/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Hvor kan jeg købe suppenudler?
Fra : klodomir
Vist : 5363 gange
100 point
Dato : 11-12-05 11:43

Jeg er desværre løbet tør for suppenudler. Normalt importerer jeg dem fra Østrig eller Holland, men nu har jeg ikke været udenlands i et stykke tid, og jeg har ikke flere tilbage. Jeg kan ikke finde suppenudler i dagligvarebutikkerne. Er der nogen, der ved, hvem der forhandler dem? Ligegyldigt, om det er bogstavnudler, vermicelli eller hvad der nu findes, bare det er beregnet til suppe. Jeg bor ikke i nærheden af en etnisk butik af nogen art.

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 11-12-05 11:47

Jeg køber mine i Kvickley eller Brugsen, de har da her i Tåstrup.

Accepteret svar
Fra : Muncken

Modtaget 60 point
Dato : 11-12-05 11:50
Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 11-12-05 11:50
Kommentar
Fra : clou

Dato : 11-12-05 11:56

Prøv at gå ind i en af de utallige etniske eller asiatiske butikker vi har rundt omkring, de har bare sådan noget!
Held og lykke fra

Clou

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-12-05 12:00

de mest almindelige suppenudler i dk er såmænd de små stjerner - hvis det er dem du mener - elllers prøv irma der har både danske og udenlandske

Kommentar
Fra : klodomir

Dato : 11-12-05 12:08

Ja, stjernenudler er også OK. Jeg kigger i Irma, Kvickly og Superbrugsen og ser, hvad jeg finder - så skal jeg nok vende tilbage med point til den glade vinder.

Hvis det går helt galt, vil jeg prøve shopasia.dk linket.

Clou, som sagt er der ingen etniske butikker her i nærheden.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-12-05 12:21

Der er egenligt ikke nogen forskel på suppenudler og andre nudler, bortset fra nudlernes tykkelse. Suppenudler er meget tyndere og mørner derfor hurtigere end tykkere nudler. Du skal derfor bare finde nogle nudler der ikke er særligt fyldige/tykke i strukturen. Der er jo også Risnudler, de passer fint til supper, ER meget tynde og mørner efter kun 1 min. kogning. Hilsen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-12-05 14:19

irma har både og - har jeg set - dyre dem med stjerner - meget billige de små fine tynde thailandske

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-12-05 14:30

miritdk -> De billige små fine Thailandske er ligesom De Kinesiske og Japanske lavet af Ris og er altså Ris-nudler. De er alle særdeles egnede som Suppe-nudler, men hvis man vil have Hvede-nudler til suppebrug, skal man altså vælge de tyndeste. Og så er det ligegyldigt om der står noget om suppe på pakken. Viden om nudlernes tykkelse og den dermed forbundne anvendelsesmulighed ER nok. Hilsen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-12-05 15:07

arne - de små fine thailandske er både og - dem vi bruger er ikke ris - men hvede og megatynde

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 11-12-05 15:34

Jeg har aldrig tænkt på, at der skulle være forskel på suppenudler og pasta/spaghetti

Jeg har købt nogle små buede rør, og de fungerer fint i al slags vand.

Hanne

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-12-05 15:44

mirit - OK så, men risnudlerne behøber ikke nær så megen varme. Der er selvf. også foskel i smagen. Men som Hanne også siger: Suppenudler???? Det er der da ikke noget der hedder. Det er blot et udtryk for at nudlerne er så tynde at de opnår en spiselig mørhed blot ved en alm. opvarmning af suppen.

Så spørgsmålet er mere end alm. godt besvaret af flere kommentatorer. Lad os så se om klodomir (spørgeren) kan finde ud af at lukke sit spørgsmål?

God Jul til jer alle.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 11-12-05 16:02

Rolig Arne, rolig Arne, husk - ikke stresse i en skøn juletid

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-12-05 16:02

hahahahahaha - at lige sådan et spørgsmål kan få os til at lave det hele om til snikkesnakke er da typisk - desuden - jo arne - der ER noget der hedder suppenudler - men lad det ligge.

Tror da forresten spørgeren har været klog nok til at fjerne fluebenet og ikke vender tilbage før det passer -

og så en lille rettelse herfra - de der små stjerner til suppe - tror faktisk de hedder noget med makaroni

Til en god gammeldaws dansk suppe vil jeg forresten nødigt have hverken makaroni eller nudler i min suppe

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 11-12-05 16:03

I tomatsuppe - yes!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-12-05 16:12

tomatsuppe !!!!!!!!!!!!!! BVADR - ikke noget for mig - jooooooooo minestrone måske

Kommentar
Fra : klodomir

Dato : 11-12-05 19:12

Arne, du er en klogskider af høj karat!

Selvfølgelig ved jeg, at suppenudler er ligesom al anden pasta, blot tyndere. Det er jeg sikker på, at alle her ved. Men der er altså forskel på fisk, og jeg bryder mig f.eks. ikke om de små horn, som Hanne nævner - de er stadig for "grove" i det. Siden du nu er sådan en pasta-ekspert, ved du sikkert også, at man i Østrig kan købe nudler med særligt højt æg-indhold, og disse bruges udelukkende til suppe, så derfor bruger jeg ordet suppenudler. Jeg syntes, at det var en meget rammende beskrivelse.

Og læs så lige tilbage til min forrige kommentar - jeg skrev meget tydeligt, hvornår jeg ville vende tilbage med point, ikk', Karl Smart? Jeg skal lige finde nudlerne først.

Kommentar
Fra : akrolle

Dato : 18-12-05 18:51

i en butik !!!!

Godkendelse af svar
Fra : klodomir

Dato : 18-01-06 20:35

Tak for svaret Muncken.

(Trods de sarkastiske kommentarer fra andre, fandtes de ikke i nogen af de nævnte supermarkeder)