/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Ekstern harddisk.
Fra : bogge
Vist : 437 gange
100 point
Dato : 09-12-05 03:47

Jeg er ved at løbe tør for plads på mit C-drev. Kan en ekstern harddisk rette op på det ? Jeg kan hverken disdefrakmenter eller brænde mere end 4-5 numre ned på en CD, da det kræver en midlertidig mappe på C-drevet. Jeg ligger der på omkring 200 MB på mit C-drev. ØV.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-12-05 05:20

En ekstern HD kan godt bruges, jeg havde samme problem, men valgte en intern til lager af musik og billeder, den er billigere og hurtigere, en ekstern har USB kablet til at begrænse hastigheden, USB 2 har en max hastighed på 480 Mbps (=60 Megabytes i sekundet)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-12-05 08:03

Men du kan måske flytte det der fylder over på en ekstern harddisk.
Vær lige opmærksom på at ikke alle comp kan køre med store harddiske.

Kommentar
Fra : zita30

Dato : 09-12-05 08:46

Hvad med at købe et nyt C drev og så bruge det gamle som ekstern hd og så flytte alt det du skal bruge til noget med over
Du får rydet op og et nyt c drev

zita

Kommentar
Fra : hondazoomer

Dato : 09-12-05 09:27

sæt en gamel disk på 4-6 Gb i som D-Drev og fortæl dit brænder program at det skal bruge D: som lager ...

Kommentar
Fra : zita30

Dato : 09-12-05 09:33

hvor stor er maskinen ?

Kommentar
Fra : bogge

Dato : 09-12-05 11:03

Til Zita
Mit C-drev er på 6,61 GB og
mit D-drev er på 9,51 GB.

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 09-12-05 14:11

Til dit direkte spørgsmål er der kun et direkte svar. Ja, en ekstern harddisk kan rette op på det. Du skal om alle omstændigheder i hvert fald have mere plads på en eller anden måde. Enten skal du slette noget af det du har, ellers skal du sætte mere plads i/ til din PC. Når det så er gjort, så skal du have ryddet op på dit hoveddrev og i fremtiden sørge for at der er lidt overskud på drevet i fremtiden. Når du har skaffet dig mere plads, kan du jo prøve at starte med at slette dine "Temporary Internet Files", slette hvad der ligger i dit "Temp" bibliotek, tømme skraldespanden, alle de der ting der kan give lidt mere albue rum, når du skal rydde op. Men jeg synes at du skal skaffe noget mere Harddisk plads før noget andet, ellers sidder du til sidst uden at kunne gøre noget over hovedet. Så ender det bare med en "Format C:".

Kommentar
Fra : bogge

Dato : 10-12-05 07:37

Mange tak til alle i søde mennesker, der har svaret på mit spørgsmål. KANDU er super.

Kommentar
Fra : zita30

Dato : 10-12-05 07:44
Kommentar
Fra : bogge

Dato : 11-12-05 19:04

Hej hondazoomer. Tak for svaret, men hvordan fortæller jeg mit brænderprogram, at det skal bruge D-drevet som lager ? Jeg brænder kun fra Windows Media Player.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-12-05 03:10

Jeg blander mig lige igen, men ved ikke med sikkerhed om du kan få WMP til at bruge D drev som midlertidig lager, men prøv at klikke på Funktioner gå ned og klik på Indstillinger fanebladet Kopier musik, under Kopier musik til denne placering, klik Skift, i menuen som kommer frem ruller du ned til Denne computer, klik på det lille + så åbner mappen og du kan se drev D, klik på drevet så det er markeret og klik på Opret ny mappe, du har nu en mappe på D drevet som du kan kalde Musik eller hvad du nu vælger, ellers må der være noget på C drevet som du kan flytte til D drevet så der bliver plads til det midlertidige på C drevet, brug Stifinder og træk og slip, har du XP kan du bare markere mappen/filen du vil flytte og til venstre under Fil og mappe opgaver klikke på Flyt denne mappe, så åbner en menu magen til den der kom da du klikkede Skift i MediaPlayer, men du trænger virkelig til mere plads så ud og købe ny harddisk (eller ønsk en til jul) efter jeg fik instaleret min nye harddisk har jeg 200GB det vil vare virkelig længe før jeg får pladsproblemer

Kommentar
Fra : bogge

Dato : 12-12-05 07:36

Til o.v.n.
Tak for indlægget. Jeg HAR flyttet alt det, jeg kan over på D-drevet.
Enden bliver nok en ny harddisk.
Tak for hjælpen.