/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
206 vil ikke starte efter demontering af~
Fra : RISKOGER
Vist : 2580 gange
200 point
Dato : 10-12-05 22:12

Hej alle..........

min svorger har en 206 1,4 xn

efter afmontering/påmontering af + kabel kan bilen ikke starte, starteren kører men motoren går ikke igang.
samtidig er lyset tændt, uden at"det skulle", og viskeren på forruden kører også uden at den er aktiveret,c.låsen virker heller ikke og det gør radioen heller ikke.og der er ikke lys i kabinen når døren bliver åbnet.
svorgeren har tjekket alle sikringer og der er ikke nogle der er sprunget.....??????????????????????????????????

Nogle som har en god ide om hva der kan være i vejen med bilen evt. er der en mulighed for at sådan en peugeot går på en slags NØDPROGRAM når man har haft pillet + ledningen af batteriet

Venligst Riskogeren

Kommentar
Fra : pims

Dato : 11-12-05 00:20

Måske er der ved et uheld, blevet rørt ved en ledning unde af- og påmontering, som så har forårsaget en kortslutning. Det næste kan være, at motorstyringen er gået kold. Det forklarer bare ikke, hvorfor at lyset tænder og viskeren aktiverer...der må være noget som kortslutter. Held og lykke med det.
Pims

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 11-12-05 00:43

hvis den har startspærre, kan tændingen være sat ud af funktion, og så skal den genkodes. Men det forklarer ikke lyset og viskeren.
Havde han kun +kablet afmonteret?

Kommentar
Fra : RISKOGER

Dato : 11-12-05 00:58

Jep kun + kablet var afmonteret.Svorgeren har pillet + kablet af fordi at han skulle rode med radio og forstærker
dertil skal siges at han har koblet den org. strømledning fra radio hullet til den nye radio(som jo bruger 2 strøm ledninger, 1 til alm strøm og en til memory strøm) det virkede fint, men så koblede han strømkablet fra forstærkeren til DEN ORGINALE STRØMLEDNING SOM KOMMER UD AF RADIO HULLET. Hvilket vil sige at DEN ORGINALE STRØMLEDNING,blev sat til at trække både radio og forstærker..............................
Derefter spillede radioen okay men der kom ikke noget strøm til forstærkeren, og altså ingen lyd ud af sub´en, bilen kunne godt starte.
Da der ikke var noget sound fra sub´en, stoppede han motorem pillede + af på batteriet, og afmonteret strømledningen til forstærkeren,satte radioen tilbage i hullet, monterede + polen igen,da han derefter ville starte så kørte starteren men motoren gik ikke igang, men det gjorde så de omtalte viskere og lyset tændte!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Så nu holder den stille uden c.lås,loftlys,musik.

Han siger at ALLE sikringer er tjekket og der var ingen som var sprunget.

Hilsen Riskogeren

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-12-05 08:54

Bilens computer skal resettes.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 11-12-05 12:38

Der sidder sikkert sikringer 2 steder. Indenfor og under motorhjelmen.
Det gør der på 406, har han chekket dem alle? Jeg har fået slæbt min afsted, fordi jeg ikke havde fantasi, til at forestille mig, der sad sikringer 2 steder.
Nu er der en del computere på en moderne vogn, 406 har 18.
Så måske, er der et eller andet der skal resettes, men min blev sat til hovedkomputeren i Frankrig, og den fortalte
der var røget en sikring foran.
Pris: Sikring 2 Kr
Leje af Hovedcomputer 525 Kr Moms mm.+ 900 Kr.For fragt af bil fra Kbh. til Næstved.
Det var satme en dyr sikring, ca. 1600kr, Det bliver en Ford A, eller Folkevognsbobble næste gang, de kan klares med en hammer og skruetrækker, istedet for de moderne møgvogne.
Men det er jo let for reservedelsudskifteren, at sætte ledningen til hovedkomputeren, og få at vide hvad han skal gøre,
istedet for lige at lave lidt opsøgende mekanikerarbejde, nej hvor var jeg sur efter den omgang.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 11-12-05 14:50

Han må have gjort noget med nogen ledninger under instrumentbrættet. Jeg har taget af +kablet på en 206 mange gange uden at få problemer.
alimak

Accepteret svar
Fra : Brommi

Modtaget 200 point
Dato : 11-12-05 15:14

Da han satte forstærkeren til ledningen bag radionen.. hvor lang tid var den sat til? lugtede det brændt nogle steder? og dermed menes hele vejen fra radioen til sikringerne. Hvis der blev sat både radio+forstærker til samme ledning kunne det tænkes (måske langt ude) at ledningen et eller andet sted er brændt igennem og smeltet ind i andre ledninger og lavet diverse 'spændende' kortslutninger. Sikringen foran radioen burde ha slået fra, men måske har der været en fejl på den sikring eller en kortslutning.
Jo større radio og forstærker han satte til desto mere belastning er der jo på den ledning. og den ledning er ikke beregnet til det tryk.
->Brommi

Kommentar
Fra : KlausHansen

Dato : 11-12-05 21:35

Har han bare taget det "Normale" strømkabel og så koblet en forstærker til. For så brænder han højst sandsynlig + kablet over eller kortslutter et eller andet. Han skal montere et kraftigere + kabel fra batteriet direkte til forstærkeren....

Kommentar
Fra : RISKOGER

Dato : 15-12-05 21:34

Hej alle.

I søndags fik jeg kikkert på svorgerens 206,"SKAL LIGE SIGES AT JEG IKKE (HJALP) HAM MED AT SÆTTE FORSTÆRKER I BILEN" den holdt hos han`s forældre,og han havde lagt nøglen hos dem.

Prøvede først at starte den, starteren kørte men motoren gik ik igang.
Troede at det muligvis var startspærren der var aktiveret så jeg kikkede i bilens instruktionsbog.
Der fik jeg fundet oversigten over sikringer, det viste sig at der var 3 sikringer som havde noget med radioen at gøre.
hæftede mig ved den som også trak bagagerumslyset,for det virkede heller ikke.
og halløj en 20A sikring iboxen under rattet var næsten smeltet, ud med den og så var der lys i bagagerummet.
Bilen ville stadig ikke starte, hmmm tilbage til instruktionsbogen, der stod der at efter afmontering af polerne til batteriet, skulle man vente 1min. før bilen blev startet, ellers ville det elektriske system ikke virke.
okay tænkte jeg, ud og pille polen af og på med den igen, frem med uret,da der var gået 1min. satte jeg nøglen i og halløj den startede!!!

Det kan sgu nok være at svorgeren blev overrasket da jeg ringede til ham,og fortalte at jeg havde kommet til at rode lidt med hans bil! næsten som et barn der fik hva det havde ønsket sig til jul.

Bilen har kørt uden problemer siden,og det med viskerne og lyset, er hans eget udsagn.

Tak for alle indlæg og GOD JUL til alle fra riskogeren

Godkendelse af svar
Fra : RISKOGER

Dato : 15-12-05 21:37

Tak for svaret Brommi.