/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Kodeord
Fra : syrena
Vist : 413 gange
100 point
Dato : 09-12-05 09:51

Jeg løber rundt i alle mine kodeord. Jeg har ikke ment, at jeg skulle bruge det samme kodeord ved alle registreringer, men nu har jeg en selvgjort database, som er ved at løbe over. Er der nogen, der har et godt råd, så man ikke hele tiden skal anmode om at få sit kodeord tilsendt?
MVH Syrena

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-12-05 10:06

haha ja sådan kan det gå - min nabo har en lille bog med kodeord til de forskellige ting - det hjælper hende - ellers - sørg for at lave nogen ord der kan huskes

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-12-05 10:07

Den her er nyttig til at gemme koder, du skal bare huske koden til programmet så er dine koder beskyttet og gemt. http://www.stoneware.dk/keykeeper/default.htm

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 09-12-05 10:49

Skriv dem ned i Words eller notesbok, og gem dem på en skrivebeskyttet diskette.
Bruger du Words, kan du oprette dokumentet med kode.
Hutigt og simpelt

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-12-05 10:55

ja og hvis den pc går ned så ...........

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-12-05 10:57

oooooooooops - - disketten eller en genskrivbar cd - ja !!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 09-12-05 11:01

Hmmm, læseproblemer, så tidligt.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-12-05 11:27

jada sofus - blændet af solen LOL

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 09-12-05 12:57

Jeg er jo gammel programmør, så jeg har lavet et program der bl.a. indeholder en Link-side. På denne er der plads til 48 links. Når jeg kalder en side gemmes mit kodeord i clipboarded og jeg behøver bare at trykke Ctrl-V når siden spørger om mit kodeord. Jeg kan teoretisk have ét kodeord for hver side jeg ønsker at kalde og behøver aldrig at huske andet end mit brugernavn, dette er så for nemheds skyld altid det samme. Hvis du gi'r mig en mail-adresse, skal jeg gerne sende dig en kopi af programmet. Det fylder ca. 2,5 Mb. alt inkl. Hilsen

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-12-05 13:09

RoboForm

http://www.roboform.com/dk/
Gratis versio kan man kun have ti auto login,jeg har licens til Pro(ubegrænset)

RoboForm er gratis med visse begrænsninger. >læs

http://www.roboform.com/dk/removeable.html

C:\My RoboForm Data<<<<kan man kopirer til disk/diskette/Lager HDD en gang
imellem(backup),og kopierer dem til bage til samme plasering vis man formaterer/installerer
igen o.s.v. eller inde i selve programmet kan man laver backup af samme.

To klik med musen og du bliver logget ind på dine sider automatisk.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-12-05 13:11

lus i T........

Kommentar
Fra : syrena

Dato : 09-12-05 16:37

Hej, Arne Jacobsen!
Jeg vil meget gerne have en kopi af det program, du bruger til at huske dine kodeord. - men jeg ved ikke, hvordan man sender sin mail-adresse direkte til en fra Kandu!
MVH Syrena

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 09-12-05 16:43

Du kan kontakte mig via MSN eller direkte på min email-adresse. Den er hca@inet.dk. Hilsen

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 21-12-05 19:13

På Kandu findes der et pointsystem, derfor udlovede du også 100 point.

Disse point ER tabt når bare én person har svaret på dit spørgsmål, og hvis du synes at du har fået et godt svar, bør du også lukke spørgsmålet. Ellers ligger pointene bare og svæver i cyberspace.

Ved du ikke hvordan man lukker et spørgsmål, så se her:

Når du går ind på dit eget spørgsmål, vil du se at der over hver enkelt kommentar, helt ude til højre står
Accepter som svar. Du vælger den kommentar du synes har været til størst hjælp for dig. Så klikker du på teksten Accepter som svar. Du får så lov til, dels at angive ved et antal stjerner imellem 1 og 5, hvor godt du synes svaret var, samt at skrive en besked til den der svarede. Derefter trykker du på OK-knappen. Nu er dit spørgsmål lukket, den dygtige svarer har fået sine point, og spørgsmålet er lukket. En af fordelene ved at lukke sine spørgsmål er at andre der vil læse svaret, skal betale 10% af point-antallet for at læse det efter at spørgsmålet er lukket. Man vil altid kunne læse dit spørgsmål, men kommentarerne og det accepterede svar skal købes. Det betyder at hvis dit spørgsmål var til 100 point, koster det 10 point at åbne det efter at du har lukket det. Du kan dog max. få 50% af dine point tilbage på den måde. Men det betyder også at et 100 point spørgsmål kan ende med kun at have kostet dig 50 point. M.v.h. Arne

Kommentar
Fra : syrena

Dato : 24-01-06 11:37

Tilbage til spørgsmålet om kodeords-erindring!

Jeg har selv fortsat med at finde en løsning på det tilbagevendende irriterende problem med at huske "Brugernavn" og "Password"!
Jeg har nu fundet følgende link, som jeg lige har installeret: www.roboform.com
som jeg tror er min løsning. Er der andre, der vil prøve?