/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
dobbeltafbryder
Fra : legind
Vist : 4935 gange
100 point
Dato : 11-12-05 11:31

er der nogen der har en tegning over monteringen af en fuga dobbelt afbryder

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 11-12-05 11:34

det er en afbryder hvor der brydes for både fase og nul

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 11-12-05 11:37

Nej det var nok ikke det du mente. Er det sådan en model

http://www.billigvvs.dk/El-artikler/LK%20Fuga®%20%20materiel/LK%20-%20Afbrydere/bbaa63c2ab2a82062d1a54ae765f0334.html

Den skal bare monteres med en klemme foroven og en for neden i hver side.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-12-05 11:38

Hvad skal man bruge en tegning til?
Nyinstallation må kun en elektriker udføre.
Udskiftning må du selv gøre og det giver sig selv.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 11-12-05 11:39
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 11-12-05 11:42

Tja mit link bliver fuckket ag kandu. prøv at kopiere det hele ind i

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 11-12-05 11:42

Tja mit link bliver fuckket af kandu. prøv at kopiere det hele ind i

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 11-12-05 11:51

Normalt er det ind i toppen og ud i bunden.
Afbryderen ligger og vipper imellem top og bund, men du jan jo bare måle hvis du vil være sikker med et måleinstrument hvordan den bryder og slutter.
En anden metode er at forbinde halvdelen af kontakten (den ene side "fasen") og samle nulen i en samle muffe når du ser afbryder virker, forbinder du den anden side med nullen.
Eneste forskel som jeg lige kan huske er kroneafbryderen der er har fælltesterminal i bunden.
Tegninger har jeg ikke.
mvh Benjamin

Accepteret svar
Fra : stig54

Modtaget 110 point
Dato : 11-12-05 12:00

Du kører fasen ind i toppen og de to tændledninger ud i bunden. Hvis du har nul med samles den med en samlemuffe og kører uden om kontakten.

Kommentar
Fra : michaelholm

Dato : 11-12-05 12:17

Hej legind,

Fasen monteres på klemmen i bunden af afbryderen (der er kun en) og de to ledninger der skal tænde lamperne monteres på de to klemmer i toppen. Forskellen på disse to er bare hvad for en knap der tænder hvad for en lampe, så du kan jo bare bytte dem rundt hvis de skal tænde omvendt.

Med venlig hilsen
michael Christensen

Kommentar
Fra : michaelholm

Dato : 11-12-05 12:23

Hej Igen,

Klemmen til fasen er for øvrigt rød som den eneste.

MVH Michael

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-12-05 14:13

Her er der forskellige diagrammer. http://www.cubus-adsl.dk/elteknik/installationer/korrespondance.php
Jeg forstår heller ikkehelt hvilken type du mener

Godkendelse af svar
Fra : legind

Dato : 12-12-05 10:42

Tak for svaret stig54.Tak for svaret stig54.jeg fandt ud af det lige præcis som du beskrev jeg var ved at stirre mig blind i det mange tak da jeg læste hvad du skrev tænkte jeg nåår ja