/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Må man modtage sponsorgaver...
Fra : frk.fidus
Vist : 1874 gange
50 point
Dato : 09-12-05 15:32

som bidrag til et stort privat bankospil for 35-40 unge mennesker selvom arrangøren p.t. er sygemeldt fra jobbet? Skal de betale skat af evt. pengegaver ?
Det handler om en familie i jylland med 3 egne børn som sidste år inviterede "gadebørn" hjem på gården for at holde nytårsaften. Det hele er frivilligt og eneste grund til at jeg er involveret er at jeg tilbød at lave en midlertidig hjemmeside til familien fordi de ikke selv kunne finde ud af det. Jeg mente at de ville få flere sponsorer hvis de kunne henvise til en hjemmeside hvor sponsorer kan se billeder fra sidste års arrangement samt billeder og informationer om familien osv. Desuden en sponsorliste med links / banners til dem der sponsorerer. Siden er ikke færdig endnu...men kommer siden til at blive et problem for familien rent juridisk?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 09-12-05 16:00

Den bedste måde at få et korrekt svar på dit spørgsmål, er at ringe til jeres lokale Told&Skat kontor. De får løn for at besvare den slags spørgsmål, og KUN deres svar kan anses for at være det rigtige.

I øvrigt synes jeg det er helt fint, at du på den måde støtter et frivilligt arbejde. Jeg var selv involveret i en sommerlejr i Midtjylland for børn fra Chernobyl for nogle år tilbage. Herregud nogle magre, halvnøgne og sultne unger vi modtog. Og hvor var det skønt at se hvor mange virksomheder i området, der pludseligt havde noget på lager som vi kunne bruge.

Keep up the good work. Hilsen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-12-05 18:39

frk.fidus...prøv at se på dette link, måske du kan finde svaret, der er godt nok ikke tale om sponsorgaver,men gaver men hva er foskellen?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-12-05 18:39
Kommentar
Fra : frk.fidus

Dato : 09-12-05 19:48

Tak arne.jakobsen... jeg vil helt sikkert fortsætte at hjælpe denne familie.

& Nordsted1 - jeg har kigget men er stadig ikke helt sikker så jeg må vist gribe knoglen og ring...ja ikke til julemanden, men TOLD & SKAT!

Tak til jer begge!
Hvem skal nu ha point???? æv.. sikket dilemma

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 50 point
Dato : 09-12-05 19:57

Jeg tror det er hyggeligere at ringe til julemanden end told og skat

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-12-05 21:03

frk.fidus

Nu er det kun Skat, du skal ringe til

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 09-12-05 21:26

Hej frk. Fidus - Hvis du ikke kan finde ud af hvem der skal ha' point, kan du jo bruge en terning, det gør jeg selv når jeg kommer i tvivl. Mange hilsener og en hyggelig og god Jul fra Arne.

Kommentar
Fra : frk.fidus

Dato : 10-12-05 00:41

haha... jamen så får i begge en lille julegave

Godkendelse af svar
Fra : frk.fidus

Dato : 10-12-05 00:42

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-12-05 10:14

selv tak