/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
www.killdisk.com
Fra : beckski
Vist : 1351 gange
50 point
Dato : 09-12-05 00:21

Jf:
"Hej!
jeg har en bærbar som jeg har overtaget fra en anden. der ligger win2000 på
nu vil jeg rense den (formatere) og så have XP på den!
Forsøgte at gøre dette .. men den lagde bare xp ved siden af 2000 .....såå nu har jeg to win-systemer!
Ved opstart (boot) på CD'en kan jeg heller ikke få bæstet til at spørge om jeg vil formatere alt!
ComandoPromt kan heller ikke bruge "format c:" til noget, da win jo kører i 'baggrunden'
Hvordan får jeg fjernet alt!? og lagt win XP ind ???
Eller hvordan får jeg lukket win og startet i dos tilstand?!
er de nyere operativsystemer så sikre at man ikke kan fjerne dem???

fik en ide fra en ven:
ideen var at man ved at trykke "pause" under opstarten ku få DOS direkte!!!
men det gjorde den ikke..........
og da jeg forsøgte at starte win 2000 op fejlsikret med com.promt. Der sku man jo naturligvis logge på .... , men det ku den ikke finde ud af.... nu forsøgte jeg at starte i BIOS og så formatere derfra - det skulle man kunne ---- Men i BIOS ku jeg absolut ikke se noget der lignede formater.....
dette bare for at i ved at i er oppe imod store kræfter ;) ....
Beck"

læs gerne hele afsnittet på:
http://www.kandu.dk/dk/spg/79245

så har jeg tydeligvis brug for hjælp!!

men kender nogen www.killdisk.com ... virker det og får jeg renset min harddisk sikkert og godt?!?

kan nogen guide mig igennem anvendelsen af siden??

Mange hilsner
BECK

PS: jeg styrer ikke det der citat-noget - kan ikke få det til at virke ud fra vejledningen.......

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 09-12-05 00:34
Kommentar
Fra : huntermis

Dato : 09-12-05 03:04

og hvis du kigger på denne adr her ( har hjulpet mig ? MANGE GANGE )
http://www.knoldpgtot.aab-net.dk/

men men det det der r tricky i dennesag her er lowlevel din harddisk
og så putte evt din bbot cd i

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 09-12-05 03:35

Syntes du hopper lidt rundt, med det samme spørgsmål.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-12-05 08:09

Brug vejledningen slavisk...............................fra hmca:
www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4

Kommentar
Fra : hondazoomer

Dato : 09-12-05 09:31

brug en dos startdiskette eller en dos start cd , så brug Fdisk den renser din disk med 117% sikkerhed...

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 09-12-05 09:34
Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 09-12-05 10:44

ferik,,,fed side, for de der ikke kan forstå.