/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
NAT
Fra : olefabricius
Vist : 519 gange
200 point
Dato : 09-11-02 15:16

Kan nogen forklare hvordan og hvor man får hentet NAT, og hvordan man anvender det.Har fundet et par sider med forklaring,men det er kinesisk,så hvis en kunne forklare det på dansk.Teorien i det mener jeg at have forstået,men udførelsen,udførelsen venner.Mvh Ole

Kommentar
Fra : olefabricius

Dato : 09-11-02 15:27

Har Win 2000,adsl 128-256 m/router

Kommentar
Fra : olefabricius

Dato : 09-11-02 15:28

Har Win 2000,adsl 128-256 m/router,Mvh Ole

Kommentar
Fra : Embla

Dato : 09-11-02 15:44

Hej Ole

NAT er noget du kan sætte op i din router. Du kan læse lidt om routeropsætning her:
og her:
http://www.paikin.dk/adsl-faq.phtml (Tiscali)
ttp://www.cybercity.dk/privat/support/adsl_udstyr/cisco_677/port_forwarding/ (Cybercity)

Venlig hilsen Embla

Kommentar
Fra : Embla

Dato : 09-11-02 15:47

prøver lige igen Ole

NAT er noget du kan sætte op i din router. Du kan læse lidt om NAT og routeropsætning her:
http://www.cybercity.dk/privat/support/adsl_udstyr/cisco_677/port_forwarding/ (Cybercity)
og her:
http://www.paikin.dk/adsl-faq.phtml (Tiscali)
Venlig hilsen Embla

Kommentar
Fra : technet

Dato : 09-11-02 15:50

her er forklaring hvad nat er uden at jeg skriver en hel stil
http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=nat

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-11-02 15:33

"olefabricius" <olefabricius.news@kandu.dk> wrote in message
news8z9.11013$oC3.1152164@news010.worldonline.dk...
> Kan nogen forklare hvordan og hvor man får hentet NAT, og hvordan man

Hvad forstår du ved NAT ?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Kommentar
Fra : olefabricius

Dato : 09-11-02 16:05

Jeg takker for svarene og har kigget på henvisningerne,jeg må desværre melde pas,det siger mig ikke en dyt ,det må jeg have en klog mand til at se på,undskyld ulejligheden.Mvh Ole

Kommentar
Fra : olefabricius

Dato : 09-11-02 16:11

NAT er forkortelse for "Network Address Transiation"bruges til at oversætte private IPadresser til offentlige.MvhOle

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-11-02 19:03

NAT er ikke noget du henter. Det er indbygget i Win98SE + samt i
WIN2000+

Regards Jens Peter Karlsen. Microsoft MVP - Frontpage.

On Sat, 09 Nov 2002 14:15:56 GMT, "olefabricius"
<olefabricius.news@kandu.dk> wrote:

>Kan nogen forklare hvordan og hvor man får hentet NAT, og hvordan man
>anvender det.Har fundet et par sider med forklaring,men det er

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-11-02 19:22

NAT som i NAT protokol i en router?

/Thomas

"olefabricius" <olefabricius.news@kandu.dk> wrote in message
news8z9.11013$oC3.1152164@news010.worldonline.dk...
> Kan nogen forklare hvordan og hvor man får hentet NAT, og hvordan man
> anvender det.Har fundet et par sider med forklaring,men det er
> kinesisk,så hvis en kunne forklare det på dansk.Teorien i det mener jeg
> at have forstået,men udførelsen,udførelsen venner.Mvh Ole
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : olefabricius

Dato : 09-11-02 20:25

Til J P Karlsen.Desværre,ikke i min 2000,men jeg misforstår dig måske?
Mine oplysninger siger WIN XP - WIN 98 SE.Jeg har rodet rundt på forsk sider i nogle dage,det kan lade sig gøre,men ikke med mit kendskab og alle disse "kinesiske ord såsom "forwarde portene" og lign.Så jeg har droppet det, og må install XP,tak f interessen.Mvh Ole

Kommentar
Fra : olefabricius

Dato : 09-11-02 20:33

J P Karlsen,jeg glemte at ifølge en el anden side jeg var inde på skulle jeg først og fremmest droppe routeren,den er unødvendig og skaber roderi for billed og lyd overføring.Det er kun noget jeg læser mig frem til,og med min viden er jeg nød til at tro på noget.Mvh Ole

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-11-02 20:13

On Sat, 09 Nov 2002 14:15:56 GMT, "olefabricius"
<olefabricius.news@kandu.dk> wrote:

>Kan nogen forklare hvordan og hvor man får hentet NAT, og hvordan man
>anvender det.Har fundet et par sider med forklaring,men det er
>kinesisk,så hvis en kunne forklare det på dansk.Teorien i det mener jeg
>at have forstået,men udførelsen,udførelsen venner.Mvh Ole

Hvad mener du med at hente NAT?

NAT = Network Address Translation

dvs. "oversættelse" af en IP-adresse på ét netværk til en IP-adresse
på et andet netværk.

NAT-funktionen er f.eks. indbygget i min ADSL-router
(LinkSys BEFSR41).

Hér omsættes min faste IP-adresse på "ydersiden" af routeren
(internettet) til en IP-adresse på "indersiden" af routeren (routerens
4-port switch, som udgør mit LAN, og som har 3 PC,er tilsluttet .)

Disse 3 PC,ers IP-adresse er altså ikke kendt på internettet;
dér er kun routerens faste IP-adresse kendt.

--
Venlig hilsen
Gert

Kommentar
Fra : olefabricius

Dato : 09-11-02 22:47

Gert S Jensen
Det er den samme router jeg har,desværre er jeg ikke så langt inde i teknikken så jeg helt er med på udvendig og indvendig på routeren,så vidt jeg forstår dig skulle der jo ikke være nogen problemer,el hur?Mvh Ole

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-11-02 09:24

"olefabricius" <olefabricius.news@kandu.dk> wrote in message
news8z9.11013$oC3.1152164@news010.worldonline.dk...
> Kan nogen forklare hvordan og hvor man får hentet NAT, og hvordan man
> anvender det.Har fundet et par sider med forklaring,men det er
> kinesisk,så hvis en kunne forklare det på dansk.Teorien i det mener jeg
> at have forstået,men udførelsen,udførelsen venner.Mvh Ole
>

Jeg tror sq Ole her egentlig spørger efter, hvordan man konfigurer og hvilke
kommandoer man bruger i sin windåze for at enable og styre NAT'en..

På dette område har M$ den mest elendige beskrivelse for *hvordan* man
udfører det:
"By using the command line tool, cmd.exe"

Så kan du ellers gå igang med at brygge kaffe på din kommandoprompt :(

Så kære venner, er der ikke nogen af jer, der kender til de rigtige
kommandoer, man skal bruge, for at bevæge sig ind i NAT'ens mørke i
windows???

(Jeg mangler dem nemlig også selv....

//MortenC

Kommentar
Fra : olefabricius

Dato : 10-11-02 10:16

Tak,som talt ud af min mund.Mvh Ole

Kommentar
Fra : olefabricius

Dato : 10-11-02 10:17

Tak,som talt ud af min mund,manglede bare ordene.Mvh Ole

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-11-02 13:04

olefabricius,

> Teorien i det mener jeg
> at have forstået,men udførelsen,udførelsen venner...

Jeg bruger HyperTerminal og på CyberCity's hjemmeside kan du finde en
vejledning.

Den er dog mest tilegent Cisco 677 routeren, men du kan måske bruge den
alligevel.

Link:
http://makeashorterlink.com/?S6DE32662

-------------------------------------------------
Best Regards/Med Venlig Hilsen
--Glenn
E-Mail: tyranno@mail.ikasths.dkREMOVETHIS
ICQ# 3806586
-------------------------------------------------

Kommentar
Fra : olefabricius

Dato : 10-11-02 14:54

Glenn Rasmussen.Tak, meeen,det er alt for teknisk,bla hvordan logger man ind på routeren,ikke et ord! Det er lige som de der udarbejder opsætninger og manuals
regner med at folks baggrundsviden er meget stor,de starter med to pegefingre og pludselig springer de til teknik i allerhøjeste klasse,sådan virker det ihvertfald på mig.Mvh Ole

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-11-02 16:39

"olefabricius" <olefabricius.news@kandu.dk> wrote in message
news8z9.11013$oC3.1152164@news010.worldonline.dk...
> Kan nogen forklare hvordan og hvor man får hentet NAT, og hvordan man

Du skal måske kigge i en netværksgruppe...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen
- Vacca foeda

Kommentar
Fra : icebobo

Dato : 12-11-02 23:17

Hej Ole

Hvad er problemet helt præcist, hvad skal du kunne siden du skal have NAT, for efter hvad jeg kan forstå, så har du en router.
Jeg har NAT, og kender det ud og ind efterhånden, plus router opsætning, men jeg skal lige vide hvad det er du vil med det?

Kommentar
Fra : olefabricius

Dato : 13-11-02 12:52

Til Icebobo
Har pillet routeren fra,men skulle have åbnet for Web camera.Mvh Ole
Jeg dropper hermed spørgsmålet,siger ntak for kommentarene.

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 200 point
Dato : 15-11-02 17:31

Hej Ole,

øh... det er ikke for at træde i det, og du må undskyld jeg kommer med denne kommentar igen... men nyhedsbrugerne ved desværre slet ikke du har responderet på deres kommentare, idet dine beskeder ikke er blevet sendt ud til nyhedsgruppen... før de bliver det ska' du trykke på "skriv til nyhedsbruger"... som du ka' læse mere om i dette tip... "Kontakt til nyhedsgrupperne"... -->
http://www.kandu.dk/dk/tip/2218

du ka' bl.a her se hvordan dit indlæg ser ud ude på nyhedsgruppen... -->
http://www.kandu.dk/dk/news/233200/groupid/30701

men hva' er det helt konkret du vil... evt. henvise til en side som nævner det du har brug for... så ka' jeg prøve at se om jeg ka' forklare det så det kommer ned til jorden...

mvh.

Strarup

Godkendelse af svar
Fra : olefabricius

Dato : 15-11-02 18:08

Tak for svaret strarup.

Kommentar
Fra : olefabricius

Dato : 15-11-02 20:24

Kæreste Strarup.Jeg lærer hele tiden!Denne gang var det nyhedsbrugeren jeg havde overset!-men har opgivet med hensyn til routeren,har pillet den fra,og er blevet fri for lukkede porte.Det var en unødvendighed,en smart sælger fik prakket mig på.Mvh Ole

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-11-02 00:06

On Sat, 09 Nov 2002 14:15:56 GMT, "olefabricius"
<olefabricius.news@kandu.dk> wrote:

>Kan nogen forklare hvordan og hvor man får hentet NAT, og hvordan man
>anvender det.Har fundet et par sider med forklaring,men det er
>kinesisk,så hvis en kunne forklare det på dansk.Teorien i det mener jeg
>at have forstået,men udførelsen,udførelsen venner.Mvh Ole
NAT er noget en router gør.