til fastnet. Fornyede Skype installationer virker heller ikke, derfor er jeg interesseret i event. at installere og bruge VoIPbuster. Går ud fra, den man ringer til også skal have det samme program installeret, ... rigtigt?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 11-12-05 16:57

http://www.kandu.dk/dk/spg/77814

Jeg har selv medvirket i en tråd om hvordan det virker. Se svaret her.

Kommentar
Fra : IPM

Dato : 11-12-05 17:30

Hej Brommi
Det med det 1 minut er kun så folk kan teste og hører kvaliteten og så tilmelde sig hvis de er tilfreds med testen.Jeg mener at det stadig kun koster 5 Euro at tilmelde sig.Bare husk at hvis i skal ringe til mobil så koster det ca 1,70 øre pr minut.Jeg kan sige at hos en af dem jeg instalerede det brugte manden den til at ringe til mobil,da konen havde glemt at sige til ham at det kun var fastnet der var gratis, så der måtte lige lidt Euro på kontoen,husk også at sige til børnene at der må ikke ringet til Mobil kun fastnet.
Jeg ringer både til fastnet og Ip numre
Jeres internet forbindelse skal være mindst 512/256 eller større
Så drop Skype og brug VoipBuster.

IPM

Kommentar
Fra : hotmaildude

Dato : 11-12-05 17:37

Jeg har VoIPBuster installeret, og har indbetalt de 5 Euro, der kostede dengang... Og jeg ringer gratis til alle fastnet i Danmark (Har ikke oplevet et nummer, der ikke virkede!). Det er en kæmpe fordel for mig, da jeg ikke har fastnet selv..... Jeg ringer omtrent en 10 - 15 minuter om dagen, og min konto står stadigvæk på de 5 Euro.....

Super program.....

Kommentar
Fra : severino

Dato : 11-12-05 18:04

Det er da meget godt IPM, men efter hånden at folk kan få flyttet sit nummer med rundt, så mobilen pludselig har et gammelt fastnummer, så kan man let logges i en fælde. Mobilnumre er i forvejen spredt rundt om i nummer rækkefølgen, så man snart ikke kan holde styr på, hvad der er fastnummer og hvad der er mobilnummer.

Jeg har en svigerinde, som har fået sit gamle fastnummer over på sin mobile, da hun flyttede, og kun ville have den mobile som sin telefon. (Nu gider jeg ikke ringe til hende mere, nu må hun ringe til mig, hvis hun har noget vigtigt!)

Kommentar
Fra : IPM

Dato : 11-12-05 18:25

Hej Severino
Der ligger en telefontavle på programmet så brug kun det, så sker der ikke fejtagelser.
IPM

Kommentar
Fra : severino

Dato : 11-12-05 19:01

Meget godt IPM men det rokker jo ikke ved kendsgerningerne!
Man kan jo få brug for at ringe til andre end dem man har på sin telefonliste!

Kommentar
Fra : IPM

Dato : 11-12-05 19:27

Du kan da også kalde alle de numre du vil, men det er jo ikke alle man gider have i sin telefontavle, jeg har købt alle de Ip telefoner som jeg har instaleret hos http://www.bj-trading.dk der kan man få 2 modeller en der ser ud som en mobiltelefon og en som en almindelig telefon og til de bedste priser der findes, det er hvad folk helst vil have,dem sætter du i USB stikket går så under indstillinger og sætter den op til din USB Port.

IPM

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 11-12-05 19:32

Dem man ringer til får vel ikke en regning på det? altså til fastnet...

Kommentar
Fra : severino

Dato : 11-12-05 20:02

Problemet med de modeller der hos bj-trading, er at de skal tilsluttes USB, og kræver derfor at en PC er tændt for at kunne virke.
Jeg har selv to telefoner, som begge køre direkte på mit netværk, henholdsvis på kabel og trådløst.
De er uafhængig af PC, og virker derfor hele døgnet, da routeren alligevel står tændt 24-7-365.
Desværre er de heller ikke gratis at ringe på, men en minuttakst på 42 øre for samtale til sydamerika, det er der ikke mange voip udbydere der kan klare. Det er da også her mit behov ligger.
Mine to modeller kan ses på http://home4.inet.tele.dk/slang/webtlf.html når du når til side 2. Linket ligger i bunden af siden.

Kommentar
Fra : IPM

Dato : 12-12-05 07:08

Hej Brommi
Nej der er inge der får en regning på når du ringer

Til Serverino
I de fleste hjem står der altid en Pc og køre 24 timer i døgnet, de steder hvor jeg har instaleret kører de hele tiden,skærmen behøver jo ikke være tændt,da man jo kan bruge tastaturet på telefonen eller på sit Pc tastatur når man skal kalde op.
Så alt i alt er VoipBuster et plus frem for andre.

IPM

Kommentar
Fra : severino

Dato : 12-12-05 07:59

Det er muligt at der mange steder, står en PC og køre 24 timer i døgnet. Men den måde du skriver det på, fortæller mig en del om de mennesker der har en sådan døgnbrænder.
Iøvrigt er det også uøkonomisk, med en sådan tomgangskørsel. Men det er gudskelov ikke mit problem!

Godkendelse af svar
Fra : Brommi

Dato : 17-12-05 05:09

Tak for svaret IPM.

Kommentar
Fra : henli

Dato : 01-01-06 23:34

Hej, Ang VoipBuster så er det gratis at ringe til fastnettelefoner i Danmark og i 11 andre lande, jeg har brugt det i
2 måneder og det virker hver gang og forbindelsen er god. Man skal indbetale 10 euro til at starte med og grunden
til det er at hvis man ringer til mobil telefoner koster det ca. 1,80 øre i min. så de skal have noget at trække fra
Men fastnet telefoni er GRATIS
Det med at betale med visakort over nettet går også mægtig fint, der er ingen snyd i det
Det er et stort anderkendt firma der står bag, de har telefoni over det meste af verden

Kommentar
Fra : johnnyp

Dato : 19-01-06 13:19

Hej ang. Voiup-Buster, så kan jeg helt tilslutte mig det som henli har skrevet i sit indlæg. Jeg har prøvet det selv i ca. 2 måneder på samme måde som henli, men har også en bekendt der bruget det uden at have indbetalt nogen penge og som ringer gratis i mindts 10 minutter til fastnettelefoner.

Kommentar
Fra : henli

Dato : 19-01-06 13:49

Svar til severino Det er egentligt utroligt så mange der er født i går! jeg har brugt "VoipBuster" i 3 måneder og det er GRATIS hvis du ringer til fastnet telefoner i Danmark og 11 andre lande og modtageren betaler heller ikke noget, man skal som startgebyr indbetale 10 euro, men så er der også frit slag til at ringe GRATIS Der kan ikke modtages opkald endnu, men de arbejder på det,
men prøv det så kan du se at jeg har ret så det er ikke alle der er født igår Hilsen henli