/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Egen Server på min computer
Fra : Surf
Vist : 408 gange
20 point
Dato : 10-12-05 19:52

Jeg pønse på at ha min egen server på min computer. fordi det er gratis at ha. fri for at betale til en webhotel og mere plads end noget andet webhotel har at byde på. og ja jeg vil godt ha den stå tændt hele dagen

Men hvordan er det nu man gøre

Håber at nogen her kan hjælpe mig

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-12-05 19:58

Jeg ville bruge en gammel comp som server.
Så kan du styre og sikre dig mod angreb på din egen comp.
Serverprogrammet findes gratis og kan være SME (linux-baseret)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-12-05 20:04

http://www.linuxpusher.dk/advanced_search_result.php?keywords=sme&x=5&y=6
Vi kører selv med denne server her i netværket.

Kommentar
Fra : Dennis85

Dato : 11-12-05 00:13

Jeg vil dog lige minde om at hvis den skal bruges til webhosting og siden har en del besøgende, så kræver det nok en del af internetforbindelsen! Desuden må jeg minde dig om at overveje begge sider af sagen, for webhoteller fås utroligt billige idag, som f.eks. http://www.clichehosting.com/dk/default.asp?wid=110&sid=2 . Derudover står du selv med det hele hvis noget går galt eller lign, hvorimod på en "købt" er der fuld support (på mange af dem). Hvis det handler om plads, kan jeg tilføje at hjemmesider ikke fylder særlig meget, medmindre man skal kunne downloade en masse ting og sager der ligger på serveren.

Men ellers er jeg enig med Eyvind, at et Linux/UNIX baseret er at foretrække, og husk nu sikkerheden.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-12-05 00:29

Nemlig - og du skal måske også vide at der er lidt "benarbejde"(læsning på engelsk)
Men fuldstændig gratis at bruge.

Annuller spørgsmålet
Fra : Surf

Dato : 30-11-06 03:00

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål