/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
mitsubishi elproblem
Fra : 2lu
Vist : 1338 gange
100 point
Dato : 10-12-05 23:21

Hjælp hvem kan hjælpe?
Min bil er død, starter ikke,
startmotor går i indgreb og trækker motor men den vil ikke starte hvad kan der være galt

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-12-05 23:31

1: Ingen benzin
2: Manglende benzintilførsel selv om der er benzin
3: Defekte tændrør
4: Fugt i tændingssystem
5: Forkert justering af tænding eller karburator (nu skriver du ikke hvilken model det er)
6: For lidt strøm hvis motoren ikke løber stærkt nok rundt når nøglen drejes

O.s.v.

Ja, det var da nogen forslag, men kom med lidt flere oplysninger, f.eks. om den bare lige pludselig ikke ville starte, om den har været gået i stå og ikke vil starte igen, om der er foretaget nogen ændringer, om der har været nogen forudgående problemer f.eks. ujævn motorgang eller andet.

mvh dova

Kommentar
Fra : 2lu

Dato : 10-12-05 23:55

tak for dit hurtige og strukturerede svar (lancer 1992) 1,6 gli
den er pludselig ophørt med at starte den lugter af bensin, strøm er der masser af soomsagt starter trækker fint mit problem fornemmer jeg er eletrisk

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 11-12-05 00:29

Rens eller skift tændrør, TAG ÉT AD GANGEN, så du ikke får byttet om på ledningerne.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 11-12-05 00:35

Prøv at rense strømfordelerdækslet og tændkablerne (tændrørsledningerne og tændspoleledningen) i petroleum eller benzin, og tør dem efter med en siliconevædet klud.

DET ER VIGTIGT AT DU FØLGER VEJLEDNINGEN TRIN FOR TRIN, SÅ DU IKKE FÅR BYTTET OM PÅ LEDNINGERNE, for hvis dét sker har du virkelig problemer,

1. Du løsner strømfordelerdækslet, der normalt holdes fast af 2 fjedre (UDEN AT FJERNE LEDNINGERNE).
2. Du tørrer indersiden først med en petroleumsklud og så med en siliconeklud.
3. Du trækker rotoren (HUSK HVILKEN RETNING DEN HAR) og tørrer den på samme måde.
4. sæt rotoren på plads, (den har et hak, så hvis du sætter den nogenlunde i samme retning som den havde, vil den selv finde den nøjagtige stilling)
5. Sæt dækslet på, det har også et hak, så hvis du sætter det ned i samme stilling, som du fjernede det, skal du bare forsigtigt roterer det lidt fra side til side, vil det klikke på plads. Klik fjedrene på (du skal trykke dem ind nede på buen, ikke i toppen).
6. tag tændspoleledningen af or tørrer både den og de huller den sidder i på samme måde (først petroleum og så silicone)
7. Tag én tændrørsledning, tør den og tændrøret på samme måde, og genmonter tændrørsledningen.
8. Tag den næste tændrørsledning på samme måde. Og fortsæt med de to sidst ÉN AD GANGEN.
9. Genmonter tændspole ledningen.

Kommentar
Fra : 2lu

Dato : 11-12-05 12:15

Bilen her ved nærmere gennemgang ingen tænding OG strømfordeleren har ingen højspænding input fra en tændspole, den er åbenbart indbygget, og ike umiddelbart tilgængelig, somsagt der er duft af benzin og bilen stoppede i tomgang og er siden ikke til at starte. Jeg konkluderer at der ikke er tale om fugt idet den efter en tur på 30 km. normal kørsel normal varm masser af benzin ingen ureglmæssig motorgang mv. gået ud i tomgang uden derefter at kunne komme igang. HVEM kan hjælpe ???

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 11-12-05 18:05

Du kan skrue af benzinslangen der kommer fra tanken, og se om der kommer benzin når du vrider på tenningsnøglen.Gør det det så kan du skrue ud et tendrør, og sætte hetten på og holde den til stel og se om den gnistrer når du vrider nøglen. Så får du vide du hvor du skal lede efter fejl.Du kan begynde med at tjekke sikringer.
alimak

Kommentar
Fra : 2lu

Dato : 12-12-05 00:00

som sagt benzin ok tæding usmangler input til hvor fuel injection sidder diagram eller lignende ?

Kommentar
Fra : mesterbader

Dato : 14-02-06 17:02

Hej 2lu

Fik du nogensinde løst dit problem med bilen. Jeg har samme problem med min Galant glsi 2.0
Det kunne være løsningen på dit problem kunna afhjælpe mit